Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-17, 13:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
Det enda som kan rädda han just nu är att komma ut som bög.
Soran med.
Jag satt just & spekulerade i samma banor. Om Özz kommer ut som bög & förklarar att pengarna till Akilov var utpressning för att han inte skulle avslöja just att Özz var bög. hade han kunnat bli förlåten av rätt många. Men förutom det så kan jag inte komma på någon annan reträttväg för Özz som verkligen skulle funka i dagsläget.
Citera
2018-05-17, 14:03
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
I radions intervju, tidigare länkad till i tråden av någon, så frågade journalisten kvinnan från kommunen om hot förekommit, vilket hon väldigt klart nekade till.
Så visst ljuger Özz.

Aha! Utmärkt, utmärkt!

Då har vi det i klartext. Hade inte hört intervjun själv.

Som jag skrev tidigare:

Hade på känn att den ende som skulle börja yra om "hot och hat" skulle vara Özz himself. Så ytterligt patetiskt. Inte ens haveristerna i #jagärhär har ju drivit den tesen med någon större glöd.

Özz griper verkligen efter halmstrån nu...
Citera
2018-05-17, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum45
Om "komikern" är muslim så förklarar det mycket, en muslim sätter en ära i att lura oss kristna så mycket det bara går. Till och och med så tycker dom det är helt i sin ordning.

Jo, Özz är muslim. Så visst finns det en koppling till terroristen i religionen. Islam i sig är helt sjuk i sitt förtryck av framförallt kvinnor, tjejer men också sitt förakt de ser på andra religioner. Barnäktenskap, tvångsäktenskap, kusinäktenskap, könsstympning är ju nya inslag vi fått in i vårat samhälle de senaste åren. Tack politiker!
Citera
2018-05-17, 14:33
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag satt just & spekulerade i samma banor. Om Özz kommer ut som bög & förklarar att pengarna till Akilov var utpressning för att han inte skulle avslöja just att Özz var bög. hade han kunnat bli förlåten av rätt många. Men förutom det så kan jag inte komma på någon annan reträttväg för Özz som verkligen skulle funka i dagsläget.

I dagens sjuka Sverige så kanske det räcker med att han "kommer ut" och med offerkoftan på gråter ut om alla problem han har haft och fortfarande har med det Kurdiska klansamhället ach att han tvingades att vara brysk mot JJ för att inte få problem med sina egna.....blah blah blah.

Och helt plötsligt så har godhetsknarkarna fått sig en ny referens-kurd samtidigt som alla vanliga homosexuella kommer att bli gråhåriga av förtvivlan.
Citera
2018-05-17, 14:38
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
I radions intervju, tidigare länkad till i tråden av någon, så frågade journalisten kvinnan från kommunen om hot förekommit, vilket hon väldigt klart nekade till.
Så visst ljuger Özz.

Väldigt bra att höra.

Det behövs inga hot. Det är sunt förnuft att inte anlita Özz, eller hans klan eller svåger, som läget ser ut.

PS Det är väldigt vanligt att politiker och personer tar kritik för hot, vilket inte alls är samma sak.
Anna Maria Corazza Bildt är en sådan person, exempelvis. Liksom Özz, uppenbarligen.
Citera
2018-05-17, 15:00
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
I dagens sjuka Sverige så kanske det räcker med att han "kommer ut" och med offerkoftan på gråter ut om alla problem han har haft och fortfarande har med det Kurdiska klansamhället ach att han tvingades att vara brysk mot JJ för att inte få problem med sina egna.....blah blah blah.

Och helt plötsligt så har godhetsknarkarna fått sig en ny referens-kurd samtidigt som alla vanliga homosexuella kommer att bli gråhåriga av förtvivlan.

Har ytterst, ytterst svårt att tänka mig att han skulle sälja ut det "kurdiska klansamhället" för att rädda sig själv. Då skulle han behöva ta avstånd från hela sin identitet, och han skulle antagligen göra sig till dödsfiende med sina landsmän. Och det är ändå inte säkert att han skulle få komma tillbaka till rampljuset igen. Nej, det kommer inte att hända.

Det är troligare att han skulle kasta sig framför ett tåg.
Citera
2018-05-17, 15:03
Medlem
Detta är riktat till Miranda Bergsten, kommunikatör hos Tidaholms kommun.

Efter att ha lyssnat här: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6954399
-på hur du uttrycker dig när du skall motivera varför kommunen valde att ställa in kvällens föreställning/föreläsning med Özz Nujen, så måste jag protestera. Jag gör mig till tolk för många i denna tråd.

Det var inte i första hand pga själva initiativet vi reagerade. Det var för ditt och kommunens val av föreläsare, alltså för att ni hade tänkt att låta terroristfinansiären m m Özz Nujen få stå på scen och underhålla.
Därför reagerade folk!

