2023-02-23, 15:14
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Hans liv togs ifrån honom. Han var 61 år, han har levt. Han kanske kände att enda sättet att rädda sitt anseende var att lämna in den största protesten.

Synd att göra harakiri pga en "home wrecker"

Han kunde ha räddat sitt anseende genom att detaljerat berätta om hur han blev manipulerad.

Nu kan han knappast försvara sig eftersom han är död.

Linda däremot får prata i radion på bästa sändningstid.
Citera
2023-02-23, 15:14
Medlem
Citat:
Du har noll koll märker vi. Han hade ingen framtid mer än att möjligen bli avlönad för gemsortering. Du kanske ska börja där?

Han hade troligen kunnat leva på avgångsvederlag, så jag gissar att han inte ens hade behövt jobba en dag till.

Sen har du hela världen att pensionera dig i.
Citera
2023-02-23, 15:16
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Borde vara en seperat tråd. Man fattar ingenting vad som hänt.

Han knullade med en annan människa Linda och sen tog livet av sig?

Är inte direkt en big deal att ta livet sig för. Tragiskt.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Är det bara jag som reagerar på att Löfving hade tillgång till vapen.

Hade han verkligen licens för det? Och tillgång? Han var r ju högst upp i polishierakin så fanns ju knappast behov för honom att bära på puffra. Det är ju knappast att han gick i bräschen vid raider o dylikt.

Kort och gott lyder min fråga, hade Löfving både godkänd licens och godkänt vapeninnehav?

Har alla snutar licens för vapen som de får förvara i hemmet??

Självklart har en av de högsta polischeferna vapenlicens för pistol. Om han mot förmodan inte haft det genom jobbet så kan han inneha privata vapen - både pistoler, revolvrar och gevär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggcoock
Självmord bekräftat idag

Som sagt, man behöver inte höra det svårare än vad det är.

Foliehatttarna kommer väl spekulera om beställningsmord...
Senast redigerad av Cooltrayne 2023-02-23 kl. 15:19.
Citera
2023-02-23, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Hon kommer att lyckas rentvå sig hos dom som betyder något!

Klart hon inte kan
Ligger med allt hon ser
Allt för komma upp i toppen bättre tjänst
Tillsammans med Öb nu Sverige är fan ett stort skämt
Hon borde sparkas
Vidrig hora
Hon skulle aldrig ligga med gamla gubbar om dom inte fixat bra tjänster åt henne.

Sparka horan spyr på bo i Sverige
Ett parodi land
Citera
2023-02-23, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Man behöver inte uppfinna hjulet igen...

Lägg upp "bevisen" framför dig, vad ser du?
Visst kan han ha fått en hjärtinfarkt pga stress&press, men det brukar tidningarna skriva ut isåfall. Det kanske blir den officiella versionen till slut, vad vet jag.

Jag säger ju inte att jag har rätt, men jag gissar att ingen härinne har några bevis i dagsläget, eller vad tror du?
Vad har tidningarnas ord med bevis att göra? Vad kul med gissningar. Jag gissar inte utan vet att du citerade en användare som hade en väldigt tydlig frågeställning och så svarade du på något helt annat och låtsades att du åstakommit något.

Varför du drog slutsats om hur personen har dött när du gissar på att ingen härinne har några bevis i dagsläget vet jag dock inte. Jag gissar på att du har svårt att skilja på känslor och fakta?
Citera
Medlem
analkings avatar
Nog skulle detta kunna vara ett beställningsmord med staaf öb och thornberg som initiatorer? Mycket pekar på det.
Citera
Medlem
Citat:
Jag tänker inte kommentera det där ens.

Nej, det vore oerhört korkat att göra det.

Vi kan väl enas om att det är tragisk att det blev såhär, där gissar jag att vi är överens?
Citera
2023-02-23, 15:20
Medlem
Är det bara jag som reagerar på runars formulering: "det är oerhört tragiskt". Underförstått menas det att Löfving begått självmord, instämmer ni?

Men enligt polisen utreds Löfvings död och officiellt har man inte gått ut med att det var självmord.

Antingen ligger en hund begraven eller är Runar för gammal för att syssla med sånt här helt enkelt.

En mer neutral formulering typ jag beklagar djupt hans bortgång el dyl hade varit mer passande för att i nästa steg, när det fastställs att det var självmord, gå ut med:"det är tragiskt". Håller ni med mig flashbackare? Eller Märker jag ord? Puss och kram lingonbanan
Citera
2023-02-23, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Ok
Det gäller alltså det jäv och eventuella tjänstefel som tas upp i rapporten.
Då hade jag fel om att utredningen inte var inledd men det gäller ju inga nya okända utan just det som tas upp i rapporten.
Det enda som enligt rapporten når upp till ett eventuellt åtalbart tjänstefel är beslutet om bisyssla.

Åklagaren säger att "en del förhör är kvar". En utredning kan växa till nya misstankar utöver de ursprungliga.
Citera
2023-02-23, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Det har med att hon är kvinna=offer=gör aldrig fel enligt media och hennes personal = legitimerad korruption

Nu fick jag svart på vitt att MÄN klarar inte av att en kvinna gör en bra arbetsprestation
Stackars karl som inte fått uppskattning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in