Citat:
Ursprungligen postat av
Externalist
(min fetning)
"Svågern" verkar vilja framstå som något av en tusenkonstnär. Att t.ex. göra ett bad/duschrum kräver normalt insatser från snickare, kakelsättare, målare, rörmokare, elektriker och mattläggare.
Precis. Som så många traditionella svenska män med manchettyrken vill jag tillägga. Tror att det i grunden också bygger på en personlig längtan och faktiskt manlig gemenskap som kan uppstå i det militära eller på ett bygge. Han kom ut och mötte i arbetskläder vill jag tillägga. Fast han gick lite längre än trovärdigt i sina påståenden. :-)
En annan "privatspanare" här i tråden som bor bättre till än jag, "enne" vederlade dessa påståenden, som ju inte bara var skrytsamma, med iaktagelser av olika utlandsregistrerade bilar och arbetslag under åratal. Däremot inte några särskilda iaktagelser av folk från forna sovjetrepubliker.
Jag har faktiskt indirekt frågat en person i Tingstäde som mycket väl kan stött på Akilov om han minns honom och eventuella arbetskamrater. Han mindes inte - detta svar har jag tidigare delgivit en annan trådsignatur.
"Polacker" som de kallas på Gotland ser man nog mest på lågprisvaruhus och de rör sig oftast inte så mycket ute bland allmänheten.