Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-02, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hoppas alla läst denna gamla krönika från Özz där han berör Drottninggatan-dådet kort.
Han går hårt åt AKB som sa att "om utvisningar funkat som de skall så hade Akilov inte varit på D-g den dagen".
Özz håller inte med, usch, hur kan AKB säga såhär, tänk er dom som skickas in i döden blablabla.
https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/vamjeligt-anna-kinberg-batra/

INTE ENS DÅ hade han dåligt samvete, INTE ENS MED FACIT I HAND.

Özz har levererat hästlängder med rep till sin egen hängning.
Citera
2018-02-02, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Nu tänker du på hur det är när man säljer en fastighet som privatperson. Men de här fastigheterna tillhörde klanen Nujens bolag, och då blir det en helt annan bild av avdrag etc.

Då kommer renoveringar och utgifter från flyktingboendena väl till pass. Det är bara att ta fram kvitton motsvarande beloppet på vinsten, och till och med göra en förlust om man kan fixa fram en från annan del av bolaget. Det är lukrativt att gifta in sig i en klan.

Detta är en härva, och det finns många saker som har passerat gråzonerna. Oavsett terroristanknytningar så rör det sig om planerade ekobrott där en advokat håller i trådarna.
Citera
2018-02-02, 12:26
Medlem
måste bli svårt för han å fortstätta efter denna skandal
Citera
2018-02-02, 12:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ja 85000:- svart för några veckors jobb låter ju bra betalt! Då dessutom hela klanen verkar ha satt in pengar på terroristen konto, så verkar de ju ha varit nöjda med hans insats.
Du har ingen uppgift på hur mycket klanen Nujen betalade företaget som anlitade RA fick betalt?
Det verkar ju vara nåt företag från Uzbekistan, du vet kanske namnet på bolaget?
Detta är ju bara banköverföringar, vi vet ju inte hur mycket han fått i kontanter direkt i näven. Özz kanske är smartare än syrran & fattar att banköverföringar går att spåra.
Citera
2018-02-02, 12:28
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Då kommer renoveringar och utgifter från flyktingboendena väl till pass. Det är bara att ta fram kvitton motsvarande beloppet på vinsten, och till och med göra en förlust om man kan fixa fram en från annan del av bolaget. Det är lukrativt att gifta in sig i en klan.

Detta är en härva, och det finns många saker som har passerat gråzonerna. Oavsett terroristanknytningar så rör det sig om planerade ekobrott där en advokat håller i trådarna.

Just begreppet 'klan' kommer att visa sig vara användbart i den stora skattebrottshärva ekobrottsmyndigheten inom kort sparkar igång.
Det är just i klaner diverse bergsfolk organiserar sig. Det kan vara morbrors moster hit och kusins dotter dit, ofta så snårigt och svåröverskådligt som möjligt.

Jag säger bara, ladda ordentligt med popcorn när det börjar dukas upp.
Citera
2018-02-02, 12:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
FÅR verkligen "medhjälpare till målare" och "grovrengörare" och "rivstädare" som Akilov själv sagt sig jobba som, så mycket som 200 kr timmen SVART!?!?
Inte vad jag har hört. Duktiga polacker, som är kunniga hantverkare ligger väl där. Men knappas någon luffare till hantlangare som dom i sin tur anlitar. Det billigaste jag hört var ett gäng balter som ringde på & erbjöd sina tjänster för 90 spänn i timmen. Deras kunskaper vet jag inget om, för jag anlitade givetvis inte dom.
Citera
2018-02-02, 12:33
Bannlyst
Nu blir det uppenbart varför ”skratt”kurd nummer 2 uppmanat till vaksamhet och försiktighet under #metoo, han försökte desperat vårstäda sin egna uppfart innan stormen slog till med full styrka.

Såran gav oss våldtäktskurden, öjj ger oss skattekurden, till och börja med, beroende på de ekonomiska transaktionerna kan det eventuellt bli terrorkurden.

Är det möjligt att komma undan med att ha sponsrat Akilov ekonomiskt? Oavsett syfte, så har han sponsrat en terrorist med svarta pengar, hade han varit en seriös människa hade han kört vitt och F-skattesedel, vilket hans fakturerande mer än väl borde klarat av.
Artikeln i expressen var något av det värsta man läst, att argumentera emot utvisningar efter Akilov är lika skevt som att påstå att det finns något inom pedofili.....
Citera
2018-02-02, 12:38
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Ligger helt klart i farans riktning att det finns fler som fått svart betalning i denna renovering.
För att inte tala om andra projekt som familjen betalat för. Det finns många som avskyr Özz Nujen och är beredda att vända på varje sten gällande både hans och hans familjs förehavanden.

