Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-20, 14:04
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jo, absolut.
Men redan idag vet ju JJ/UG att klanen Nujen betalat svarta pengar till Akilov.
Sedan ett bra tag, närmare bestämt den 25 mars, vet hela Sverige att Özz Nujen skyller allt kring de svarta pengarna på sin svåger Rickard Damm.
Om UG kan nagla Özz Nujen för dennes lögner och för att han skyller ifrån sitt ansvar som bolagsägare -ja, då skulle jag vara nöjd. Skulle UG dessutom kunna visa intervjuer med folk från Polisen, Säpo, EKM och SKV och vad de anser om svarta löner och penningtvätt `a la Nujens, så skulle jag niga och tacka.
Det riktigt intressanta är att denne svåger Richard Damm också slår ifrån sig och säger att han inte vet något om utbetalningen. Medan vi alltså inväntar att Uzz och Richard gör bort sig i försöken komma undan personligt ansvar riktar vi en strålkastare även mot asylrättsjuristen Debila Debbie. Kriminella klaner bryter man ner med parellella utredningar.
Citera
2018-04-20, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Det riktigt intressanta är att denne svåger Richard Damm också slår ifrån sig och säger att han inte vet något om utbetalningen. Medan vi alltså inväntar att Uzz och Richard gör bort sig i försöken komma undan personligt ansvar riktar vi en strålkastare även mot asylrättsjuristen Debila Debbie. Kriminella klaner bryter man ner med parellella utredningar.

Håller helt med dig.
I denna soppa med svarta löner och fräcka lögner bör det röras om ordentligt och från botten.
Här luktar det både bränt och ruttet.
Citera
2018-04-20, 14:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Ja. Om Özz & svågern säger sig vara oskyldiga så måste det ju vara Debbie som har fört alla bakom ljuset genom att utan övrigas vetskap betala svarta löner till Akilov. Även pappan har betalt från sitt konto, men det var mindre summor.

Så vi får väl se om dessa "gentlemän" låter Debbie sitta med Svarte Petter. Men hon kanske också skyller ifrån sig.

Då kanske det blir som med stekjärnsmordet, man skyller på varandra & alla går fria?
Citera
2018-04-20, 20:29
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Håller helt med dig.
I denna soppa med svarta löner och fräcka lögner bör det röras om ordentligt och från botten.
Här luktar det både bränt och ruttet.

Helt sanslöst, pengarna har flödar från Nujens klanens konton rakt in på den värsta terrorist Sverige skådat, och ingen i familjen känner till något om dessa betalningar.

Kan någon myndig person på lämplig myndighet sätta ned foten. Tack.
Citera
2018-04-21, 23:54
Medlem
zurfarns avatar
Inte helt säker, men min livskamrat sa att det skulle sändas på onsdag kommande vecka, dvs. 25/4.

Då sitter vi klistrade. Men jag är lite pessimistisk. Tror inte UG vågar. Eller får.

Men , i såna fall, så får vi vatten på vår kvarn och Exitensialistens ord om Väktarrråd och annat fiktivt blir sanning.

Och vafan gör vi då?
Citera
2018-04-23, 12:08
Medlem
HannaBallis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Inte helt säker, men min livskamrat sa att det skulle sändas på onsdag kommande vecka, dvs. 25/4.

Då sitter vi klistrade. Men jag är lite pessimistisk. Tror inte UG vågar. Eller får.

Men , i såna fall, så får vi vatten på vår kvarn och Exitensialistens ord om Väktarrråd och annat fiktivt blir sanning.

Och vafan gör vi då?
Ja onsdag kväll blir helig! Vilket avslut JJ kan få om han nu löper linan ut.

Men det är ju SVT...
Citera
2018-04-23, 14:51
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannaBalli
Ja onsdag kväll blir helig! Vilket avslut JJ kan få om han nu löper linan ut.

Men det är ju SVT...

Sagt det tidigare men säger det igen: Tror inte att UG kommer att såga Özz, utan snarare ge honom upprättelse. Det är trots allt gammelmedia vi pratar om. Har inte JJ mer eller mindre manövrerats ut av henvänstern? Har extremt svårt att se SVT kasta Özz till hundarna. Özz som varit fanbärare och maskot för den fina och varma massinvandringspropagandan i alla år. Journalisterna älskar honom.

