2023-02-24, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brainiac55
Berätta vad du vet. Håll oss inte i spänning.

Vad vill du veta?
Citera
2023-02-24, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
I ett öppet brev, publicerat på Aftonbladet, berättar Mats Löfvings två vuxna barn om sorgen efter att ha förlorat sin pappa.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RGK59W/jan-lofving-om-sorgen-efter-mats-lofvings-dod#:~:text=Barnen%20om%20sorgen,helt%20i%20on%C3% B6dan%E2 %80%9D.

Sista stycket i de vuxna barnens brev till sin pappa:
Citat:
Pappa, du har alltid varit vår stora förebild, mentor och stöttepelare i livet. Vi kommer alltid älska dig och hysa en enorm respekt för allt du uträttat inom polisen och som förälder. Vi måste nu acceptera ett oändligt tomrum och dina två barnbarn tvingas växa upp utan sin farfar, helt i onödan”.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9z8bp5/mats-lofvings-barn-om-sorgen-du-var-var-stora-forebild
Citera
2023-02-24, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Sista stycket i de vuxna barnens brev till sin pappa:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9z8bp5/mats-lofvings-barn-om-sorgen-du-var-var-stora-forebild

Ja, Som hans bror säger, hans straff är inte i paritet med hans skuld.

Detta har slutat onödigt och tragiskt.
Citera
2023-02-24, 18:52
Medlem
Brainiac55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Berätta vad? Ska jag upprepa mig menar du eller
Du har inte berättat någonting, bara släppt ut dig lösa påståenden.
Citera
2023-02-24, 18:53
Medlem
Alonens avatar
Fin artikel i AB.

Det blev nog mycket för ML…

Älskarinnan skåpar ut honom, familjen rök, omplacerad på jobbet, ifrågasatt på jobbet, förtroendet grusat… Inget stöd ifrån arbetet.

Han såg väl tidigare möjligheten till avancemang, ville bli RPC…

Allt, precis allt avseende hans framtid försvann på ett bräde.

Det blev bara ”för mycket”

Citera
2023-02-24, 18:53
Medlem
Brainiac55s avatar
Citat:
Vad vill du veta?
Vad du vet om Linda Staaf.
Citera
2023-02-24, 18:55
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RGK59W/jan-lofving-om-sorgen-efter-mats-lofvings-dod

Brodern talar ut.
Tung läsning, oavsett vad man anser om ärendet i sig. Nej, detta blev inte bra
Citera
2023-02-24, 18:58
Medlem
Varje människa har sitt eget ansvar. Kan mycket väl vara så att Mats haft kontakt med psyk och sina chefer. Men väljer ändå dra sig undan för att relationen till hjälpande personer inte kändes helt ok.

Krävs tid för få respekt till psykologer och här gick det säkert för fort för Mats.
Citera
2023-02-24, 19:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Samlad bedömning…. Av individers tyckande

Till skillnad från om en individs tyckande skulle få utgöra besluten. Det sker i diktaturer.
Citera
2023-02-24, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RGK59W/jan-lofving-om-sorgen-efter-mats-lofvings-dod

Brodern talar ut.

Anders T du är säkert inne och läser här.
Ta del av vad MJ bror delger oss alla....

Snälla, ta en funderare på hur din framtid ska se ut i polisvärlden , jag lägger inte enbart skulden på dig men va fan, vad har ni för människor anställda i högsta ledningen.

Tycker att hans bror ger svar på vad LS är för människa, jag bryr mig inte om att diskussionen om hennes kvinnliga sätt ...känns bara billigt.

Tyvärr hamnade MJ i en märklig och svår situation när han fick LS som bekantskap. Han visste sanningen men ville inte svartmåla henne inför alla.
Han hade förmodligen någon form av moral , ville aldrig svika ett förtroende.

LS är säkert inne och läser...stick ifrån polisen du är bortgjord där.
Det finns en branch som du bevisligen har erfarenhet av och det är att köra lastbil.
Dessutom består den branschen av MÄN...lockande eller hur?

De kvinnor som kör lastbil är inte att leka med men håll dig till manliga åkare så går det bra.
Lycka till!

Du lurar inte mig LS...
Citera
2023-02-24, 19:11
Medlem
EulaliaIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Ställde liknande frågor om och om igen par år sen. Inget riktigt svar, eller plan för den delen. Tragiskt

För min enkla person stinker det litet SVR om den här historien. SVR är alltså efterföljare till KGB. Nu är det ju ÖB som doppar sleven i grytan 🫡🫠
Citera
2023-02-24, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EulaliaII
För min enkla person stinker det litet SVR om den här historien. SVR är alltså efterföljare till KGB. Nu är det ju ÖB som doppar sleven i grytan 🫡🫠
På riktigt? Arbetsgivaren suger HÄSTKUK!
Lång rutin och god historia sedan 40 år. Vart är vi på Väg om detta sker för obetydligt Skvallergransaknde?
Vem fan har inte doppat på sidan inom Statens Översyn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in