Citat:
Ursprungligen postat av
Enne
Kan bekräfta att skrivelser som medianox rapporterat om nu har registrerats som inkomna till byggnämnden i Region Gotland.
Vi kan väl förmoda att även övriga mottagare (Skatteverket, Polisen etc) har fått dem:
Det har ju i den här tråden spridits många både felaktiga uppgifter och även direkta lögner. Värst av alla har Hannes Muller varit, som ju påstått att varken medianox eller hans son fastighetsjuristen/advokaten existerar i verkligheten. Enligt honom har mina 2 och min sons 10 skrivelser i ärendet bara publicerats här på Flashback och överhuvudtaget aldrig skickats ut till de namngivna adressaterna. I hans senaste och förhoppningsvis sista inlägg i den här tråden påstår han att jag "ljuger som vanligt som en häst travar" när jag säger, att jag och min fru blivit utsatta för både hot och skadegörelse på vår gård på Gotland - just på grund av mina uttalanden på flera möten år 2015 om att anordna asylboenden för ensamkommande från Nordafrika och Mellanöstern. "Vi kan väl förmoda" att Hannes därför på något underligt sätt fått bättre och sannare information om både hoten och skadegörelsen än jag, min fru och gotlandspolisen.
Det registerutdrag Enne redovisat gäller bara en av de tre fastigheterna. Även för de övriga två fastigheterna har anmälan och kompletteringen av denna, liksom anmälningarna till polisen i Visby och skattekontoret i Stockholm registrerats separat, dvs med olika ärendenummer. Kommunen bör alltså starta tre tillsynsärenden - ett för varje olovligt ombyggd fastighet - och eventuellt ytterligare ett övergripande gällande den olagliga hotellverksamheten på alla tre fastigheterna. Tillsynen kan rimligen inte genomföras utan att kommunen tar kontakt med de två statliga myndigheterna.