• 1
  • 2
2018-01-31, 13:01
Medlem
Ja det här är ett problem jag har just nu, jobbet jag har nu är verkligen bland det tråkigaste man kan tänkas göra i sitt liv för att få mat på bordet, visserligen ganska bra betalt men det väger knappast upp allt de negativa. Står vid ett band och packar delar till olika fordon i kartonger om och om igen 8 timmar per skift och vissa veckor har vi 14 timmars skift. Det är så oerhört jävla tråkigt och jag har ångest inför varje dag jag ska stå där, kollegorna jag hamnat med är inte alls sköna och hälften verkar allmänt trötta på livet och är sjukt bittra, hälften verkar även vara alkisar vilket jag kan förstå. Inte för att jag direkt har tid att prata med någon förutom på lunchen då man står själv vid en station med höga ljud överallt när man jobbar.

Vet inte hur länge jag pallar med det här men har som inget val just nu då jag verkligen behöver pengarna från detta jobb som är den ända bra grejen med detta kneg. För att slippa åka dit med ångest varje dag har jag börjat köra lite tjack innan jobbet och det får absolut tiden att gå mycket snabbare och självmordstakarna övergår till något roligare. Testat köra lite lyrica någon dag men blir så jävla seg och trög av det så helst inte, även små mängder xanor (1mg var fjärde timme) vilket funkade ok. Men vill helst använda så lite bens som möjligt då jag oftast använder det för att somna sen om jag kört tjack, orkar inte få cp-hög tolerans.

Har gjort liknande grejer tidigare och vet att det inte är hållbart i längden men känns som om jag ska fixa det här nu måste jag komma på något sätt att göra det mindre idiotiskt än sist (för ja jag inser att det är idiotiskt att behöva ta droger för att klara av ett jobb..). Vill minimera eventuella beroenden och avtändningar genom att kanske variera droger under veckans gång.

Vad kan mer fungera på ett jobb som är hyfsat fysiskt förutom tjack? Någon som kan komma med tips.
Citera
2018-01-31, 13:04
Medlem
Banangurkazzs avatar
jobba som fyrvaktare
Citera
2018-01-31, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
jobba som fyrvaktare

Jag önskar det vore så lätt här i livet att man bara kan välja ett jobb man vill ha, vipps nu är du fyrvaktare, glhf!

Nä men byta jobb är ju så klart den ända riktiga lösningen men just nu har jag inte så mycket alternativ och behöver verkligen pengarna från det här jobbet för att få ordning på saker. Så jag kommer få stå ut i ett halvår-år ungefär sen fixa något jag inte känner förstör mig fysiskt och mentalt.
Citera
2018-01-31, 13:09
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knark-kanalen
Jag önskar det vore så lätt här i livet att man bara kan välja ett jobb man vill ha, vipps nu är du fyrvaktare, glhf!

Nä men byta jobb är ju så klart den ända riktiga lösningen men just nu har jag inte så mycket alternativ och behöver verkligen pengarna från det här jobbet för att få ordning på saker. Så jag kommer få stå ut i ett halvår-år ungefär sen fixa något jag inte känner förstör mig fysiskt och mentalt.
jobba på en biljardhall, koka kaffe, dela ut bollar, tvätta bollar, prata med stammisar. Ibland måste du byta du på duk på borden men det lite trevlig omväxling bort ifrån kaffekokandet.
Citera
2018-01-31, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
jobba på en biljardhall, koka kaffe, dela ut bollar, tvätta bollar, prata med stammisar. Ibland måste du byta du på duk på borden men det lite trevlig omväxling bort ifrån kaffekokandet.

