2023-02-23, 15:10
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Han har jobbar på polisenhets på Justitie departementet. Kanske ville han placera Staaf där vilket egentligen är helt naturligt eftersom han har jobbat där och myndighets chefer brukar liksom inte stämpla ut och gå till AF när man slutar. Hon har smörat och sagt att hon vill gå i hans fotspår osv osv.
Citera
2023-02-23, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Det fetade är inkorrekt. Utredningen kom fram till att han hade gjort helt rätt när han anställde henne och att det inte fanns något som tydde på att en relation fanns då. Enligt utredaren
Och ingen förklaring till varför han ändrade kriterierna så att hon skulle passa?

Finns ingen annan förklaring än att Linda skrevade duktigt i samtalet med utredaren.
Citera
2023-02-23, 15:11
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Här från igår:
https://www.svd.se/a/rl5A7l/aklagaren-vill-inte-uttala-sig-om-lofvings-jav
Ok
Det gäller alltså det jäv och eventuella tjänstefel som tas upp i rapporten.
Då hade jag fel om att utredningen inte var inledd men det gäller ju inga nya okända utan just det som tas upp i rapporten.
Det enda som enligt rapporten når upp till ett eventuellt åtalbart tjänstefel är beslutet om bisyssla.
Citera
2023-02-23, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Nu ville användaren bli motbevisad. Du menar att du ska börja med att leta bevis för att det var självmord och sen låtsas att det bevisar att dom hade en relation?

Man behöver inte uppfinna hjulet igen...

Lägg upp "bevisen" framför dig, vad ser du?
Visst kan han ha fått en hjärtinfarkt pga stress&press, men det brukar tidningarna skriva ut isåfall. Det kanske blir den officiella versionen till slut, vad vet jag.

Jag säger ju inte att jag har rätt, men jag gissar att ingen härinne har några bevis i dagsläget, eller vad tror du?
Citera
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Varför i hela hel#$*e skulle han ta livet av sig om han var oskyldig?

Det finns noll och ingen anledning till det.

Det är inget som tagits från honom , han skulle få jobb på en vecka inom den privata sektorn om han nu helt och hållet skulle få sparken från polismyndigheten...
Du har noll koll märker vi. Han hade ingen framtid mer än att möjligen bli avlönad för gemsortering. Du kanske ska börja där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
Iom Dan Eliasson ersätts av Mats Löfving så är det ytterst intressant vad är det för filur.
Vilken politisk färg styrs han av, hans tidigare meriter och vad mer han är känd för.
Enligt wiki så finns följande på honom:

Undra om linda staaf ska ligga med han med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Man behöver inte uppfinna hjulet igen...

Lägg upp "bevisen" framför dig, vad ser du?
Visst kan han ha fått en hjärtinfarkt pga stress&press, men det brukar tidningarna skriva ut isåfall. Det kanske blir den officiella versionen till slut, vad vet jag.

Jag säger ju inte att jag har rätt, men jag gissar att ingen härinne har några bevis i dagsläget, eller vad tror du?

Självmord bekräftat idag
Citera
Medlem
Är det bara jag som reagerar på att Löfving hade tillgång till vapen.

Hade han verkligen licens för det? Och tillgång? Han var r ju högst upp i polishierakin så fanns ju knappast behov för honom att bära på puffra. Det är ju knappast att han gick i bräschen vid raider o dylikt.

Kort och gott lyder min fråga, hade Löfving både godkänd licens och godkänt vapeninnehav?

Har alla snutar licens för vapen som de får förvara i hemmet??
Citera
2023-02-23, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Nej det är inte konstigt att han agerar så här om han är oskyldig. Ingen hade lyssnat på han. Han är äckligfierad av hela landet. En stel skallig gubbe som inte kan le och är en snuskis som säkert är peddo. Så att gå från att vara Polis chef med erfarenhet på Justitie departementet med Jurist examen och en lön på över 1.8 mlijoner per år kan det kännas motigt att åka till Thailand några veckor som vissa skriver och ta det med en klackspark. Är han oskyldig och gav LS lön och vapen för att hon bad om det och manipulerade honom samt att han inte haft någon relation alls med henne så förstår du nog att det är ridå ner. Hade han istället varit skyldig så ska han rädda vad som räddas kan och försöka få en bra fallskärm, var han skyldig skulle han ha förståelse för utredningens slutsats. Han har inte ändrat sin historia även när media hade dömt ut han. Han sa att det var "tungt" att höra svaret från utredningen. Kan jag förstå.

Skojar du?

Ingen normalt funtad människa går och tar livet av sig.
Citera
2023-02-23, 15:13
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Att polisen vid två tillfällen avstyrkt att LS ska tjänstevapen räcker för mig. Det går ju snabbt att glömma när man målar. Då får ju ingen prata ont om en. Jäv i flera fall är tillräckligt allvarligt.
Vem hade avstyrkt det och när skedde det?
Citera
2023-02-23, 15:14
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Dags att låta eunucker styra riket då allt för många i ledande position inte verkar kunna ha byxorna på...
Ja det eller dom mest pålästa. Man kanske skulle prata om inhyrda politiker och poliser mer än att hyra fängelse platser i utlandet?
Citera
2023-02-23, 15:14
Medlem
Har utredaren Wiksten (?) som är en relik fått kritik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in