Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-07, 16:29
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Det ser ut som sonen till Özz bror, Ulas Nujen, har varit i klammeri med rättvisan på Gotland.

Tydligen skall Robin ha spridit rykten på Gotland som gjorde att skolor på Gotland kom att stängas ned. Bland annat har Ulas bett Robin den 23/10 2015 att;

Ulas Nujen (far till Robin) har bl. a. uppgett att han den aktuella dagen uppmanade
Robin att ta bort en massa skräp (IS bilder m.m.) från sin dator.

Detta sker den i oktober 2015! Är det då Akilov är på Gotland och kan ha IS-påverkat Robin?

Bland annat skriver Tingsrätten, mål B1161-15, att

•YRKANDEN M.M.

Åklagaren har yrkat att Robin Takac ska dömas enligt följande.

Åtalspunkten l - Olaga hot (4 kap 5 § l st brottsbalken)
Robin Takac har den 23 oktober 2015 inom Region Gotland på sociala medier
utryckt hot med innebörden att elever och personal på skolor i Visby skulle skadas
eller dödas genom att skriva och/eller sprida "hade inte gått till skolan idag
Visbybor, har vapen med mig, dem som överlever vinner". Hotet har varit ägnat att
hos elever och skolpersonal på skolor i Visby framkalla allvarlig fruktan för egen
och annans säkerhet till person.

Åtalspunkten 2 - Falskt larm (6 kap 15 § l st brottsbalken)
Robin Takac har den 23 oktober 2015 inom region Gotland genom att sprida en
oriktig uppgift om att det förelåg fara för flera människors liv eller hälsa, hotet på
sociala medier i åp l, föranlett onödigt vidtagna säkerhetsåtgärder av olika
myndigheter såsom polismyndigheten och region Gotland.

I Hovrätten, mål nr B 1310-17, Svea Hovrätt så frikänns Robin vad gäller olaga hot men döms för Falskt larm.

"De arbeten som Rakhmat Akilov utfört åt familjen har gjorts innan han utförde terrorattacken på Drottninggatan. Den första överföringen som gjordes till Akilov var 13 september 2015 och den sista överföringen gjordes 26 oktober 2015. Den största utbetalningen som gjordes var på 29 300 kronor och kom från Özz Nûjens syster och hennes sambo."

http://www.helagotland.se/samhalle/ozz-om-terroristens-jobb-pa-gotland-15051406.aspx

Datumen stämmer ju, Nujens är betydligt närmare vänner med Akilov än vad dom ger sken av.
Citera
2018-06-07, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Det här måste rotas i djupare, dom borde förhöra Akilov vilka datum han befann sig på Gotland eller så finns det någon fakta på det redan? För det här är förstora samband för att det ska vara slumpen att en is-terrorist jobbar åt Özz på Gotland och att hans brors son sen beter sig så här och hotar att skjuta ihjäl folk i skolan på Gotland. Samt att Özz brors son har Is-bilder i sin dator. Hur väl känner familjen Nujen egentligen Akilov? Media, börja rota i det här, det är fan vidrigt att ni mörkar det och inte skriver om så här pass allvariga saker.

Och att Svt och Expressen låter en som finansierar en terrorist få fortsätta jobba åt dom.
Vore kul om Trump fick reda på det så skulle det nog bli en vassare rad än "last night in sweden"

