Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-06, 19:49
Medlem
Varför ligger denna tråd under huvudrubriken "Kändisskvaller"?

Det rör sig om skattebrott och ekonomisk brottslighet och korruption. Politiker centralt och regionalt samt tjänstemän som ÖB och andra regionalt på Gotland kanske har uppfattat sin inblandning som något värt att snubbla fel bland lagreglerna för? Fast så mycket "kändisar" som rör sig på Gotland under sommarhalvåret, så behöver Nüjens väl inte leda till sådan här social kollaps. Så "kändis" är väl inte Özz?! Att Debbie N. är jurist och ledamot i Svenska advokatsamfundet gör henne knappast till "kändis". Än mindre är pappa Nüjen alls kändis. Allra minst är väl Rickard Damm "kändis"?

Kanske har de alla varit på bild i Se & Hör och Hänt i Veckan, men möjligen är det mest att Özz synts i TV och kanske på scener runt om i Landet. Så han kanske kan sägas vara "kändis", men ämnet för den här tråden rör inte "skvaller" utan konkreta, objektiva brott gällande fastigheter, verksamheter, bokföring och deklartioner.
Citera
2019-01-06, 20:03
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Varför ligger denna tråd under huvudrubriken "Kändisskvaller"?

Det rör sig om skattebrott och ekonomisk brottslighet och korruption. Politiker centralt och regionalt samt tjänstemän som ÖB och andra regionalt på Gotland kanske har uppfattat sin inblandning som något värt att snubbla fel bland lagreglerna för? Fast så mycket "kändisar" som rör sig på Gotland under sommarhalvåret, så behöver Nüjens väl inte leda till sådan här social kollaps. Så "kändis" är väl inte Özz?! Att Debbie N. är jurist och ledamot i Svenska advokatsamfundet gör henne knappast till "kändis". Än mindre är pappa Nüjen alls kändis. Allra minst är väl Rickard Damm "kändis"?

Kanske har de alla varit på bild i Se & Hör och Hänt i Veckan, men möjligen är det mest att Özz synts i TV och kanske på scener runt om i Landet. Så han kanske kan sägas vara "kändis", men ämnet för den här tråden rör inte "skvaller" utan konkreta, objektiva brott gällande fastigheter, verksamheter, bokföring och deklartioner.
Moderatorerna brukar ändå förpassa trådarna hit om det finns kändisar inblandade. Jag har frågat, av ungefär samma skäl som du anför. Detta säger jag här bara för att det här kommer upp i tråden rätt ofta. Det hjälper inte att klaga i tråden (OT, liksom detta inlägg) man kan inte ens veta om någon moderator läser.

Däremot kan man starta en tråd under rubriken Flashback och tala för sin sak. Du lägger fram goda skäl, effektivt formulerat.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2019-01-06 kl. 20:08.
Citera
2019-01-09, 08:04
Medlem
Motorprinsens avatar
Det är dessa människor Özz med familj profiterar på, invånarna i skuggsamhället som tar medeltida traditioner och familjebildningar till Sverige, och blir terrorister eftersom de radikaliseras av religiösa fanatiker.

Özz sminkar sig och orerar om ”creepy gubbe” i tv och skriver krönikor om orättvisor i Expressen, samtidigt som han utnyttjar de fattigaste av de fattiga och smiter från skatt.

Özz med syster kämpar för jämställdhet i samhället:

”Hustrun till en av männen som åtalas för att ha förberett terrorbrott till exempel. Hon går sällan ut från lägenheten i Strömsund, säger hon. Umgås inte med svenskar. Får av religiösa skäl inte ha kontakt med män. Har sju barn. Lever på socialbidrag.
Mannen har skaffat ny kvinna och barn med henne. Det är ett skäl till hans usla ekonomi. Det är besvärligt att försörja åtta barn och två kvinnor.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0EapOE/de-misstankta-terroristerna-visar-att-vi-lever-som-pa-1800talet
Citera
2019-01-09, 09:34
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Det är dessa människor Özz med familj profiterar på, invånarna i skuggsamhället som tar medeltida traditioner och familjebildningar till Sverige, och blir terrorister eftersom de radikaliseras av religiösa fanatiker.

