Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-30, 14:09
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dom försöker väl reparera tidigare sågningar som gjorde att smålandsposten blev portad.
Under rubriken "Verbalt slagsmål utan knock" sågade Smålandspostens nöjesreporter Tuva Klinthäll Özz Nujen och Måns Möllers show:
"… skämten känns till slut som en stor fis som aldrig riktigt vill komma ut. Jag jobbar faktiskt med media, vi kräver lite mer än mikrofoner som svänger som snoppar och inslagna fördomsdörrar som redan står vidöppna", skrev hon bland annat.
https://www.dagensmedia.se/nyheter/ozz-nujen-portar-tidning-efter-sagning-6222472

Bra grävt.

Undrar om Expressen visste om det där innan han fick kicken?

Det hade varit roligt att läsa hela sågningen.
Citera
2019-01-30, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Vi pratade ganska länge med varandra och det var två saker han återkom till att säga:

Att det enbart var för fasad och takmålning man anlitat extern arbetsskraft.

Att det vore befängt om andra än "hatare", som tex polis och skattemyndigheter skulle intressera sig för hur det kom sig att Akilov jobbat där.

Han hade ju egentligen inget som helst skäl att stå och snacka med mig så lång tid och ärligt talat var det jag som började tycka det var långtråkigt och avbröt.

Tror varken polischefer eller skattemyndighetschefer är särskilt benägna att påbörja utredningar mot sådana här mångfaldsikoner som Nujjens. Kolla bara hur Özz gick på Janne Josefsson - man måste vara ganska stabil för att klara en sådan attack plus mängder av annat som kan vara dåligt för karriären.
(min fetning)
"Svågern" verkar vilja framstå som något av en tusenkonstnär. Att t.ex. göra ett bad/duschrum kräver normalt insatser från snickare, kakelsättare, målare, rörmokare, elektriker och mattläggare.
Citera
2019-01-30, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
4. Projektmagasinet i Tingstäde

text
--------
Hennes make Rickard Damm hade vid sidan av sitt arbete som VD för ett Telia-bolag en egen firma, R Damm Invest, som enligt bolagsbeskrivningen bland annat hade till uppgift att förädla och förvalta fastigheter samt idka byggledning. Ombyggnaden av magasinet blev mycket omfattande och pågick under flera år med hjälp av inhyrd utländsk arbetskraft, huvudsakligen balter. När byggnaden stod färdig rymde den förutom ett väl tilltaget storkök och generösa gemensamhetsutrymmen, åtta sovrum, åtta badrum och två separata WC. Kostnaden för byggnadsprojektet måste, om det har genomförts i enlighet med gällande lagar och regelverk, ha uppgått till ett mångdubbelt större belopp än inköpspriset för fastigheten. Bara de åtta badrummen kan om de är utförda enligt stipulerade byggnormer kostnadsberäknas till ca 1,6 miljoner kronor.
..... text
Dessutom vill "Svågern" framstå som en arbetshäst av aldrig tidigare skådat slag. Visserligen påstås han jobba på Telia men ändå är det svårt att tro att tiden räckt till för så omfattande renoveringar.
Citera
2019-01-30, 14:39
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
(min fetning)
"Svågern" verkar vilja framstå som något av en tusenkonstnär. Att t.ex. göra ett bad/duschrum kräver normalt insatser från snickare, kakelsättare, målare, rörmokare, elektriker och mattläggare.
Ja, nu är det aktuellt att se behörighet för i alla fall elektrikerjobbet. Det andra räcker med vanliga betyg.
Citera
2019-01-30, 14:56
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Ja, nu är det aktuellt att se behörighet för i alla fall elektrikerjobbet. Det andra räcker med vanliga betyg.
Det är väl också rätt kinkigt med våtrumsintyg numera? Iaf för försäkringsbolagen. Fast det bryr sig kanske inte själva lagen om? Men el är det ju definitivt lag på rätt intyg för.....
Citera
2019-01-30, 15:11
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Det är väl också rätt kinkigt med våtrumsintyg numera? Iaf för försäkringsbolagen. Fast det bryr sig kanske inte själva lagen om? Men el är det ju definitivt lag på rätt intyg för.....
Försäkringsbolagen verkar ju vara hårdare med mycket numera, med all rätt. Amatörer ska inte syssla med såna saker som man inte är kunnig om. Om svågern har rätt kompetens och tid p g a sitt andra jobb så kanske inte försäkringsbolaget eller bolagen protesterar i framtiden, när uppkomna fel yrkas ersättning för. Om denna supersvåger har fixat allt på ett godkänt sätt, så är det bara att gratulera honom och övriga inblandade i skiten. Kanske han ska ta sej en funderare på att byta karriär och skippa Telia.
Citera
2019-01-30, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
(min fetning)

Precis. Som så många traditionella svenska män med manchettyrken vill jag tillägga. Tror att det i grunden också bygger på en personlig längtan och faktiskt manlig gemenskap som kan uppstå i det militära eller på ett bygge. Han kom ut och mötte i arbetskläder vill jag tillägga. Fast han gick lite längre än trovärdigt i sina påståenden. :-)

En annan "privatspanare" här i tråden som bor bättre till än jag, "enne" vederlade dessa påståenden, som ju inte bara var skrytsamma, med iaktagelser av olika utlandsregistrerade bilar och arbetslag under åratal. Däremot inte några särskilda iaktagelser av folk från forna sovjetrepubliker.

