2023-02-23, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Tråden handlar iofs inte om mig, men nä, jag är inte känslostyrd.

Bevisning har ju en tendens att leta sig in till journalisterna och tidningarna tillslut.
Journalister kan titta på bevsining ibland, absolut. Var det någon som undrade eller varför citerade du min fråga? Tror du på fullaste allvar att bara för att en journalist skriver något så blir det bevisning automatiskt? Eller du kanske återigen bara inte var smart nog för att förstå vad du besvarade?

Om du nu inte är känslostyrd och inte känner till någon som har bevis i frågan, hur kunde du veta hur personen har dött så väl att du till och med känner att du är i en position att lära ut till andra vad som har hänt?

Läs gärna långsamt så du kanske kan ge svar på de frågor som ställs istället för svar på frågor som ingen har frågat.
Citera
2023-02-23, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Samtidigt har ju hans självmord varit en anledning. Det vill säga hur media har hanterat detta till fördel för Linda.

Hade hon aldrig funnits hade Mats levt nu.
För det första vet jag inte att det faktiskt var självmord och för det andra vet jag inte heller att hon skulle ha behandlats oförtjänt fördelaktigt. I vart fall kan man inte frångå ansvar för att man som chef är kär och galen, hur utstuderad hon än är eller var. Mer rakt på sak: Du uttrycker bara helt förväntad Flashback-misogyni, och det imponerar inte.
Citera
2023-02-23, 15:37
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Någon från polisfacket i SR idag sände tankar till hans barn och föräldrar/förälder.
Kan inte länka utan det är min hörsägen. Inget om fru.
Det skulle kommit fram om han varit otrogen.
Jag tror faktiskt att Linda har Ljugit ihop det mesta.
Man ska fråga sig vem det gynnas, sen ska man inte glömma att det är konstigt att neka om man inte har någon anledning att neka. Då får man ju fråga sig om han kanske faktiskt talade sanning. Hade han haft fru så hade jag förstått men då hade jag också velat ha bevis. Det måste väl finnas sms mellan dom som Linda kan använda för att styrka relationen. Känns riktigt illa detta. Började som en underhållning i hur uselt Sverige har blivit och slutade i tragedi. Jag blev verkligen tagen av allt detta.
Citera
2023-02-23, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Chefen är alltid ansvarig och han heter Anders.
Nej chefen är inte ansvarig för dina misstag.
Det är därför han inte kommer sitta av ditt fängelsestraff när du kört rattfull.
Citera
2023-02-23, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Nej och det är här jag tycker att det gått snett. Troligen har Mats mått dåligt ända sedan utredningen startade. När resultatet presenterades blev allt svart, det är vad jag gissar på.
Längst där inne i mörkret i en depression är ingen människa normalt funtad. Jag kan tycka att polisledningen borde sett eller insett att det fanns en risk för det som nu hände.

Absolut.

Men utredningen är väl inte klar och bedömd förrän chefen gått igenom den, eller att den gått till rättegång?
Citera
2023-02-23, 15:43
Medlem
Citat:
Absolut.

Men utredningen är väl inte klar och bedömd förrän chefen gått igenom den, eller att den gått till rättegång?

I och med detta blir det ju inget åtal och därmed ingen fup. Kan det ha något med saken att göra…?
Citera
2023-02-23, 15:45
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Absolut.

RPC har påtalat fullt förtroende för gubben som utredde detta. Han har bjudit in honom. Han har påtalat i media nu i dagarna hur jäv och svåger politik är ett problem inom polisen och det ska bekämpas. Han borde avgå.
Citera
2023-02-23, 15:46
Medlem
Jag tycker det här är hemskt. Kan inte förstå varför detaljer i en internutredning måste nå allmänheten. Något brott som kunde väckas åtal för, är han friad ifrån. Vem har inte haft en fling på jobbet? Han var en människa. Stackars Mats Löfving och hans anhöriga!
Citera
2023-02-23, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Journalister kan titta på bevsining ibland, absolut. Var det någon som undrade eller varför citerade du min fråga? Tror du på fullaste allvar att bara för att en journalist skriver något så blir det bevisning automatiskt? Eller du kanske återigen bara inte var smart nog för att förstå vad du besvarade?

Om du nu inte är känslostyrd och inte känner till någon som har bevis i frågan, hur kunde du veta hur personen har dött så väl att du till och med känner att du är i en position att lära ut till andra vad som har hänt?

Läs gärna långsamt så du kanske kan ge svar på de frågor som ställs istället för svar på frågor som ingen har frågat.

Det vet jag såklart inte, jag vädrar mina tankar precis som alla andra, ibland klär jag in det som som att jag vet vad jag pratar om, men det är fortfarande gissningar, om än hyfsat kvalificerade.

Att jag citerade dig innan var troligen för att jag såg något i ditt inlägg att spinna vidare på.

Har ingen aning om du själv är en hög polischef eller är självutnämnd Flashback-expert. Jag bryr mig inte heller om vilket.

Det jag menade är att om någon har tagit livet av sig och att det senare skrivs om det i tidningen, så brukar man kunna läsa mellan raderna om det är så.

Alltid rätt? Nej.
Oftast rätt? Ja.
Citera
2023-02-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
I och med detta blir det ju inget åtal och därmed ingen fup. Kan det ha något med saken att göra…?

Ja nu drog gänget i bastuklubben en lättnadens suck.
Citera
2023-02-23, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig

Kan inte hur man agerar men det vore ju märkligt om man inte gör klart en utredning oavsett, om inte annat för att ta lärdom till nästa gång.
Senast redigerad av Cooltrayne 2023-02-23 kl. 15:54.
Citera
2023-02-23, 15:50
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disques
Nu fick jag svart på vitt att MÄN klarar inte av att en kvinna gör en bra arbetsprestation
Stackars karl som inte fått uppskattning

Är du förvånad? Även om det var tydligt att det var en jävsituation i att godkänna löneökningar etc. så ansågs allt legitim och förutom jäv var det väl inga övriga saker.

Dock kan man ju undra om han nu var jävig men han inte ansågs ha begått något fel i att ge henne tjänstevapen, att hon fick tjänsten etc. så kan man ju hävda att allt detta är hål i huvudet hur upptrissat det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in