Özz sminkar sig och orerar om ”creepy gubbe” i tv och skriver krönikor om orättvisor i Expressen, samtidigt som han utnyttjar de fattigaste av de fattiga och smiter från skatt.

Özz med syster kämpar för jämställdhet i samhället:

”Hustrun till en av männen som åtalas för att ha förberett terrorbrott till exempel. Hon går sällan ut från lägenheten i Strömsund, säger hon. Umgås inte med svenskar. Får av religiösa skäl inte ha kontakt med män. Har sju barn. Lever på socialbidrag.
Mannen har skaffat ny kvinna och barn med henne. Det är ett skäl till hans usla ekonomi. Det är besvärligt att försörja åtta barn och två kvinnor.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0EapOE/de-misstankta-terroristerna-visar-att-vi-lever-som-pa-1800talet

Tillägg om det fetade: Kadhammar återger okritiskt att en av terroristerna har dålig ekonomi eftersom han påstås försörja åtta barn.

Men tidigare i texten berättar Kadhammar att kvinnan med sju av barnen lever på socialbidrag, alltså skattemedel. Det troliga är såklart att samma gäller även den andra frun. Skattebetalarna tar notan.

Ni vet den del av samhällskontraktet som Özz gärna talar och skriver om, men bevisligen gör allt för att slippa undan.

https://nyheter24.se/noje/kandisar/282446-ozz-njens-skattesmall-en-miljon-kronor-och-hogsta-straffskat
Citera
2019-01-10, 12:27
Medlem
Kan bekräfta att skrivelser som medianox rapporterat om nu har registrerats som inkomna till byggnämnden i Region Gotland.

Vi kan väl förmoda att även övriga mottagare (Skatteverket, Polisen etc) har fått dem:

Citat:
Ärendenummer Ärendemening
BN 2018/1142 Ifrågasatt olovlig åtgärd
Förvaringsplats
Byggnadsnämnden
Ärendestatus
Registrerat - 1
Avdelning
Bygglov
Ärendetyp
Ifrågasatt olovlig åtgärd
Reg.datum
2018-05-15
Avsl.datum
Bevakningsdatum

# Ink/utg.datum Åtgärd/Handling
1 2018-05-14 Anmälan
2 2018-05-15 Du har ett ärende i W3D3 "BN 2018/1142"
3 2018-05-16 2.a. Meddelande om tillsynsärende - olovligt byggande
4 2018-05-16 2.a. Meddelande om tillsynsärende - olovligt byggande
5 2018-07-19 Utlämnande av begärda handlingar BN 2018/1142 - Ifrågasatt olovlig åtgärd
6 2018-08-03 SV: Anmälan om olovligt byggande
8 2018-11-30 Anmälan
9 2019-01-07 Komplettering till tidigare inlämnad anmälan
Citera
2019-01-10, 12:40
Medlem
Frammes avatar
Nu kan vi bara hoppas att det finns en gnutta rättssamhälle kvar i landet. Om det här går omärkt förbi dom olika instanserna, då gör jag som politikerna, skiter i allt, bara jag har det bra. Folket har ingen talan, dom struntar vi i.
Citera
2019-01-10, 16:09
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Kan bekräfta att skrivelser som medianox rapporterat om nu har registrerats som inkomna till byggnämnden i Region Gotland.

Vi kan väl förmoda att även övriga mottagare (Skatteverket, Polisen etc) har fått dem:

Är det någon som vet om någon informerat Thomas Mattson på Expressen, eller Özz kanske är untouchable även på där?
Citera
2019-01-10, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Är det någon som vet om någon informerat Thomas Mattson på Expressen, eller Özz kanske är untouchable även på där?

Alla större dagstidningars chefredktörer, liksom Gotlands två lokaltidningars, har personligen fått alla skrivelser i Nujen-Akilovärendet från min son i Stockholm.
Citera
2019-01-10, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne

Det har ju i den här tråden spridits många både felaktiga uppgifter och även direkta lögner. Värst av alla har Hannes Muller varit, som ju påstått att varken medianox eller hans son fastighetsjuristen/advokaten existerar i verkligheten. Enligt honom har mina 2 och min sons 10 skrivelser i ärendet bara publicerats här på Flashback och överhuvudtaget aldrig skickats ut till de namngivna adressaterna. I hans senaste och förhoppningsvis sista inlägg i den här tråden påstår han att jag "ljuger som vanligt som en häst travar" när jag säger, att jag och min fru blivit utsatta för både hot och skadegörelse på vår gård på Gotland - just på grund av mina uttalanden på flera möten år 2015 om att anordna asylboenden för ensamkommande från Nordafrika och Mellanöstern. "Vi kan väl förmoda" att Hannes därför på något underligt sätt fått bättre och sannare information om både hoten och skadegörelsen än jag, min fru och gotlandspolisen.

