Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-01, 09:12
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Det finns ingen insättning på 85'. Det finns inte ens en insättning över 30'.

#underradarn
https://pbs.twimg.com/media/DU0IEuVXUAUMcVb.jpg
Alla Nujens insättningar totalt blir en bra bit över 85 000. Kan du matematik?
Citera
2018-02-01, 09:13
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napalmen
Förstår inte autismligans (numera en majoritet) fascination över människor med invandrarbakgrund. Har ni inget bättre för er i era pojkrum än att gråtrunka till att någon med invandrarbakgrund hamnat i blåsvädret, som om det skulle få era patetiska miserabla liv till att bli bättre. Majoriteten av alla människor har på ett eller annat sätt haft med svartarbetare att göra, det kunde lika gärna varit någon rik svennebanan som råkat anlita Akilov. Det är inte som att pengarna ens finansierade något konkret, utan den här 'terroristen' var så low-life och basic den kan bli.

Misstänksamhet, ilska och förakt mot andra grupper finns i alla multikulturella samhällen. Är du förvånad? Då är du naiv. Andra gruppers syn på svenskar är i många fall ännu sämre. Var det inte detta du hade förväntat dig? Skål
Citera
2018-02-01, 09:15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Som jag tycker det ser ut så är det nog ÖN:s syster som ligger risigast till. Hon måste nästan vara inblandad med tanke på hennes jobb och i så fall är det ganska allvarligt för hennes del. Om ÖN har gjort något olagligt återstår väl att se, men detta kommer nog inte att gynna hans karriär.
Han och systern står som ägare till husen i Tingstäde, Gotland som det jobbats på.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=94&artikel=6126152
Citera
2018-02-01, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Det första steget i Nûjens och Expressens damage control, togs genom publiceringen av Özz decemberkrönika - den där han beskriver sig själv som en ovetande person i stort och avseende sitt företag i synnerhet (det så att säga sköts av andra än honom själv (?)).

Sedan har det nog städats i bokföringen under året som gått, alla till karaktären privata kvitton och räkningar för bygget de tänkt ta i firman har de lyft ut och rensat i tid eller rent av i efterhand genom att äska rättelse självmant. Det som inte går att sudda ut är just överföringar och datum för dessa, även om du senare t o m backar dem, liksom det faktiskt genomförda köpet av byggnaden och liknande. Bilder från julfirande i huset på facebook verkar ju gå att radera i efterhand...
Jag kände mig nödgad att läsa den krönikan nu och om inte det är just damage control så vet jag inte vad. Att ursäkta sig som ovetande och oengagerad har aldrig funkat på skattmasen enligt mina egna erfarenheter. Det funkar heller inte på mig men å andra sidan är nog Özz inte speciellt intresserad av mitt tyckande, det är knappast jag som fyller hans plånbok.
Däremot kanske det fungerar på hans uppdragsgivare? De kanske tycker att det låter rimligt att han inte kan hållas ansvarig för vad som händer i hans företag, med hans fastigheter? Att han "hjälpte" en papperslös entreprenör med svarta pengar kanske snarare ses som en merit på redaktionerna?
Citera
2018-02-01, 09:21
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
En sak bör alla veta här. Özz och hans familj är kurder. Inget annat folk har dödat så många IS terrorister som kurderna gjort. Özz familj är så långt ifrån islamsk terrorism man kan komma. Att ens försöka koppla ihop Özz med Akilov och hans gärning är som att anklaga en indian i amazonas för palmemordet. Men så klart i egenskap av komiker och en syrra som advokat som pejar svart är det inte bra. Vem fan har inte betalat svart till hantverkare. Skulle vilja se deras min. Vad var oddsen att en hanverkare som putsat deras skit skulle bli Sveriges värsta mördare. Högoddsare
Özz lever inte speciellt nära IS...men däremot hatar han Sverige och svenskar.

Fiendens fiender är mina vänner...även om en smula överdrivet...det luktar i alla fall.
Citera
2018-02-01, 09:23
Medlem
antoneriks avatar
Äh, vad fan. Dom behövde en rivningsarbetare, och det råkade bli Akilov. Svårare än så är det nog inte.
Citera
2018-02-01, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Du och jag har vitt skilda åsikter om vad det "svenska" är. Dagens RUT och ROT avdrag som öht inte fanns på kartan för inte så länge sen gjorde att många fler använde/använder vit arbetskraft. Sen finns ju etik och moral, och skrupler också. De som har råd, åtminstone, kör inte med svart pga det finns ingen trygghet i att arbetet blir korrekt utfört. Det kan bli dyrare i längden.

