Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Kunde inte sagt det bättre själv. Måste erkänna att jag varit vänster och invandrarkramare men börjat tänka.
När man börjar gräva i detta så hittae man så mycket vansinnigheter. Ingen har tänkt.
Sverige är en lekstuga.
Man undrar: om özz syster är advokat inom flyktingindustrin och de bygger en flyktinganläggning för att tjäna mer. Och de ger A kilow 85 000 så är det väl troligt att det har med flyktingindustrin att göra också.
Någon sorts investering.
Vilken sorts flyktingar bodde på boendet?
Att systern är advokat är mycket väsentligt nu när vi ser Svenska Akademin ruttna inifrån.
Advokatsamfundet är en liknande organisation som skyddar sina medlemmar i en egen rättsordning med hemliga beslut efter en hemlig handläggning! En sak som blivit ohållbar när det visar sig vad som händer när moral och etik saknas i alla samhällsgrupper.
Advokatsamfundet gjorde en egen anmälan om Debbie Nujen, till utredning i det egna samfundet, trots att de 85.000 terroristen Akilov fick överfört till sitt konto var ett skatte och bokföringsbrott, och ett brott mot penningtvättslagen.
Jag undrar hur Anne Ramberg tänkte, och om hon kan denna enkla juridik. Varför lämnades inte ärendet över till polis och åklagare? Är detta en bekräftelse på att Anne Ramberg anser att advokater har en egen rättsordning, där advokater som den debila Debbie kan söka skydd i en kompisanslutning, långt borta från den gängse rättsordningen och dess rättsliga konsekvenser?
Det vi såg var att Özz förmedlade en mentalitet som börjar få smittoeffekter, in i finrummen. Det är som i Ryssland efter Sovjet Unionens fall, där kleptokratin frodades. De som kunde, ville gardera sig, och trygga sin egen ekonomi, stal offentliga tillgångar och medel, utan att beakta vem som äger vad eller samhället som en enhet.
Snart blir Sverige tvungna att ta till sig den internationella kampen mot terror, genom att skriva under the Magnitsky Act, och implementera EUs regler, som inom kort kommer förverka den egendom, som likt klanen Nujens förvärvats genom penningtvätt och stöd till terrorrism. Där bevisbördan kommer vara helt till deras nackel om de inte sköter bokföring och skatter.
Jag ser smittoeffekter men också en uppgivenhet från dem som bidrar, och inte vill längre. När det inte ens blir en polisutredning när kurder begår brott och indirekt finansierar terror, är det mycket illa. Varför är kurder mer jämlika än andra medborgare undrar jag.
Ännu värre är det när en advokat gör utbetalningar till en terrorist som mördat oskyldiga människor på Drottninggatan. Och ingen reaktion från rättsväsendet!