Citat:
Ursprungligen postat av
medianox
Det "tillsynsärende" du syftar på har faktiskt inget alls med din "anmälan" att göra. Det uppkom per automatik i och med att Debbie Nujen själv inte kände till under vilka betingelser de så kallade attefallsreglerna är tillämpliga. Det har alltså ingenting med ett eventuellt svartbygge att göra. Min kontakt med advokaten ifråga, som råkar vara min egen son, togs redan den 14 november så det är möjligt att kommunen redan har hört av honom. Jag har inte angripit din person på något sätt - bara konsekvenserna av ditt eget handlande som f d regionfullmäktige. Du har själv ingått i det lilla kotteri som du nu så starkt kritiserar för korruption- efter att ha blivit utesluten från det. Det är inte översittarfasoner att påpeka detta utan snarare klara fakta(åtminstone för oss som är initierade).
Det upprättades ett tillsynsärende c:a 19 maj om olovliga byggåtgärder på en av fastigheterna.
Att Attefallsåtgärder på en icke bostadsfastighet inte får göras informerades Debbie Nujjen om redan i april i samtal med en bygghandläggare. Då blev hon även informerad om att man inte kan bygga om en samlingslokal till bostadsändamål utan bygglov. Hon drog inte tillbaka sin anmälan och DÅ upprättades tillsynsärende.
Som sagt: Du borde nog ta ut handlingarna innan du kontaktar advokat.
Jag tog ut handlingar kring detta och vet att jag så sent som i augusti var helt ensam att ha gjort det. Det tycker jag är synd och det visar hur pass lågt intresset egentligen är. Att vara primadonna och drama-oueen på flashback bland en massa andra anonyma papperspåse på huvudet gubbar är jag inte lika intresserad av. Lägg ned ditt eviga tjafsande din fjant.