2023-02-23, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Två observationer:

1) svensk polis har fallit till en ny lägsta nivå. Nu räcker det inte med att det skjuts upp, ner, höger vänster i orten utan nu börjar polisen jappa sig själva - bokstavligen.

2) Hur manipulativ är den här Linda Staaf? Hon har sugit ut varenda nytta hon kan ur Löfving, dumpat honom när hon fått som hon vill sedan gråtit hos någon "white knight" som ska skydda henne från honom och till sist har det slutat så här.

Vi har sett det sista av Mats men den här Linda kommer vi se mer av, den saken är klar.
Det är därför man inte skall skita där man äter.
Citera
2023-02-23, 22:58
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Det tror du inte? Hur kom du fram till den slutsatsen? Sherlock?

Det är 20% uppklarning på mord - TJUGO PROCENT!

Rena inbördeskriget med 15-åringar som glider runt på elscootrar och kastar handgranater/skjuter folk med AK?!

Polisen helt handfallen, ägnar sig mest åt sexuella intriger och självmord.

Ja fan du kanske har rätt, det är nog nåt fel ändå på Thornbergs ledarskap!
Polisen var mer framgångsrik på medeltiden.
Citera
2023-02-23, 23:01
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Detta hävdar Löfving i Vikstens rapport; vidrigt om det är sant, vem har i sådana fall haft intresse att sprida rykten att de hade en sexuell relation? Ja vem?

sid. 18

sid.31

SLADDER!
sid.33

Tacka f-n för att Löfving skulle bli förbannad om han blev oskyldigt anklagad; vem skulle inte bli det?

sid.36

För att sprida rykten kanske? I rapporten framgår att Staaf är den som stalkade Löfving; hon råkar försäga sig under intervjun.. (sid.81)

sid.39

sid.46

Tänk om Löfving inte hade en intim relation med Staaf, skulle han ljuga då för att det passar in i Vikstens narrativ? Hur vet Viksten att inte Staaf ljuger? Istället karaktärsmördar han Löfving och verkar dessutom ha ett personligt agg gentemot honom; allt Staaf säger är sant bara för att några medarbetare inte gillar Löfvings ledarstil, men därifrån är det en lång väg att bli anklagad utan bevis.
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2023/februari/rapporten-utredning-om-vissa-forhallanden-i-samband-med-polisanmalningar-mot-polischef-ar-presentera d/

Edit* Vad än Staaf hade för hållhake på Löfving, inte tror jag den var sexuell.
Jag blir bokstavligen illamående av denna läsning.
Citera
2023-02-23, 23:09
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulf
Jag får inte ihop det här.
Det finns inget i utredningsmaterialet som bevisar att Staaf och Löfving hade en relation. Det är bara Staafs uppgifter och tredjehandsuppgifter. Inga vittnen, inga sambor, inga anhöriga, ingenting.
All information om samtliga händelser kommer från Staaf. "Han är elak", "Han stötte på mig i motionsspåret", "Stötte på honom på bageriet".

Det vi vet är att Staaf själv bedrev spaning mot Löfvings bostad i Norrköping.

Löfving själv förnekar kategoriskt att de haft någon relation utanför arbetet.

Den enda personen som Staaf bevisligen haft en relation med är ÖB.

Om utredningsmaterialet är såhär tunt, så kan Löfving omöjligtvis gjort sig skyldig till jäv.
Tillsättningen av Staaf var ju tydligen helt enligt boken.

Efter att chocken och sorgearbetet lagt sig är det läge för justiteutskottet att begära att justitieministern hittar en ny polisledning. RPC bör dessutom entledigas bara på jävsgrunden att han tillsatte sin gamla kompis Viksten som internutredare.

Måste vara en rejäl prövning att vara polis när man har ett gäng clowner som styr verksamheten.

Jag får inte heller ihop det när jag läst rapporten. Jag misstror inte att dom haft någon relation men det är märkligt att det inte går att fastställa med mer konkreta bevis än rykten. Om dom haft en destruktiv relation i flera år borde det väl dokumenterats genom sms, samtal, mejl, bilder osv. Någonting konkret. Vet ej vad Viksten hade för förfoganden under denna utredning, men har för mig han skrev något i stil med att det var utom rimligt tvivel att L och M haft en relation. Som lekman som läst massvis med förundersökningar och domar, bör utom rimligt tvivel beläggas med klara bevis och ej grunda sig på rykten.