Tycker du att det är konstigt? Fem döda och en stor mängd skadade och familjen Nujen som betalat Akilov stora summor pengar, har inte ens haft den goda smaken att beklaga det som inträffat. Inte med ett ord har de vidgått sitt moraliska ansvar för massmordet på Drottninggatan.
Sånt kan göra folk i Sverige upprörda. Massmord. Förnekelse. Lögner. Inte bra alls.
Citera
2018-05-17, 15:16
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Efter att ha lyssnat här: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6954399
-på hur du uttrycker dig när du skall motivera varför kommunen valde att ställa in kvällens föreställning/föreläsning med Özz Nujen, så måste jag protestera. Jag gör mig till tolk för många i denna tråd.

Det var inte i första hand pga själva initiativet vi reagerade. Det var för ditt och kommunens val av föreläsare, alltså för att ni hade tänkt att låta terroristfinansiären m m Özz Nujen få stå på scen och underhålla.
Därför reagerade folk!

Tycker du att det är konstigt? Fem döda och en stor mängd skadade och familjen Nujen som betalat Akilov stora summor pengar, har inte ens haft den goda smaken att beklaga det som inträffat. Inte med ett ord har de vidgått sitt moraliska ansvar för massmordet på Drottninggatan.
Sånt kan göra folk i Sverige upprörda. Massmord. Förnekelse. Lögner. Inte bra alls.
Nu trampar du väl rejält snett ändå. Miranda har ingen anledning att boka av Özz pga terroristdramat. Kopplingen är besvärande men inte juridiskt problematisk, ännu. Skilj på livet på FB och det utanför. Miranda kan däremot utan problem boka av pga att Özz som person just nu är mycket ifrågasatt. Då handlar det om skattefusk, aggressivt beteende vid intervjuer o s v, egenskaper som inte direkt bildar underlag för en föreställning pm moral.
Citera
2018-05-17, 15:18
Medlem
1970-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Därför reagerade folk!

Jag tycker att dom skötte det utmärkt, självklart måste dom gå varsamt fram i hur dom uttalar sig för att inte förlora ansiktet även dom, och jag tycker att hon gjorde det väldigt bra, hon sa varken mer eller mindre än det hon behövde säga, det hon behövde säga var att det var inställt (att dom kanske inte visste allt om Özz innan, men så fort dom fick veta så drog dom i nödbromsen och ställde in det). Hon har inget ansvar för att pudla eller prata negativt om Özz (det är inte hennes jobb) Jag tycker hon skötte det väldigt bra och jag kan inte mer än gratulera dom till beslutet. Och därför tycker jag vi bör släppa allt prat om huruvida hon uttrycks sig, dom gjorde i slutändan rätt så fort dom fick veta...
Senast redigerad av 1970-01-01 2018-05-17 kl. 15:21.
Citera
2018-05-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Nu trampar du väl rejält snett ändå. Miranda har ingen anledning att boka av Özz pga terroristdramat. Kopplingen är besvärande men inte juridiskt problematisk, ännu. Skilj på livet på FB och det utanför. Miranda kan däremot utan problem boka av pga att Özz som person just nu är mycket ifrågasatt. Då handlar det om skattefusk, aggressivt beteende vid intervjuer o s v, egenskaper som inte direkt bildar underlag för en föreställning pm moral.

Trampa i klaveret?
Tja, men en fråga till dig: Har du lyssnat på vad Miranda Bergsten säger?
Citera
2018-05-17, 15:27
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
Det enda som kan rädda han just nu är att komma ut som bög.
Soran med.

Med stor risk för att gå Off-Topic vill jag påstå att Özz förmodligen, innerst inne, är transa.

Se t ex här https://diggiloo.com/artister/ozz-nujen/

"...som Truffaldino i ”Två herrars tjänare” av Goldoni, som den transsexuella Molina i ”Spindelkvinnans
kyss....”

Den som har gott minne vet att detta ingalunda var första, eller enda, gången Özz med glädje visade upp sig i kvinnokläder. Den som har tid och lust kan Googla och hitta material som stödjer "trans-teorin"

Jag vet inte vad Nujen-klanen anser om transor. Kanske är transor acceperade i den Kurdiska kulturen (om det finns någon sådan)?
Citera
2018-05-17, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Rätta mig om jag har fel men det är väl en offentlig handling? De är alltså skyldiga att svara.

Edit: Enoch hann före där.

Jag kan allt om offentlig handling.

Allt kring AdjÖzz och Tidaholms Kommun är offentlig handling. Bara att maila Tidaholm och be dem att skanna dokumenten och sända till begärd mailadress.

Det kan vara så att det överenskomna beloppet till AdjÖzz ligger under ett s.k. "tröskelvärde" och av den anledningen kan Tidaholm valt AdjÖzz utan att ha konkurrensutsatt honom.

Tidaholm kanske bara frågade AdjÖzz och inte Robert G, Carl-Jan eller Lotta E. De kan gjort avtal med AdjÖzz utan upphandling.

Oavsett så är allt offentlig handling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in