GW säger ju sig "hata slumpen" men i detta fall kan det kanske vara slumpen så låt oss gå försiktigt fram. Grabben, Robin, var bara 16 år vid gärningen och dessutom uppmanade Özz bror, Ulas, att Robin skulle ta bort IS-bilderna. Det kan vara slumpen men som sagt gärningen skedde den 23/10 2015.
Citera
2018-06-07, 16:37
Medlem
HannaBallis avatar
Citat:
GW säger ju sig "hata slumpen" men i detta fall kan det kanske vara slumpen så låt oss gå försiktigt fram. Grabben, Robin, var bara 16 år vid gärningen och dessutom uppmanade Özz bror, Ulas, att Robin skulle ta bort IS-bilderna. Det kan vara slumpen men som sagt gärningen skedde den 23/10 2015.
Jag är säker på att det gamla ordspråket "ingen rök utan eld" gäller här.
Citera
2018-06-07, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
En hösttermin alldeles i slutet av 80-talet så hade jag ett förordnande i Rinkebyskolan. Vill inte skriva vilket år det var.
Men jag kan tala om för er att skolan var helt dominerad av etniska turkar. Det fanns turkiska hemspråksklasser med manliga turkiska lärare som ägnade sig åt gammaldags uppfostran av pojkarna. De slängde grabbarna i väggen, luggade dem, drog dem i öronen och sparkade dem i baken. Som jag såg. Lärarna skrek och svor på turkiska.
Men de turkiska grabbarna var inte bättre. Riktiga råskinn som höll skolan i skräck. En gång hoppade grabbarna som bestämde i högstadiet på mig i en trappa och drog mig i håret medan de tafsade på mig och hotade våldta mig. De eleverna var runt 15 år gamla och jag var runt 30. Men jag hade redan jobbat länge på Järva och lyckades att snacka bort grabbarna. Den ledande hette Dz@&%¤#. På den tiden så förde turkarna i Rinkebyskolan ett totalt skräckvälde. Men det fanns några romer också som man minns.
Har inget minne av en liten kurd som Özz, vad han än kallade sig. Eller någon rasistisk SYO. Om det hade funnits någon rasist i Rinkebyskolan på den tiden så hade nog turkarna gjort processen kort med personen.
Nu frågar jag mig hur Özz, varande kurd, kunde klara sig i Rinkebyskolan de åren? Turkarna, även lärarna, hatade kurder. Kanske Özz spelade turk? Klart är att han ljuger om sin skoltid.

Tack för att du delar detta. Mycket intressant information ur många aspekter.

Hela Özz liv har antagligen varit en lögn och hela hans vuxna liv handlar säkert om att "få respekt" och ge igen.
Citera
2018-06-07, 16:48
Medlem
Citat:

Hmm, men hur ligger det nu till här, Om Ulas också är en ful fisk så är det ju rätt så praktiskt att skylla på sin son som är minderårig, eller hur ?
Mycket praktiskt eftersom utredningen avslutas i regel och det utan någon omfattande husrannsakan och SÄPO-spaning, eller hur ?
Citera
2018-06-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Hmm, men hur ligger det nu till här, Om Ulas också är en ful fisk så är det ju rätt så praktiskt att skylla på sin son som är minderårig, eller hur ?
Mycket praktiskt eftersom utredningen avslutas i regel och det utan någon omfattande husrannsakan och SÄPO-spaning, eller hur ?

Jo men rimligen borde Ulas ha förhörts av polisen i anslutning till brottet och långt innan Akilov kör lastbil.

Åklagaren yrkade som följer, dömdes i TR på Gotland för båda punkterna men friades på Åtalspunkt 1 i Svea Hovrätt.

Åklagaren har yrkat att Robin Takac ska dömas enligt följande.

Åtalspunkten l - Olaga hot (4 kap 5 § l st brottsbalken)
Robin Takac har den 23 oktober 2015 inom Region Gotland på sociala medier
utryckt hot med innebörden att elever och personal på skolor i Visby skulle skadas
eller dödas genom att skriva och/eller sprida "hade inte gått till skolan idag
Visbybor, har vapen med mig, dem som överlever vinner". Hotet har varit ägnat att
hos elever och skolpersonal på skolor i Visby framkalla allvarlig fruktan för egen
och annans säkerhet till persoa
¨
Åtalspunkten 2 - Falskt larm (6 kap 15 § l st brottsbalken)
Robin Takac har den 23 oktober 2015 inom region Gotland genom att sprida en
oriktig uppgift om att det förelåg fara för flera människors liv eller hälsa, hotet på
sociala medier i åp l, föranlett onödigt vidtagna säkerhetsåtgärder av olika
myndigheter såsom polismyndigheten och region Gotland.

