Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-31, 14:24
  #1
Medlem
tjackknugens avatar
Som topic lyder, varför får jag inte röda ögon av cannabis?
Mina blir bara lite glansiga medans polarna och andra jag rökt med får ögon röda som Falu Rödfärg. Spelar ingen roll om jag röker ner mig totalt så blir ögonen knappt röda. Men minns när jag rökte syntetiska cannabinoider förr så blev ögonen ruggigt röda men inte på cannabis?
Funderat på detta sen tonåren.
Citera
2018-01-31, 14:32
  #2
Avstängd
JAg är likadan, men jag dricker mkt vatten,

Tror det med röda ögon är effekten av uttorkning, sen beror det nog på om u får syre till ögonen (som det är brist på i ett rökfyllt rum) samt din vätskenivå i kroppen
Citera
2018-01-31, 15:03
  #3
Medlem
danieldenhemskes avatar
Var glad för det. Då flyger du ju under narkotikagrisens eviga span efter drogögon mitt i ansiktet!
Citera
2018-01-31, 15:27
  #4
Medlem
tjackknugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrdonIsraeli
JAg är likadan, men jag dricker mkt vatten,

Tror det med röda ögon är effekten av uttorkning, sen beror det nog på om u får syre till ögonen (som det är brist på i ett rökfyllt rum) samt din vätskenivå i kroppen
Fast jag dricker inte så väldans mycket per dag, ungefär vad man ska dricka bara. Jo fast polarna och jag drickte duktigt med vatten/dricka under dagen innan vi testade förra veckan och deras ögon=Blodröda och mina bara glansiga.
Vi har testat hotbox/luftigt utrymme med, samma där.
Citat:
Ursprungligen postat av danieldenhemske
Var glad för det. Då flyger du ju under narkotikagrisens eviga span efter drogögon mitt i ansiktet!
Haha får jag ändå pga mina ögon är naturligt "stängda"/tunga.
Citera
2018-01-31, 15:32
  #5
Medlem
danieldenhemskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackknugen
Haha får jag ändå pga mina ögon är naturligt "stängda"/tunga.


Jaha okay.
Själv får jag både tunga, sömniga och glänsande röda ögon, efter blejs.
Där snackar vi drogögon mitt i ansiktet, fo real!
Citera
2018-01-31, 15:46
  #6
Medlem
tjackknugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danieldenhemske
Jaha okay.
Själv får jag både tunga, sömniga och glänsande röda ögon, efter blejs.
Där snackar vi drogögon mitt i ansiktet, fo real!
Haha damn. Vill också få röda ögon efter en hövding, tycker det är fint speciellt på foton.
Det enda som verkar ge mig röda ögon är saltvatten,trötthet och simbassänger etc.
Citera
2018-01-31, 15:52
  #7
Medlem
Speedyoos avatar
Får enbart röda ögon när jag chokear. Kör jag lugnt och klarar mig från överdriven hosta så klarar jag mig från röda ögon oavsett hur mycket jag röker.
Kan det vara så för dig med? Hostar polarna mer?
Citera
2018-01-31, 16:17
  #8
Medlem
Drumedarens avatar
Har en polare som får sjunt röda ögon när vi röker, men jag får enbart lite glansigare och lite mer ”kinesiga” ögon. Alltid undrat vad det beror på. Vi röker samma mängd och har rökt lika länge?

Röker jag väldigt starkt röka så får även jag röda ögon. Men inte alls i samma grad.
Citera
2018-01-31, 17:07
  #9
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrdonIsraeli
JAg är likadan, men jag dricker mkt vatten,

Tror det med röda ögon är effekten av uttorkning, sen beror det nog på om u får syre till ögonen (som det är brist på i ett rökfyllt rum) samt din vätskenivå i kroppen
Jag dricker själv mycket vatten dagligdags, men kan få oerhört röda ögon ändå. Grönt ger mig väldigt röda ögon, vissa sorter kan det räcka med ett enda bloss för at jag ska se helt förstörd ut.

Röker nästan bara hasch, då gräs gör mig paranoid(plus gör att jag ser alldeles för slirig ut).
Citera
2018-01-31, 17:20
  #10
Medlem
tjackknugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedyoo
Får enbart röda ögon när jag chokear. Kör jag lugnt och klarar mig från överdriven hosta så klarar jag mig från röda ögon oavsett hur mycket jag röker.
Kan det vara så för dig med? Hostar polarna mer?
Haha jag kan chokea riktigt hårt, polarna med när dom väl gör det, men får inga röda ögon då bara tårfyllda ögon. Dom hostar knappt.
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Har en polare som får sjunt röda ögon när vi röker, men jag får enbart lite glansigare och lite mer ”kinesiga” ögon. Alltid undrat vad det beror på. Vi röker samma mängd och har rökt lika länge?

Röker jag väldigt starkt röka så får även jag röda ögon. Men inte alls i samma grad.
Mycket konstigt indeed. Googlat som fan utan riktig framgång, hittat några på utländska forum med samma "problem".
__________________
Senast redigerad av tjackknugen 2018-01-31 kl. 17:25.
Citera
2018-01-31, 17:25
  #11
Medlem
Jag upplever att folk ofta blir mer "glansig" än röd. Det känns som att röda ögon mer beror på trötthet, men vad vet jag.

**upplevelser från hasch och inte gräs fyi**
Citera
2018-01-31, 17:57
  #12
Medlem
När jag blandade med CBD så fick jag sprängröda ögon lol.. Det beror också ofta på hur mycket jag röker och om jag har haft uppehåll ett tag. glansiga ögon brukar jag få med en "normal" dos medan högre doser kan leda till riktigt röda ögon.

Röker i princip enbart hasch fyi.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback