2018-01-31, 18:10
Medlem
beyonds avatar
Svarar på rubriken: Nej. Om du redan hatar ditt jobb, hur långa ska inte dagarna bli om du dessutom är väck? Du har ett val, byt jobb. Det kommer aldrig att bli bättre på nuvarande ställe.

Ok, läste sista inlägget. Du menar förmodligen att dra en näsa eller två? Då går livet utför ganska raskt.
Citera
2018-01-31, 18:14
Bannlyst
Du kan göra det roligt. Klä ut dig till en clown och ta med ballonger när du går till jobbet imorgon. Använd en sån där skämtblomma som kan spruta vatten också.
Sen kan ni sjunga något tillsammans när ni står och packar grejer.
Alla kommer säkert skratta och ni kommer ha ett glatt humör hela dagen

Ska det vara extra roligt kan du ta med lite tjack och lägga i någons kaffe. Det är skitroligt när folk blir höga utan att veta om det
Citera
2018-01-31, 19:56
Medlem
Rufoss avatar
Testa att mikrodosera LSD! Jag har själv börjat med det, och mitt liv har ändrats till det bättre. Jag känner mig piggare, gladare, mer kreativ, och inte alls lika lätt för att bli uttråkad i mina vardagssysslor.

Prova olika doser, men börja lågt med ca 7 - 8ug. Sedan testar du högre och högre, tills du har hittat en sweet spot. Själv ligger jag på ca 15ug varje gång. Doserar varannan dag.

Med mikrodosering får du mycket av de positiva effekterna från LSD, utan att trippa iväg till en annan planet, och utan allt det visuella. Det finns en hel avdelning hos diskussionsforumet Reddit för mikrodosering av LSD. Rekommenderas varmt!
Senast redigerad av Rufos 2018-01-31 kl. 20:02.
Citera
2018-01-31, 20:01
Medlem
Om man är rutinerad, kör Cleareyes inte röker onödigt mycket och kanske helst inte en tung indica?
Citera
2018-01-31, 20:41
Medlem
smellyproofs avatar
Vad du än kommer ta till syftet att saker bli roligare, om du jobbar heltid, kommer ge dig ännu värre problem ganska snart. Gör ditt jobb, försök ha kul på fritiden istället och börja sök något annat som passar dig bättre. Plugga kanske.

Annars är phenibut något jag brukar ta när jag ska göra tråkiga extra jobb. Men jag pluggar och jobbar inte heltid så det kan jag absolut inte rekommendera dig. Det skulle sluta i en benzo at för din del.
Senast redigerad av smellyproof 2018-01-31 kl. 20:44.
Citera
2018-01-31, 21:27
Medlem
Greenwhites avatar
Jodå det går så klart, jag brukar ta ett par pipbloss på morgonen innan jobbet samt käka en mindre dos edibles ibland, stör inte arbetet för mig och jag jobbar mkt själv så slipper ha med andra att göra för det mesta.
Citera
2018-01-31, 22:45
Medlem
krillepilles avatar
Inget att rekomendera, har själv gjort samma sak och det slutade i katastrof.
Senast redigerad av krillepille 2018-01-31 kl. 22:52.
Citera
2018-01-31, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Säg inte det. Antar att du har hörselskydd? Får du ha musik? I så fall kan det faktiskt bli lite småsoft att stå där med sköna låtar, eller kanske en ljudbok, i öronen.

Men annars så brukar terapeutiska doser av nån stimulant vara det som fungerar allra bäst. 40 mg morgon och lunch. Det är såna doser man får om man har ADHD och inte ens en särskilt stor.

Får egentligen inte ha musik i öronen men det skiter jag i och kör ändå, brukar köra halva dagen musik andra halva podcast för att inte bli allt för less på något. Jag har rökt mycket i mina dagar och vet att röka innan/på jobbet inte skulle vara något för mig, jag har testat det många gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Svarar på rubriken: Nej. Om du redan hatar ditt jobb, hur långa ska inte dagarna bli om du dessutom är väck? Du har ett val, byt jobb. Det kommer aldrig att bli bättre på nuvarande ställe.