Jag håller faktiskt med dig.

Oftast handlar det väl om en hantverkare man anlitat tidigare eller känner på något sätt som man använder sig av. Samtidigt så skulle jag säkert tro att 90% av Sveriges hantverkare tar ett antal jobb svart varje år. Men nu killgissar jag.

Sen får du ta utalandet "det mest svenska man kan göra" med en liten klackspark. Min poäng är väl mer att detta gör folk och förmodligen en jäkla massa i den här tråden, dubbelmoralen är tydlig.
Citera
2018-02-01, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vildgrisen
https://twitter.com/katjanouch/status/958431181447614464
I FUP om terrordådet framgår att Akilov fått 85000 kr av Özz Nûjens familj hösten 2015. Är detta pengar för ett jobb? I så fall, vilket? Akilovs kontoutdrag visar han var på Gotland då, vad var värt 85 papp på 5-6 veckor?

Ja, vad har Özz familj betalat för?
Vad gör en flykting för jobb som betalar 85 000?
Har betalningarna avsett svartarbete?

Hur ska media förhålla sig till detta, när man annars skriver ut i princip alla detaljer.
En terrorists finanser borde rimligen vara intressant att gräva mer i.

Inlägg utbrutna ur (FB) Terrordådet på Drottninggatan i Stockholm (2017-04-07) /Mod.

Jag tycker det känns "bra" att en turist som vistas här illegalt ocgh planerar terror får lön insatt direkt på sitt konto utan arbetsgivares medverkan och utan att passera skattekontoret. Att han sen dessutom fått ut lika mycket som det mig mera än ett halvår inom slitigt vårdyrke...........
Att sen det fack som jag tillhör anlitar Özz och betalar honom mycket mera än jag nånsin får i lön så han kan betala mycket mera till en terrorist än vad kommunal nånsin kan förhandla fram till mig......

"Kulturpristagarna har utsetts av Kommunals kulturkommitté som har bestått av medlemmar i Kommunal och professionella kulturutövare. Priserna delades ut under kongressen av Kommunals avgående ordförande Annelie Nordström tillsammans med komikern Özz Nûjen."
Citera
2018-02-01, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Jag håller faktiskt med dig.

Oftast handlar det väl om en hantverkare man anlitat tidigare eller känner på något sätt som man använder sig av. Samtidigt så skulle jag säkert tro att 90% av Sveriges hantverkare tar ett antal jobb svart varje år. Men nu killgissar jag.

Sen får du ta utalandet "det mest svenska man kan göra" med en liten klackspark. Min poäng är väl mer att detta gör folk och förmodligen en jäkla massa i den här tråden, dubbelmoralen är tydlig.

Det handlar inte om svartjobb. Det intressanta i detta är att en asyladvokat verkar ha utnyttjat en person som skulle utvisas. Visst fick han pröjs och hon tyckte säkert att hon gjorde en god gärning.

Men detta är ju ett mycket bra exempel på vad som händer när man litar på folk och tycker att man gör goda gärningar. Det kan få katastrofala konsekvenser. Det är ett exempel i liten skala på vad som håller på att hända med hela Sverige.
Citera
2018-02-01, 09:38
Medlem
LuluBrooksies avatar
Synd att inte Debbie & Co kunde ha hjälpt Akilov att på något sätt bli av med sin bitterhet, så kanske ingen hade behövt dö.
Frågan är vilken sorts kontakt de hade med just Akilov, var de schyssta, bjuckade på lunch eller åtminstone en öl, eller kanske tvärtom, lurade de honom på en del stålar? Osv. Han ser ju inte ut som en sån man gärna tar en öl med.
Vi vet egentligen inte vad som hänt. Tänk om man varit en fluga på väggen
Citera
2018-02-01, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Håll dig till ämnet eller dra härifrån.

Lulu Brooksie m fl anger länkar till påståenden i alla trådar. Det är kutym på alla forum. Googla kutym!

http://www.helagotland.se/blaljus/ingen-misstanke-om-valdsbrott-12186325.aspx

Här. Nästa gång vill jag se ett intyg på att du inte är förståndshandikappad och själva kan googla fram det med två enkla ord.
Citera
2018-02-01, 09:47
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Äh, vad fan. Dom behövde en rivningsarbetare, och det råkade bli Akilov. Svårare än så är det nog inte.
Exakt! Hade de vetat att han planerade ett terrorattentat och ville stödja honom pga. det så hade de väl för jösse namn tagit ut kontanter och gett honom kosingen rätt i näven och inte satt in det på banken där överföringen kan spåras. Herre djävlar vilket trams den här tråden är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in