Robin Tacac har förnekat brott
Citera
2018-06-07, 16:59
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle

Varför i hela fridens liljor skulle Nujens stödja IS? Nog för att Özz är dum i huvudet och en värdelös komiker men hold your horses.
Citera
2018-06-07, 17:03
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Tack för att du delar detta. Mycket intressant information ur många aspekter.

Hela Özz liv har antagligen varit en lögn och hela hans vuxna liv handlar säkert om att "få respekt" och ge igen.
Troligen. Det är sorgligt egentligen. Tanken på en liten kurdisk pojke med begåvning och ambitioner att bli någonting som gick i Rinkebyskolan runt -90. Det måste ha varit ett helvete för ett sådant barn. De turkiska högstadiegrabbarna var mycket hårda och deras lärare likaså.
Men personligen så respekterade jag de etniska turkarnas stolthet och kultur. De var turkar och alla andra kunde hoppa och skita enligt deras mening.
Citera
2018-06-07, 17:09
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Varför i hela fridens liljor skulle Nujens stödja IS? Nog för att Özz är dum i huvudet och en värdelös komiker men hold your horses.
Det är mycket fler invandrare än man tror som stödjer terrorismen i hemlighet.

Alltså inte då ekonomiskt, men likväl i tankarna och synen på sina medmänniskor.

Araber, blattar och annat pack har så otroligt dålig syn även på de närmsta grannarna i hemländerna.
ALLT är kulturell identitet och det är nog med att ha tveksamma rötter i vissa folkgrupper för att hata, uppmana till våld(även till barn) och hetsa.

Finns inga större rasister än invandrarna. Det hade ni vetat om ni någonsin snackat med en.

Den ena folkgruppen hatar den andra folkgruppen pga. nått folkmord långt tillbaka i tiden eller bara för att ens föräldrar hatade.
Så går det i en STOR cirkel av hat.

Jag baserar detta på alla mina samtal jag haft med invandrare ute i orten när jag jobbat där.

De har en helt galen syn på varandra, så tro inte att de har en bättre syn på de som inte ens är "trogna".
Citera
2018-06-07, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Grisen Özz Nujen! I dag skulle Ebba fylla 13 år. Men den dagen fick hon och hennes föräldrar uppleva. Vet du varför din jävla gris?

Jo för att du varit med och betalat en terrorist vid namn Rahmat Akilov pengar, svarta pengar. Pengar som gjort det möjligt för Akilov att utföra sitt dåd.
DÖ DIN JÄVEL DÖ! Långsamt och plågsamt!

Jag hoppas verkligen folket,PK folket och allt annat löst pack faktiskt inser vad du gjort och vad du ligger bakom!

Inte bara det, pengarna som Özz hade att skicka Akilov var det kanske Thomas Mattsson som attesterat ett honorar till (L)Özzen, det vet vi ju inte. Och Thomas Mattsson torde redan då ha viss inblick i att (L)Özzen var inte att lita på ekonomiskt sett, och förmodligen redan då var en genomrutten skojare, och att det dessutom fanns en skattedom på henom. Och att Thomas Mattsson borde veta att Expressen inte får göra affärer med misstänkta ekobrottslingar.

(L)Özzen hade ju enkelt kunnat presentera en godtagbar deklaration på den försäljningen, den kan ju verkigen inte ha varit svår att göra. De hade ju bara ägt den en kort tid vad jag förstår

Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Nujen Media har adress Blekingegatan 26 som ligger på Söder, kan ju också vara ett tillhåll för den bostadslöse kurden.

Blekingegatan är väl mest små lägenheter har jag för mig, ettor och tvåor skulle jag tro
Bostadslös är hen ju inte rent folkbokföringsmässigt. Men det är ovanligt att 40+-are är skrivna hos föräldrarna. Det finns en del fall av sådana 40+-are som kan vara skrivna hos föräldrar och de är i många fall sk nolltaxerare, som påskiner att det är föräldrarna som står för deras uppehälle.