Ok, läste sista inlägget. Du menar förmodligen att dra en näsa eller två? Då går livet utför ganska raskt.

Japp jag tänkte mer tjack eller någon annan stimulant i mindre mängder, eller tänkte och tänkte.. det är snarare det jag kör på lite då och då just nu. Har kört regelbundet på jobb tidigare och det som fuckar med mig mest är sömnen, har redan grova sömnproblem även om jag inte tar något och måste äta piller för att sova oavsätt. Lite tjack på det och jag måste börja proppa i mig benso och det är inget jag vill göra igen

Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Testa att mikrodosera LSD! Jag har själv börjat med det, och mitt liv har ändrats till det bättre. Jag känner mig piggare, gladare, mer kreativ, och inte alls lika lätt för att bli uttråkad i mina vardagssysslor.

Prova olika doser, men börja lågt med ca 7 - 8ug. Sedan testar du högre och högre, tills du har hittat en sweet spot. Själv ligger jag på ca 15ug varje gång. Doserar varannan dag.

Med mikrodosering får du mycket av de positiva effekterna från LSD, utan att trippa iväg till en annan planet, och utan allt det visuella. Det finns en hel avdelning hos diskussionsforumet Reddit för mikrodosering av LSD. Rekommenderas varmt!

Det där ska jag nog ge ett försök, har hört om det tidigare men som aldrig direkt tänkt att det är något som kommer funka för mig. Jag har rätt hög tolerans naturligt eller vad man ska säga, när jag prövat nya substanser så brukar rekomenderad dos alltid vara för klent. Kan väl vara så att ens egna uppfattning om hur påverkad man är beror på gamla referenser och erfarenheter, har kört en del i mina dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Vad du än kommer ta till syftet att saker bli roligare, om du jobbar heltid, kommer ge dig ännu värre problem ganska snart. Gör ditt jobb, försök ha kul på fritiden istället och börja sök något annat som passar dig bättre. Plugga kanske.

Annars är phenibut något jag brukar ta när jag ska göra tråkiga extra jobb. Men jag pluggar och jobbar inte heltid så det kan jag absolut inte rekommendera dig. Det skulle sluta i en benzo at för din del.

Jag skulle aldrig kunna se mig bakom skolbänken igen, jag är en tvättäkta köttskalle som inte ens gick klart gymnasiet. Drog till skolan för att sälja braj till polarna typ... phenibut har jag prövat men vet inte om det gav mig något. Jag hade käkat en del lyrica innan det och båda påverkar ju gaba så är väl korstolerans, nog för att jag käkade rätt så mycket phenibut utan att få någon effekt alls. Har kvar burken så kanske får ge det ett försök till snart, inte käkat lyrica på 2 veckor så toleransen borde ju vara borta.
Citera
2018-01-31, 23:13
Medlem
Dumstrut, att knarka i ett år för att stå ut med sitt jobb, enda alternativet? Nej, du kan se till att aktivt söka ett trevligare jobb eller slänga upp en egen firma, herregud. Lite hustle får man stå ut med i början om man ska ha de gott i slutändan. Skärpning, häng på arbetsförmedlingen istället för flashback och lägg din lediga tid på att faktiskt söka ett arbete som gynnar dig. Vad hade du annars tänkt göra om ett år? Du skjuter ju bara upp dina problem.. Herregud.. Det kommer inte vara mindre tråkigt och du kan fortfarande fortsätta med din "ettårsplan" samtidigt som du söker andra jobb för att avhjälpa situationen snabbare.

Men för att svara på frågan:
Testa kratom, de ger dig en lagom push för att orka med sånt som är tråkigt och ökar prestationen. Verkar som en stimulant i små doser och som en mild opiat i lite större. Dessutom naturligt, billigt och inte allt för skadligt rent fysiskt och det är inte ett beroende som är svårt att kicka, till skillnad från tjack, snälla, sluta med tjack..