Det registerutdrag Enne redovisat gäller bara en av de tre fastigheterna. Även för de övriga två fastigheterna har anmälan och kompletteringen av denna, liksom anmälningarna till polisen i Visby och skattekontoret i Stockholm registrerats separat, dvs med olika ärendenummer. Kommunen bör alltså starta tre tillsynsärenden - ett för varje olovligt ombyggd fastighet - och eventuellt ytterligare ett övergripande gällande den olagliga hotellverksamheten på alla tre fastigheterna. Tillsynen kan rimligen inte genomföras utan att kommunen tar kontakt med de två statliga myndigheterna.
Citera
2019-01-10, 20:51
Medlem
Även Advokatsamfundet fick de tre senaste anmälningarna i kopia i måndags - jag tror inte jag hann publicera brevet till styrelsen innan jag avstängdes för ohörsamhet.

Styrelsen
Sveriges Advokatsamfund
Box 27321
102 54 Stockholm

Jag översänder här tre skrivelser med kompletterande information om advokat Debbie Nujens verksamhet som fastighetsägare och byggherre på Gotland under perioden 2012-2018.

En komplettering har idag gjorts av den anmälan om olovligt byggande och olovlig verksamhet som ingavs till Region Gotland den 30 november 2018; en anmälan om olagligt bedriven hotellverksamhet i Tingstäde har idag ingivits till Polismyndigheten i Visby; en anmälan om misstänkt skattebrott och oriktigt lämnade uppgifter har idag ingivits till Skatteverket i Stockholm.

Med hänvisning till de nya uppgifter som framkommit efter att Advokatsamfundets disciplinnämnd i juni förra året beslutade att lämna ärendet utan mot Debbie Nujen utan åtgärd, hemställer jag att styrelsen nu inleder ett nytt disciplinärende mot henne.

Stockholm den 4 januari 2019

---------------------------------
N.N.
Advokat
Citera
2019-01-10, 21:42
Medlem
Nippleslips avatar
Ett stort Tack Medianox, för ditt engagemang.
Citera
2019-01-10, 22:07
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Även Advokatsamfundet fick de tre senaste anmälningarna i kopia i måndags - jag tror inte jag hann publicera brevet till styrelsen innan jag avstängdes för ohörsamhet.

Styrelsen
Sveriges Advokatsamfund
Box 27321
102 54 Stockholm

Jag översänder här tre skrivelser med kompletterande information om advokat Debbie Nujens verksamhet som fastighetsägare och byggherre på Gotland under perioden 2012-2018.

En komplettering har idag gjorts av den anmälan om olovligt byggande och olovlig verksamhet som ingavs till Region Gotland den 30 november 2018; en anmälan om olagligt bedriven hotellverksamhet i Tingstäde har idag ingivits till Polismyndigheten i Visby; en anmälan om misstänkt skattebrott och oriktigt lämnade uppgifter har idag ingivits till Skatteverket i Stockholm.

Med hänvisning till de nya uppgifter som framkommit efter att Advokatsamfundets disciplinnämnd i juni förra året beslutade att lämna ärendet utan mot Debbie Nujen utan åtgärd, hemställer jag att styrelsen nu inleder ett nytt disciplinärende mot henne.

Stockholm den 4 januari 2019

---------------------------------
N.N.
Advokat
Alla dessa anmälningar som du och din son gjort borde väl registrerats med ärendenummer? Du bör även ha mottagit svar från berörda myndigheter om just detta. Det vore mycket givande om du kunde publicera bevis i form av skärmdumpar/bilder att dessa anmälningar faktiskt mottagits - maska gärna alla detaljer som kan "röja" din identitet. Fråga din son om hur man gör det och ta en stadig calvados.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in