Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Säg inte det. Antar att du har hörselskydd? Får du ha musik? I så fall kan det faktiskt bli lite småsoft att stå där med sköna låtar, eller kanske en ljudbok, i öronen.
Men annars så brukar terapeutiska doser av nån stimulant vara det som fungerar allra bäst. 40 mg morgon och lunch. Det är såna doser man får om man har ADHD och inte ens en särskilt stor.
Får egentligen inte ha musik i öronen men det skiter jag i och kör ändå, brukar köra halva dagen musik andra halva podcast för att inte bli allt för less på något. Jag har rökt mycket i mina dagar och vet att röka innan/på jobbet inte skulle vara något för mig, jag har testat det många gånger.
Citat:
Ursprungligen postat av
beyond
Svarar på rubriken: Nej. Om du redan hatar ditt jobb, hur långa ska inte dagarna bli om du dessutom är väck? Du har ett val, byt jobb. Det kommer aldrig att bli bättre på nuvarande ställe.
Ok, läste sista inlägget. Du menar förmodligen att dra en näsa eller två? Då går livet utför ganska raskt.
Japp jag tänkte mer tjack eller någon annan stimulant i mindre mängder, eller tänkte och tänkte.. det är snarare det jag kör på lite då och då just nu. Har kört regelbundet på jobb tidigare och det som fuckar med mig mest är sömnen, har redan grova sömnproblem även om jag inte tar något och måste äta piller för att sova oavsätt. Lite tjack på det och jag måste börja proppa i mig benso och det är inget jag vill göra igen
Citat:
Ursprungligen postat av
Rufos
Testa att mikrodosera LSD! Jag har själv börjat med det, och mitt liv har ändrats till det bättre. Jag känner mig piggare, gladare, mer kreativ, och inte alls lika lätt för att bli uttråkad i mina vardagssysslor.
Prova olika doser, men börja lågt med ca 7 - 8ug. Sedan testar du högre och högre, tills du har hittat en sweet spot. Själv ligger jag på ca 15ug varje gång. Doserar varannan dag.
Med mikrodosering får du mycket av de positiva effekterna från LSD, utan att trippa iväg till en annan planet, och utan allt det visuella. Det finns en hel avdelning hos diskussionsforumet Reddit för mikrodosering av LSD. Rekommenderas varmt!
Det där ska jag nog ge ett försök, har hört om det tidigare men som aldrig direkt tänkt att det är något som kommer funka för mig. Jag har rätt hög tolerans naturligt eller vad man ska säga, när jag prövat nya substanser så brukar rekomenderad dos alltid vara för klent. Kan väl vara så att ens egna uppfattning om hur påverkad man är beror på gamla referenser och erfarenheter, har kört en del i mina dagar.
Citat:
Ursprungligen postat av
smellyproof
Vad du än kommer ta till syftet att saker bli roligare, om du jobbar heltid, kommer ge dig ännu värre problem ganska snart. Gör ditt jobb, försök ha kul på fritiden istället och börja sök något annat som passar dig bättre. Plugga kanske.
Annars är phenibut något jag brukar ta när jag ska göra tråkiga extra jobb. Men jag pluggar och jobbar inte heltid så det kan jag absolut inte rekommendera dig. Det skulle sluta i en benzo at för din del.
Jag skulle aldrig kunna se mig bakom skolbänken igen, jag är en tvättäkta köttskalle som inte ens gick klart gymnasiet. Drog till skolan för att sälja braj till polarna typ... phenibut har jag prövat men vet inte om det gav mig något. Jag hade käkat en del lyrica innan det och båda påverkar ju gaba så är väl korstolerans, nog för att jag käkade rätt så mycket phenibut utan att få någon effekt alls. Har kvar burken så kanske får ge det ett försök till snart, inte käkat lyrica på 2 veckor så toleransen borde ju vara borta.