Som sagt, sök nya jobb och arbeta kvar, men sök jobb aktivt för att gå runt och blandmissbruka i en ettårsperiod för att palla med istället för att försöka lösa situationen snabbare är bara idiotiskt.

Och återigen:

KRATOM.
Citera
2018-01-31, 23:21
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillepille
Inget att rekomendera, har själv gjort samma sak och det slutade i katastrof.
Du citerade mitt inlägg innan du redigerade. Menar du att mikrodoseringen inte var bra för dig?

Kan du tala om vad som blev fel? Jag skulle gärna vilja veta. Har inte sett så många negativa recensioner på mikro-LSD, och för mig fungerar det riktigt bra hittills. Är snart inne på andra veckan.
Senast redigerad av Rufos 2018-02-01 kl. 00:12.
Citera
2018-01-31, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemmirc
Dumstrut, att knarka i ett år för att stå ut med sitt jobb, enda alternativet? Nej, du kan se till att aktivt söka ett trevligare jobb eller slänga upp en egen firma, herregud. Lite hustle får man stå ut med i början om man ska ha de gott i slutändan. Skärpning, häng på arbetsförmedlingen istället för flashback och lägg din lediga tid på att faktiskt söka ett arbete som gynnar dig. Vad hade du annars tänkt göra om ett år? Du skjuter ju bara upp dina problem.. Herregud.. Det kommer inte vara mindre tråkigt och du kan fortfarande fortsätta med din "ettårsplan" samtidigt som du söker andra jobb för att avhjälpa situationen snabbare.

Men för att svara på frågan:
Testa kratom, de ger dig en lagom push för att orka med sånt som är tråkigt och ökar prestationen. Verkar som en stimulant i små doser och som en mild opiat i lite större. Dessutom naturligt, billigt och inte allt för skadligt rent fysiskt och det är inte ett beroende som är svårt att kicka, till skillnad från tjack, snälla, sluta med tjack..

Som sagt, sök nya jobb och arbeta kvar, men sök jobb aktivt för att gå runt och blandmissbruka i en ettårsperiod för att palla med istället för att försöka lösa situationen snabbare är bara idiotiskt.

Och återigen:

KRATOM.

Jag har planer på att göra annat i mitt liv än det här jag håller på med just nu, pengarna jag tjänar på det här jobbet gör jag med ett mål för framtiden. Skulle gärna vilja berätta mer om mina planer och tankar men då riskerar jag att outa mig allt för mycket, kan kanske ta det i pm om intresse finns. Mycket av min tid där består av att stå och tänka och jag försöker rikta mina tankar mot just mina framtidsmål så gott jag kan. Jag kan väl erkänna att jag är lite deppig och det i kombination med mitt extremt monotona arbete gör att tankarna snurrar. Oftast blir det negativa tankar så klart som bara gör arbetet än värre. Men när jag kör lite tjack så ändras all min negativitet till optimism och jag fokuserar extremt mycket på hur jag ska ta mig ur den här sitsen och kanske kunna få till något vettigt med min tillvaro.

Det är inte ofta jag känner något hopp inför framtiden men nu känns det faktist som att jag fått en unik möjlighet till att göra något mer än bara överleva dag för dag. Jag jobbar hårt mot det här men det är inte lätt, för som du säkert förstått är jag väl inte helt ok rent psykiskt. Pessimisten inom mig vågar inte riktigt tro att något bra kanske kan hända så det är väl en stor anledning till att jag väljer att använda droger.
Citera
2018-02-01, 03:39
Medlem
Hade nästan exakt ett sånt jobb med liknande kollegor. Till slut sa jag upp mig, så jävla värt var det! Ett sådant jobb ger en verkligen motivation till att börja plugga.

Alkade folkskygga gubbar som jobbat på fabriken hela sina liv, som höll sig på sin kant. Den enda gången det fanns möjlighet att prata med varandra var på lunchen, men det gick liksom inte. Alla satt var för sig vid varsitt bord och stirrade ner i sina tidningar och findus matlådor helt tysta. Aldrig varit med om något deppigare ställe.

Säg upp dig NU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in