Istället har de både egen lägenhet (svart i och för sig) och ett helsvart jobb

Nackdelen med att vara nolltaxerare är ju den att bla inte kunna söka några lån alls, inte heller tex kreditkort och knappt få ett tfn-abbonemang heller.
Men det finns olika varianter kring detta faktiskt Och jag gissar att hen av någon anledning finns skriven hos föräldrarna. Varför vet vi ju inte...
Troligen så kan det ju vara så att (L)Özzen liksom Mona Sahlin inte kan köpa en lägenhet själv, att mäklarna inte accepterar (L)Özzen eftersom de kan antagligen se att (L)Özzens ekonomi inte ser så värst trovärdig ut.

Det är ju en risk för mäklaren att anta en sådan köpare även om denne är stadd i kassa, och denna risk består ju i att köpet inte kan genomföras, och att mäklaren blir utan ersättningen, mäklararvodet,

Vet ju inte vad (L)Özzen taxerar "vitt" ?

Hen måste ju ha en viss "vit" inkomst för att man kan anta att hen kan betala avgiften till BRF

Citat:
Özz Nujen är indirekt en barnamördare. Expressen är lortigt. Allt för pengar!
Jag hoppas Thomas Mattsson och Özz Grisen Nujen går ett riktigt helvete till mötes.

Ja att de riktigt får njuta av sin bejublade måångkultur !! Skål på det !!
Jag gissar att Thomas Mattsson förmodligen är en riktig fegis i att inte våga konfrontera (L)Özzen

Citat:
Vad kan vi vänta oss från Expressen och Özz nu?
Mycket möjligt att Expressen går Fullt Özz de närmaste dagarna om att det är synd om Akilov, att det hela bara var ett pojkstreck och att Akilov egentligen bara är 16 år, plus en stor portion utanförskap och socioekonomiska faktorer, Och att det inte fanns någon moské och fritidsgård på Tingstäde, Och att det är svenskarnas rasism som är orsaken
Och att Den Heliga Värdegrunden™ har vunnit igen, hahahaha...

Dessutom så borde det väl vara på sin plats att VåldtäktsExpressen nu ordnar en insamling åt den fattige bergskurden så att hen kan betala skatterna, eller hur ?
Plus att hen kan få en 14-miljoners villa gratis i Nacka, det vore väl smakfullt tycker jag...

En insamling borde väl arbetsgivaren ställa upp på tycker man ju, eller hur ?
Det är ju det allra minsta man kan begära, det måste ju vara riktigt synd om (L)Özzen att behöva läsa det som står här på FB.....
Stackarn kan ju råka bli kränkt....
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-06-07 kl. 17:31.
Citera
2018-06-07, 17:22
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Det är mycket fler invandrare än man tror som stödjer terrorismen i hemlighet.

Alltså inte då ekonomiskt, men likväl i tankarna och synen på sina medmänniskor.

Araber, blattar och annat pack har så otroligt dålig syn även på de närmsta grannarna i hemländerna.
ALLT är kulturell identitet och det är nog med att ha tveksamma rötter i vissa folkgrupper för att hata, uppmana till våld(även till barn) och hetsa.

Finns inga större rasister än invandrarna. Det hade ni vetat om ni någonsin snackat med en.

Den ena folkgruppen hatar den andra folkgruppen pga. nått folkmord långt tillbaka i tiden eller bara för att ens föräldrar hatade.
Så går det i en STOR cirkel av hat.

Jag baserar detta på alla mina samtal jag haft med invandrare ute i orten när jag jobbat där.

De har en helt galen syn på varandra, så tro inte att de har en bättre syn på de som inte ens är "trogna".

Bla bla bla. Det är en kurdfamilj vi pratar om, inte om en muslimsläkt från Syrien. Nujens må hata svenskar hur mycket de vill (jag tror inte att de gör det men whatever), men de gör det inte för att de sympatiserar med IS. Man kan tycka illa om både svenskar och IS samtidigt.
Citera
2018-06-07, 17:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Medvetet stödja IS är det nog få som tror. Men ett sådant uppsåt behövs inte för att ändå bli åtalad enligt lagen om penningtvätt & terrorfinansiering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in