2023-02-27, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Hm, det luktar inget annat än att de vill skydda Staaf.
Varför ska hon skyddas på detta sätt, när det luktade mer svartsjuka hos henne än ML?
Och hennes otrevliga stalkande (som utredaren påpekade henne om) blev det ingen som helst polisanmälan av.

De har tagit bort utredningen från polisens hemsida för att skydda både Linda Staaf, Ari Stenman och Viksten va?
Idag när Aftonbladet och Expressen blottade hur Linda Staaf ljugit, så blev det för mycket?
En kvinna får ju inte hängas ut.

(Jag stör mig på sånt här fast jag är kvinna själv.)

Tänk på vem hon är ihop med. Självaste ÖB/Hälsingebocken! Ingen av herrarna vill stöta sig med honom. Linda tvättas ren...
Hon verkar för övrigt vara en riktig narcissistisk bordelinebrud! Hon anmäler ML, i dec-21, när hon själv har en ny? relation (med ÖB). ML har också en ny. Det gillar inte Linda.
Hon lär ha varit mycket medveten om att det hon berättade inte skulle passera obemärkt. Kände sg nog väldigt nöjd med sig själv.
Citera
2023-02-27, 05:49
Medlem
EnLitenkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Hur tog han livet av sig? Hängde han sig? Tabletter?

Eller gjorde han det ultimata med pistol eftersom han hade tillgång till en sådan?

Hört att han dog av asfyxiofili.
Men vet ej om det är sant.
Citera
2023-02-27, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Hört att han dog av asfyxiofili.
Men vet ej om det är sant.
asfyxiofiliʹ (av asfyxi och grekiska phiʹlos ’vän’), sexuell beteendevariant. Genom självstrypning.

https://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/l%C3%A5ng/asfyxiofili
Citera
2023-02-27, 06:49
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Man får krupp, att denne GW Persson skall vara IGEN, som en gam när det luktas as.
Han har inte gjort ett skit som "kriminolog" eller sakkunnig i många sossarnas departement i tidig karriär, för att minska kriminaliteten i Sverige under sin 50-åriga karriär.
När han läckte i Geijerhärvan och stoppades i karriären, skulle han skjuta sig i jaktstugan i Sörmland

Som lärare i Polisutbildningen, var han en katastrof, vilket många poliser kan vittna om.
Han satt och skrev mediokra deckare på alla sina av skattebetalarna betalda timmar i offentlig tjänst.
Men så hittade han ett ytterst lukrativt syre-rum i sin brunn: att bli en tv- och tabloid-kändis . Och på det blev han miljonär. En i sanning flåsande flöjtblåsare i rutan och i krönikor att locka ut och förvilla dumsvensken - som en historisk tidigare visselblåsare gjorde en gång för att få råttorna med sig.

Han är, på goda grunder, så föraktad i Polisen att hela skiten förstärker sig själv.
Hu mer fettot inser detta, desto mer ansätter han Polisen - bra betald av tabloiderna och skräp-tv.

Varför är jag så primitivt ilsken? För att GW Persson har kostat skattebetalarne en hel del utan att göra rätt för sig. Och bäddat för det kriminella samhälle som växte fram under hans tid utan att han gjort ett smack för att ens peka på det.
Inte ett skit har han gjort rätt för sig. Kriminaliteten har bara ökat under Guruns tid men istället för att rikta sig mot dem bär ansvaret - Politikerna och då Sossarna - vänder gw sin alkoholiserade ilska mot Polisen, Sossarna har han inte kunna angripa då de utgjort hans matjord att gro i.

