Citat:
Ursprungligen postat av
medianox
Som sagt, det finns några här i tråden som främst vill sprida osanna rykten och lögner. Skulle jag skriva ner vad jag tycker om dessa, riskerar jag att bli avstängd igen. Det som utmärker 99,9 procent av innehållet i FB:s trådar kan nog rätt väl sammanfattas i sentensen "Mycket snack - men lite verkstad". Det kanske till och med är själva tanken med forumet - att vara en samlingsplats för mer eller mindre oskyldigt skvaller och åsiktsutbyte. Jag och min son har använt oss av FB på ett litet annorlunda sätt. Vi har publicerat ett tiotal skrivelser som gått ut till ett 40-tal mottagare, varav ett 20-tal också har namngivits här. För den som låtsas hysa tvivel om att skrivelserna verkligen har sänts till de uppgivna adressaterna, är det ju mycket lätt att kontrollera saken genom att själv ringa upp dem. Det är inte alls svårt och blir så att säga självvaliderande. Omvänd bevisföring med avmaskade skärmdumpar för knappast ämnet vidare.
Jag har antagit att dessa skrivelser inte skickats anonymt? Jag frågar för du verkar ju vara mån om vara anonym här i detta forum, vilket naturligtvis är fullt förståeligt.
Men glöm det - jag tror skrivelser av den art du och din son ägnat er åt tyvärr inte har någon betydelse. I synnerhet inte om det finns order från högre instans att inte utreda skattebrottet - och nog finns det tecken på att något sådant kan ha skett. Då måste det till en ordentlig granskning av grävande journalister (typ Janne Josefsson) för att få något att hända. Att ställa ansvariga myndighetschefer mot väggen inför kamera och kräva svar på alla dessa frågor ärendet handlar om. Med det sagt så ska du inte tolka det som om att jag tycker det är fel att som privatperson skicka brev - det är hedervärt. Men tyvärr så tror jag att det är rätt meningslöst.
Nog om detta.
Jag lämnade tråden strax efter du gick med för att jag upplevde att du kapade tråden och att det tjafsades för mycket på ett personligt plan om oväsentligheter och lokalpolitik vilket sabbade tråden. Dessutom så spårade tråden in på terrorfinansiering snarare än skattebrottet och då jag varken tror på sådan koppling än mindre möjligheten att åtala för det, så upplevde jag att tråden spårade ur.
Av trådens utveckling att döma, hade jag rätt i att vilja koncentrera ämnet till skattebrottet/svartbygget då det är vad som främst diskuterats sedan jag lämnade tråden. Men det tyckte inte du och din lilla svans då.
Jag sprider inga osanna rykten och lögner - jag
spekulerar i varför Nujens brott inte verkar utredas. Du däremot
påstår en massa saker som faktiskt KAN vara osanning och lögn. Jag säger inte att det
är det, bara klarifierar skillnaden mellan dessa positioner.
Det vimlar av trollkonton på flashback. Vem som helst kan säga att man är en viss ålder, har en viss bakgrund och har gjort si och så. Vilket du i allra högsta grad gjort. Du är dessutom mycket otrevlig - hela tiden fikar du efter beröm och agerar drama queen när någon ifrågasätter något som du skriver. "Nu lämnar jag tråden - för alltid" har vi läst ett antal ggr! Men inte fan gör du det! Personangrepp ligger alltid nära, som det redan påpekade "Som sagt, det finns några här i tråden som främst vill sprida osanna rykten och lögner". Vilka osanna rykten och lögner jag publicerat kan du inte precisera - för de finns inte.
Att vi inte gillar varandra är tydligt men jag kan iaf precisera varför.
Om du nu är så engagerad i detta fall och gör så mycket verkstad, vad gör du då på Flashback?
Man skulle tycka att agera i det tysta vore mer effektivt. Förklara gärna.