2018-02-04, 19:44
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donno
Det var ju jävligt tekniskt ja. Men det var väl det som domaren och den assisterande fick diskutera under så lång tid, så då kan jag köpa det.
Ja, ibland så är reglerna komplicerade. Svårbedömd situation och förstår varför fans blir irriterade på första straffen, då det är tungt att släppa till en sån situation och sen se Kane falla lite väl enkelt. Andra straffen ska de bara skylla på egen försvarare då det är så dåligt gjort.

Dock väldigt imponerad av assisterande domaren som går in och tar den straffen i det läget, och dessutom helt korrekt.
2018-02-04, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Eftersom min stream inte visade nåt eftersnack med repriser kan jag inte säga desto mer om andra straffen men efter en repris så tyckte jag det inte var straff.
Offsiden är nog offside då tottenhamspelaren står offside då pasningen går. Eftersom han står där och väntar på bollen kan han inte avstå en rörelse, som skulle frikänna honom.
Och regeln är att står man i offside då bollen slås och man får fördel av det så är det offside. Liverpoolspelaren fick inte kontroll på bollen så det var ingen ny situation.

Du kan ju inte ens offsideregeln och härligt att du går efter din fulstream med en repris. Du har nog verkligen begrundat och analyserat situationen...
2018-02-04, 19:45
Medlem
Riktigt skojig match.Två roliga lag att se på.
2018-02-04, 19:45
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Vad har det med saken att göra? Du kliver ju i klaveret gång på gång, återigen en irrelevant detalj som endast Liverpool kan ha med i kallkylen.

Om du hade faktiskt läst som vad har skrivits, både av mig och andra hade du faktiskt kunnat diskutera objektivt. Nu väljer du personangrepp och ordbajseri som helt saknar något läsnyttigt.
Ja du är känd på forumet för dina djupa analyser ”pogba”, gå och lägg dig
2018-02-04, 19:46
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Du kan ju inte ens offsideregeln och härligt att du går efter din fulstream med en repris. Du har nog verkligen begrundat och analyserat situationen...

Jag kan offsideregeln jo.
2018-02-04, 19:46
Medlem
foool13s avatar
Carragher tyckte att det var straff.. han klagade iaf inte.

Edit: "There is no doubt it is a foul" säger ex-domaren i Sky.. de kommer ju alltid att backa upp varandra dock.
Senast redigerad av foool13 2018-02-04 kl. 19:51.
2018-02-04, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Knappt 6 minuter, bra gissning.
Haha älskar ju spurs så försökte ju endast jinxa, gick rätt bra 😂
2018-02-04, 19:48
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Nja.. Du glömmer bort Man United?
Vi ManU fans är ganska sköna
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Vad har det med saken att göra? Du kliver ju i klaveret gång på gång, återigen en irrelevant detalj som endast Liverpool kan ha med i kallkylen.

Om du hade faktiskt läst som vad har skrivits, både av mig och andra hade du faktiskt kunnat diskutera objektivt. Nu väljer du personangrepp och ordbajseri som helt saknar något läsnyttigt.

Personangrepp eller inte, svara gärna på min fråga. Du kan inte valsa in här och sprida din dynga om fakta hit och kunskap dit, för att sedan inte dela med dig av din fakta och kunskap. Det är ordbajseri om något.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Ja du är känd på forumet för dina djupa analyser ”pogba”, gå och lägg dig

Återigen... Återigen.. Återigen, omöjligt att diskutera någonting med dig då du inte svarar på någonting man skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Personangrepp eller inte, svara gärna på min fråga. Du kan inte valsa in här och sprida din dynga om fakta hit och kunskap dit, för att sedan inte dela med dig av din fakta och kunskap. Det är ordbajseri om något.

Svarade på det du skrev? Vad mer tycker du bör tilläggas?
2018-02-04, 19:50
Medlem
Patrik2108s avatar
Ur regelboken:

En spelare i offsideposition ska endast bestraffas om han, i det
ögonblick bollen vidrör eller spelas av en medspelare, enligt domarens
uppfattning, är inblandad i aktivt spel genom att han:

-ingriper i spelet eller
-stör en motspelare eller
-vinner en fördel genom att vara i offsideposition
2018-02-04, 19:50
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Carragher tyckte att det var straff.. han klagade iaf inte.

Edit: "There is no doubt it is a foul" säger ex-domaren i Sky.. de kommer ju alltid att stödja varandra dock.

Carragher tycker att VVD är fet och behöver gå ned i vikt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in