Antar att du bara sitter och driver med mig just nu? Men var ju inte riktigt alternativ på nya jobb jag var ute efter. Ett nytt jobb kommer jag behöva fixa annars kommer jag gå under men just nu har jag det jobbet jag har och även om det verkligen är den sämsta skiten så får jag bra pengar för det så jag ska härda ut ett tag iaf. Alternativa jobb orkar jag inte ens tänka på just nu men helst något som inte är totalt meningslöst där man känner sig som en slav och gör ett arbete en robot skulle kunna göra, bara det att jag är billigare i drift än robboten för tillfället.
Citera
2018-01-31, 13:21
Medlem
Blaze.s avatar
Tänk på att Cannabis är inte tänkt som en måltid utan som en efterrätt. I alla fall jag funkar så , hade haft sjuk ångest och social fobi om jag rökte på mitt jobb men du kanske tacklar bängan bättre i sociala sammanhang, samma sak med arbetsuppgifter. Inget jag hade äventyrar även om jag har ett pisslätt jobb, jag kommer hellre hem till efterrätten när man är klar och kan andas ut.
Citera
2018-01-31, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Tänk på att Cannabis är inte tänkt som en måltid utan som en efterrätt. I alla fall jag funkar så , hade haft sjuk ångest och social fobi om jag rökte på mitt jobb men du kanske tacklar bängan bättre i sociala sammanhang, samma sak med arbetsuppgifter. Inget jag hade äventyrar även om jag har ett pisslätt jobb, jag kommer hellre hem till efterrätten när man är klar och kan andas ut.

Nä röker inte det på detta jobb, det är rätt fysiskt som sagt så blir tjack eller något man inte blir så seg av. Läste du ens mitt inlägg, skrev aldrig något om cannabis? Har rökt cb på andra jobb jag haft men som du säger är det inget som är trevligt alls då det ända man tänker på är att försöka vara normal vilket förstör hela grejen. Spliffen sparar jag tills jag kommer hem istället
Citera
2018-01-31, 13:28
Medlem
Sigstens avatar
Edibles hade passat jävligt bra. Du kan baka dina egna, bara googla recept, finns massor.

Du måste givetvis testa dig fram till en lagom dos. Börja lågt och trappa upp. Se det som ett litet projekt, något att fundera på så går tiden lite lättare.

Lycka till!
Citera
2018-01-31, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
Edibles hade passat jävligt bra. Du kan baka dina egna, bara googla recept, finns massor.

Du måste givetvis testa dig fram till en lagom dos. Börja lågt och trappa upp. Se det som ett litet projekt, något att fundera på så går tiden lite lättare.

Lycka till!

Jag tror bara braj hade förstärkt min ångest och får mig att reflektera än mer över hur jävla meningslöst allt är. Står där och lider för att jag får "bra pengar" (allt är ju relativt). Nä braj skulle nog förvärra situationen i det här fallet.
Citera
2018-01-31, 13:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag tror bara braj hade förstärkt min ångest och får mig att reflektera än mer över hur jävla meningslöst allt är. Står där och lider för att jag får "bra pengar" (allt är ju relativt). Nä braj skulle nog förvärra situationen i det här fallet.
Säg inte det. Antar att du har hörselskydd? Får du ha musik? I så fall kan det faktiskt bli lite småsoft att stå där med sköna låtar, eller kanske en ljudbok, i öronen.

Men annars så brukar terapeutiska doser av nån stimulant vara det som fungerar allra bäst. 40 mg morgon och lunch. Det är såna doser man får om man har ADHD och inte ens en särskilt stor.
Citera
2018-01-31, 14:31
Medlem
Kolla upp phenibut/kratom/gabapentin ganska milda saker. Kolla om du har add/adhd kanske? Eventuellt få nått metylfenidat utskrivet.. det bästa vore ju nått lite mer kontrollerat och lagligt
Citera
2018-01-31, 14:45
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Nä röker inte det på detta jobb, det är rätt fysiskt som sagt så blir tjack eller något man inte blir så seg av. Läste du ens mitt inlägg, skrev aldrig något om cannabis? Har rökt cb på andra jobb jag haft men som du säger är det inget som är trevligt alls då det ända man tänker på är att försöka vara normal vilket förstör hela grejen. Spliffen sparar jag tills jag kommer hem istället

Sorry jobbet kalla så hann bara läsa till din första styckeindelning men antog att du menade bäng som är bäng på cannabis, fel av mig! I sådana fall kan jag tyvärr inte ge dig några livserfarenheter angående andra droger på jobbet men klart vettigast är väl i de flesta fall att vänta med godispåsen tills man kommit hem, som sagt även om jobbet suger getpung så har man i alla fall något att längta hem till och förhoppningsvis blir arbetet lite lättare att jobba sig igenom. Men du verkar vilja ha mer än så, förhoppningsvis kan någon mer erfaren ge dig bättre svar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in