Ingen skulle bli gladare än jag om jag hade fel dock...
Citera
2018-04-23, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Sagt det tidigare men säger det igen: Tror inte att UG kommer att såga Özz, utan snarare ge honom upprättelse. Det är trots allt gammelmedia vi pratar om. Har inte JJ mer eller mindre manövrerats ut av henvänstern? Har extremt svårt att se SVT kasta Özz till hundarna. Özz som varit fanbärare och maskot för den fina och varma massinvandringspropagandan i alla år. Journalisterna älskar honom.

Ingen skulle bli gladare än jag om jag hade fel dock...

Vi får hålla tummarna, men en fingervisning är ju tyvärr att han har fått vara kvar i mediasveriges strålkastarljus så länge trots att nyheterna sipprat fram.
Citera
2018-04-23, 15:22
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Vi får hålla tummarna, men en fingervisning är ju tyvärr att han har fått vara kvar i mediasveriges strålkastarljus så länge trots att nyheterna sipprat fram.

Ja, han har ju publicerats i bl a Expressen där han fått kräkas ut sitt sedvanliga svenskhat även efter att han avslöjats. Och den som anställt honom för att pissa på Strindbergs "Hemsöborna" var ju också synnerligen bestämd och aggressiv försvarare av terroristfinansiären.

Hade journalistskrået bestämt sig för att avpolletera honom hade han redan varit borta. Det hade skett tyst och diskret dock, som tack för alla år som poster boy och propagandamegafon för muslimsk massinvandring i svensk gammelmedia.

Men nu är han kvar i strålkastarljuset och härjar och hatar precis som han brukar.

Utifrån det gissar jag att UG inte kommer att klämma åt honom det minsta, tvärtom.

Men återigen: Har jag fel så kommer jag hoppa högt av glädje.
Citera
2018-04-23, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ja, han har ju publicerats i bl a Expressen där han fått kräkas ut sitt sedvanliga svenskhat även efter att han avslöjats. Och den som anställt honom för att pissa på Strindbergs "Hemsöborna" var ju också synnerligen bestämd och aggressiv försvarare av terroristfinansiären.

Hade journalistskrået bestämt sig för att avpolletera honom hade han redan varit borta. Det hade skett tyst och diskret dock, som tack för alla år som poster boy och propagandamegafon för muslimsk massinvandring i svensk gammelmedia.

Men nu är han kvar i strålkastarljuset och härjar och hatar precis som han brukar.

Utifrån det gissar jag att UG inte kommer att klämma åt honom det minsta, tvärtom.

Men återigen: Har jag fel så kommer jag hoppa högt av glädje.

Usch, nu börjar även jag tvivla på att rättvisa kan skipas i Sverige. De rättsvårdande myndigheterna tycks ju ha lämnat walk over i Özz Nujens favör genom att de inte, under det år som gott sen massakern på Drottninggatan, brytt sig om att nagla finansiärerna, dvs The Nujens.
Skall Janne Josefsson ikläda sig rollen som Messias och kliva in i UG och frälsa nationen Sverige från okunskapen om vad Özz Nujen är för en lismande och opålitlig figur? Jag ber.
Om ca 45 h vet vi.
Citera
2018-04-25, 00:02
Medlem
SVT 1 presenterar [ons-]dagens UG på följande vis:
<När Rakhmat Akilov svär trohet till IS har han bott i Sverige i nära tre år. Uppdrag granskning har kartlagt hur han levde åren innan han blev terroristen på Drottninggatan.>

Intressant det där med "kartlagt hur han levde". Det borde rimligen innebära att man kommer att fokusera på hur Akilov försörjde sig?
Fast nu skrev jag fel: det var ju inte Akilov som försörjde sig. Det var klanen Nujen som försörjde Akilov.
Rätt skall vara rätt.
Senast redigerad av Carinah78 2018-04-25 kl. 00:04.
Citera
2018-04-25, 08:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
SVT 1 presenterar [ons-]dagens UG på följande vis:
<När Rakhmat Akilov svär trohet till IS har han bott i Sverige i nära tre år. Uppdrag granskning har kartlagt hur han levde åren innan han blev terroristen på Drottninggatan.>

Intressant det där med "kartlagt hur han levde". Det borde rimligen innebära att man kommer att fokusera på hur Akilov försörjde sig?
Fast nu skrev jag fel: det var ju inte Akilov som försörjde sig. Det var klanen Nujen som försörjde Akilov.
Rätt skall vara rätt.
Janne Josefsson satt med i Morgonstudion & bl.a. pratades det om kvällen program. Dock nämndes inget om finansiering eller om Özz, så man skall nog inte ha för stora förhoppningar på att detta blir ett större inslag i programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in