Jag har faktiskt indirekt frågat en person i Tingstäde som mycket väl kan stött på Akilov om han minns honom och eventuella arbetskamrater. Han mindes inte - detta svar har jag tidigare delgivit en annan trådsignatur.

"Polacker" som de kallas på Gotland ser man nog mest på lågprisvaruhus och de rör sig oftast inte så mycket ute bland allmänheten.
Senast redigerad av hannes.muller 2019-01-30 kl. 15:38.
Citera
2019-01-30, 15:44
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Försäkringsbolagen verkar ju vara hårdare med mycket numera, med all rätt. Amatörer ska inte syssla med såna saker som man inte är kunnig om. Om svågern har rätt kompetens och tid p g a sitt andra jobb så kanske inte försäkringsbolaget eller bolagen protesterar i framtiden, när uppkomna fel yrkas ersättning för. Om denna supersvåger har fixat allt på ett godkänt sätt, så är det bara att gratulera honom och övriga inblandade i skiten. Kanske han ska ta sej en funderare på att byta karriär och skippa Telia.
Absolut enig. Bortsett från att svågern enligt sig själv i samtalet med Hannes tidigare, lider av höjdskräck så verkar han ju vara en alldeles sjusärdeles hantverkare som hunnit med allt det där
Citera
2019-01-30, 15:47
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Precis. Som så många traditionella svenska män med manchettyrken vill jag tillägga. Tror att det i grunden också bygger på en personlig längtan och faktiskt manlig gemenskap som kan uppstå i det militära eller på ett bygge. Han kom ut och mötte i arbetskläder vill jag tillägga. Fast han gick lite längre än trovärdigt i sina påståenden. :-)

En annan "privatspanare" här i tråden som bor bättre till än jag, "enne" vederlade dessa påståenden, som ju inte bara var skrytsamma, med iaktagelser av olika utlandsregistrerade bilar och arbetslag under åratal. Däremot inte några särskilda iaktagelser av folk från forna sovjetrepubliker.

Jag har faktiskt indirekt frågat en person i Tingstäde som mycket väl kan stött på Akilov om han minns honom och eventuella arbetskamrater. Han mindes inte - detta svar har jag tidigare delgivit en annan trådsignatur.

"Polacker" som de kallas på Gotland ser man nog mest på lågprisvaruhus och de rör sig oftast inte så mycket ute bland allmänheten.
Efter detta inlägg så är allt klart för mej. Ligger nu i bakgrunden och läser.
Citera
2019-01-31, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Bra ! För ordningens skull, är det Måns Möller som drar "skämtet", framför Nujen.
...
Och denne Måns Möller är alltså samme Måns Möller som gjort sig ett namn genom att lyfta fram sin roll som far till en autistisk son.

Samtidigt tjänar Måns Möller pengar på, njuter Måns Möller av, att håna den lilla flickan, den lilla flickan som levande maldes till slamsor tack vare hans parhäst Özz Nujen.
Citera
2019-01-31, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Och denne Måns Möller är alltså samme Måns Möller som gjort sig ett namn genom att lyfta fram sin roll som far till en autistisk son.

Samtidigt tjänar Måns Möller pengar på, njuter Måns Möller av, att håna den lilla flickan, den lilla flickan som levande maldes till slamsor tack vare hans parhäst Özz Nujen.
Du uttrycker rakt och brutalt och jag ser inte heller jag nåt skäl att linda in den moraliska dualism som Måns Möller uppvisar. Och dessutom får betalt för när han står på scen!

Om ÖB (Micael Bydén) betalat sina teaterbiljetter ur egen ficka är han därmed en understödjare av vidrigheterna som sägs på scen i Världens Historia. Om ÖB bjudits på biljetterna agerar han, mer eller mindre medvetet, galjonsfigur åt spektaklet. ÖB:s beteende är i alla händelser djupt opassande.

Vi kan vara helt säkra på att Özz Nujen och Måns Möller (eller deras resp fotfolk) läser här i tråden, så därför tål det att upprepas:
En liten flicka, med hela livet framför sig, dödades på Drottningggatan för att familjen Nujen av omoral och snikenhet under lång tid valt att utnyttja svart arbetskraft!
Och Måns Möller bryr sig inte. Han skämtar om det..
Citera
2019-01-31, 08:51
Medlem
LookingBackInAngers avatar
Word.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in