Han har bara varit ute för att berika sig själv och glänsa i dumsvensken media. Och det har han lyckats med. Lika oduglig som Sarnecki i sitt av skattebetalarna betalda ytterst viktiga arbete för samhällets bästa.
Ett bra inlägg. Det skall tilläggas att GW har arab-barnbarn

Tycker att SÄPO verkar ha fått en bättre kvinna på sin position. Kanske bara jag som har falska förhoppningar.
Citera
2023-02-27, 07:30
Medlem
RPC faller rimligen inom ett par dagar kanske redan idag. Nu har det gått politik i allting och RPC har blivit en belastning, spelar ingen roll vad han gjort rätt eller fel då. Ju längre RPC är kvar desto mer kommer det kosta i förtroende för Strömmer och regeringen.
Vad gäller ÖB ifrågasätts med stor rätt hans omdöme, han har ju inte gjort något formellt fel men visat sig vara en potentiell risk när han lämnar fru och familj för första bästa kjoltyg.

Jag följde affären med halvt öga fram till i onsdags kväll då allt tog en dramatisk vändning. Såg Leif GW igår i Agenda och han var väldigt direkt med vad han tyckte, jag har förstått att det inte alltid varit så och hans sidbyte kom i samband med MLs frånfälle, skulle vara intressant att se den omtalade intervjun i TV4 morgonsoffa i onsdags, den här affären kletar även ner självaste GW.
Citera
2023-02-27, 07:33
Medlem
De visste nog att Mats Löfving talade sanning! Avundsjuka låg nog nära till hands från fega, och ryggradslösa individer i hans närhet. Vad vet man! De kanske blev mutade till att skita ner och förminska Mats Löfving. Det är så lågt och osmakligt att hänga ut en avliden människa till allmänt beskådande. Otroligt dåligt och helt samverslöst! Ynkedom! Rädsla för att själv råka illa ut gjorde nog att utredningen togs bort från polisens hemsida.

I dag är det många med mig som är bestörta och besvikna på det som hänt! Otrolig ondska och dumhet som visat sig! Vi har tappat tron på myndigheter, politiker, på hela samhället!

Jag är helt övertygad om att Mats Löfving blev mördad!
Senast redigerad av Ajabaja555 2023-02-27 kl. 07:47.
Citera
2023-02-27, 08:24
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Ett bra inlägg. Det skall tilläggas att GW har arab-barnbarn

Tycker att SÄPO verkar ha fått en bättre kvinna på sin position. Kanske bara jag som har falska förhoppningar.

Har SÄPO fått en kvinna på sin position?
Klev du direkt ifrån drogerna till tangentbordet?
Citera
2023-02-27, 08:29
Medlem
Byden. Läser om honom på nätet. En oerhört kompetent man som haft en fantastisk karriär. Ett praktexemplar av den mänskliga rasen. Men privat verkar inte lika urskillningslös.
Citera
2023-02-27, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Självklart OM HAN ÄGNAT SIG ÅT MINISTERSTYRE

Det var ju ministerstyre av justitieminister Gunnar Strömmer eftersom han faktiskt tryckte på rikspolischefen Anders Thornberg för att det skulle bli en snabbare hantering av utredningen.

https://www.di.se/nyheter/strommer-drar-at-skruvstadet-kring-polisen/
Senast redigerad av 2006 2023-02-27 kl. 09:08.
Citera
2023-02-27, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
En svartsjuk polis som bara vill doppa snopp är farlig o skall inte få ha vapen
”Doppa inte pennan i firmans bläck”, om det är ett bevingat ordspråk vet jag inte men väldigt passande här och överallt annars. Obegripligt att rikspolischefen sitter kvar, om han visste om att höga chefer förvandlat polisen till swingerklubb borde han agerat och hade han ingen aaning borde han få sparken för att tillåta en extremt osund kultur på arbetsplatsen.
Citera
2023-02-27, 08:48
Medlem
Är också tveksam till Leif GWs kompetens, tycker han rider på pondus med sin släpiga röst och sin fetma.

Fast i det här fallet tror jag inte han är ensam om att tycka hanteringen varit hårresande. Även om han inte vädrade den åsikten förrän ML dog....
Citera
2023-02-27, 08:49
Medlem
bcmbcmbcms avatar
Är Staaf rysk agent eller ej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in