Citat:
Ursprungligen postat av
medianox
Inom jurisprudensen är allt möjligt, har jag lärt mig. Kunde flera av varandra oberoende domstolar döma en hypomanisk Quick för flera mord med hjälp av en förvirrad minnesforskare, en lantlig norrlandspolis, en karriärsugen åklagare och en mer eller mindre onykter försvarsadvokat, är givetvis även det omvända förhållandet möjligt. Med rätt politiska kontakter och under benäget bistånd från till exempel Säpo kan jag mycket väl tänka mig ett scenario där Nujens klarar sig undan rättegång. Det är ju därför som jag engagerat mig i ärendet - det får helt enkelt inte ske i en rättsstat. Till slut är det ändå massmedial uppmärksamhet som kan hjälpa till att stjälpa det genomkorrupta lasset. Katerina Janouch bidrar (förutom denna tråd) på ett mycket bra sätt till att hålla Nujen-Akilovärendet vid liv.
Tack för svar och för ditt engagemang!
Bra att du drog upp Fallet Quick. Det är i mina ögon näst da Costa-fallet det värsta rättsövergreppet Sverige haft under "senare" tid, men det blir OffT att diskutera dessa här.
Som sign '
Onkel-Ben-ny' skriver ovan, så undrar även jag om Nujens har skyddande hållhakar. Eller räcker det med att de under lång tid levt i skydd av PK-ismen, för att de efter utredning som visar att de är [minst] skattebrottslingar, ändå skall slippa nesan av att stå inför skrank i fullsatta salar? Detta får naturligtvis INTE ske!
Jag är inte ute efter Nujens blod, känner dem inte, utan jag vill ha dem offentligt rannsakade, androm till varnagel. Om Nujens döms och då döms hårt, kan de tjäna som varnade exempel för alla, män som kvinnor, vita som svarta, svenskar som invandrare och som funderar på att anlita svart arbetskraft eller begå andra skattebrott eller finansiera terrorism.
Jag ser därför att det juridiska etablissemanget och rätts- och drätselväsendet har mycket att vinna på att "offra" Nujens och kasta dem under bussen (= dra dem inför domstol). Då kan allt folket i Sverige se att vi här tillämpar principen att alla är lika inför lagen.
Då kan resten av världen se att Sverige inte accepterar ekonomiskt understöd till blivande terrorister.
Din avslutning och som jag fetade:
Så sant, så sant!