Nästa steg är väl förmodligen att kartlägga vilka personer Özzs syrra har företrätt som asyljurist och se om man hittar något där. Har hon använt sin profession för rekrytera billig arbetskraft så blir det kaos.
Citera
2018-02-02, 12:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Svenskar som anlitar utländska hantverkare brukar vanligtvis välja östeuropeer. Muslimer från centralasien har jag aldrig hört talas om som hantverkare. Kurder är inte samma folkslag heller som uzbeker. Slutsatsen är att dessa svartjobbare anlitades på grund av att de var asylsökande. De saknade uppehållstillstånd. Jag tror att Öz syster måste fått kontakt med dem genom sitt arbete. Kanske från någon som hon kände på migrationsverket.
Även svågern & pappan är ju aktiva i asylindustrin så det finns nog gott om kontaktmöjligheter.
Citera
2018-02-02, 12:42
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Haha den var tydligen redan arkiverad då krönikan publicerats!
http://archive.is/6l3mO

Vad i helvete? Med facit i hand är detta en mycket märklig text. Att inte klanen Özz gått ut i förväg och berättat att de höll terroristen under vingarna på Gotland ser inte bra ut nu. Inte bra alls.

Citat:
Kommer Expressen av prestige behålla sin moraliserande kurd, eller slipper vi honom också? Han är ett hinder för övriga krönikörer på tidningen att skriva fritt, då de nu hamnat i en kollegial lojalitetskonflikt.

Kan tänka mig att detta är det mest trängande och plågsamma beslutet som just nu avhandlas på Expressen. Tror det blir väldigt svårt att behålla honom och låta honom mala på som vanligt. Däremot tror jag inte att de kommer att sparka honom offentligt, just av prestigeskäl. Det skulle antagligen få dem att se alltför lurade och dumma ut.

Min gissning är att de fasar ut honom i tysthet. De kanske publicerar en krönika till för syns skull, sen är det tack och adjö.

Citat:
Ursprungligen postat av Obannad
Özz har levererat hästlängder med rep till sin egen hängning.

Indeed.

Har mycket svårt att se hur han ska slingra sig ur allt detta. I synnerhet som han verkar sakna all form av ödmjukhet och attackerar allt och alla med sin arroganta aggressiva stöddighet. Han börjar verkligen visa sin sanna natur nu. Mycket obehagligt!

Tror dagarna då han kunde stå på scen håna och hata Sverige och det svenska folket och ta betalt för det börjar närma sig sitt slut.
Senast redigerad av Nordanvindarna 2018-02-02 kl. 12:47.
Citera
2018-02-02, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inte vad jag har hört. Duktiga polacker, som är kunniga hantverkare ligger väl där. Men knappas någon luffare till hantlangare som dom i sin tur anlitar. Det billigaste jag hört var ett gäng balter som ringde på & erbjöd sina tjänster för 90 spänn i timmen. Deras kunskaper vet jag inget om, för jag anlitade givetvis inte dom.

Polacker haft ofta erfarenhet från byggen i hemlandet och kan snickeri. Polen går bra i dag, och ingen polack jobbar för så lite pengar som de människor som håller sig gömda.

Jag tror inte Akilov fått mer än en hundring i timmen, jag har hört om lägre timpenningar. Folk som jobbar för mat, cigaretter och tak över huvudet, men de kan ha lite bidrag från staten samtidigt.

Som advokat i asylärenden och som innehavare av asylboendes kommer man enkelt i kontakt med dessa skuggvarelser. Jag och många andra medborgare skulle inte våga släppa in dessa främlingar från Uzbekistan i våra hem. Jag tror inte folket på skatteverket och på ekobrottsmyndigheten kan hålla ett tempo med all ny brottslighet som pågår i samhället, där juristyrket infiltreras av kriminella.
Senast redigerad av Vresrosen 2018-02-02 kl. 12:49.
Citera
2018-02-02, 12:53
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Jag tror inte folket på skatteverket och på ekobrottsmyndigheten kan hålla ett tempo med all ny brottslighet som pågår i samhället, där juristyrket infiltreras av kriminella.

Just den där sista meningen i ditt inlägg gjorde mig förbannat beklämd och dyster.

För det är så förbannat sant.

Hur många fler än klanen Özz håller just nu på att undergräva och erodera fundamentet till vårt svenska samhälle?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in