S. 26 i rapporten.
”Vid en samlad bedömning anser jag ställt utom rimligt tvivel att Linda Staaf och Mats Löfving haft en intim relation i enlighet med vad hon beskrivit för Ari Stenman.”
Senast redigerad av zzahir 2023-02-23 kl. 23:16.
Citera
2023-02-23, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Detta hävdar Löfving i Vikstens rapport; vidrigt om det är sant, vem har i sådana fall haft intresse att sprida rykten att de hade en sexuell relation? Ja vem?

sid. 18

sid.31

SLADDER!
sid.33

Tacka f-n för att Löfving skulle bli förbannad om han blev oskyldigt anklagad; vem skulle inte bli det?

sid.36

För att sprida rykten kanske? I rapporten framgår att Staaf är den som stalkade Löfving; hon råkar försäga sig under intervjun.. (sid.81)

sid.39

sid.46

Tänk om Löfving inte hade en intim relation med Staaf, skulle han ljuga då för att det passar in i Vikstens narrativ? Hur vet Viksten att inte Staaf ljuger? Istället karaktärsmördar han Löfving och verkar dessutom ha ett personligt agg gentemot honom; allt Staaf säger är sant bara för att några medarbetare inte gillar Löfvings ledarstil, men därifrån är det en lång väg att bli anklagad utan bevis.
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2023/februari/rapporten-utredning-om-vissa-forhallanden-i-samband-med-polisanmalningar-mot-polischef-ar-presentera d/

Edit* Vad än Staaf hade för hållhake på Löfving, inte tror jag den var sexuell.

Stackars, stackars Mats. Han råkade ju ut för en riktig kaninkokarska. Det är ju inte till att tro hur illa Linda Staaf har betett sig
Citera
2023-02-23, 23:16
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Rena inbördeskriget med 15-åringar som glider runt på elscootrar och kastar handgranater/skjuter folk med AK?!

Du är nog ganska ensam om att tro att Löfving blev mördad.

Kommer du ofta på sådana konspirationsteorier eller har du fått en tillfällig psykos?
Citera
2023-02-23, 23:19
Medlem
Har ögnat igenom både rapporterna från ” Skandalen ” och vad L snyftade om i media. Jag får faktiskt Inte ihop det tyvärr… Tror faktiskt att denna gång är det faktiskt tvärtom, dvs. Mannen är det egentliga offret i detta drama😞 Jag som skriver denna kommentar är kvinna för kännedom
Citera
2023-02-23, 23:20
Medlem
Som sagts tidigare, långt innan det tragiska dödsfallet, är det sossarnas vandrande katastrof D Eliasson allt kan spåras tillbaka till.
Hans inte alltför många år som Rpc åsamkade Polisen skador som det tar alltför många år att läka och stärka.
Som så mycket annat, är detta alltså en Socialdemokratisk varböld, som Maktpartiet med MSM:s allestädes närvarande hjälp lyckats desarmera, och flytta över ansvar på nya regeringen för.
Citera
2023-02-23, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Linda Staaf.

Det hade jag missat. Det låter ju absurt. Finns det inga andra hon kan vara tillsammans med? Regionpolischefen och överbefälhavaren… varför skulle man vilja bli tillsammans med just dessa av alla män? Knappast en slump?
Citera
2023-02-23, 23:29
Medlem
Rodrigos avatar
Citat:

Det tar tid att styra upp det här och mycket pappersvändande, det är svårt att gå in i en myndighet och göra avtryck snabbt även om man som person är handlingskraftig i det systemet vi har i Sverige. Det gäller att smörja in sig själv i rikligt med olja först och försiktigt glida igenom alla sosserierna, jämställdhetsplanerna, krisplanerna, reservplanerna, politiken, hållbarhetstänket och inte minst media för att till slut på andra sidan kanske åstadkomma någonting.
Senast redigerad av Rodrigo 2023-02-23 kl. 23:33.
Citera
2023-02-23, 23:30
Medlem
jesuskristuss avatar
Är självmord medelst tjänstevapen bekräftat?
Känns som det är lite för osäkert att sätta en P226 mot tinningen och trycka av. Kanske en kombination av läkemedel och skott?
Citera
2023-02-23, 23:35
Medlem
lossnuss avatar
Kommer vi någonsin att få veta hur han tog sitt liv ?
Självklart tag han sitt liv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in