Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-28, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fLASH11
Men wtf? Hur kan özz fortfarande vara ett intressant ämne?? Han försökte fuska med skatten bara vilket alla svenssons gör med sina semesterstugor!!

Finns inga som helst några kopplingar förutom att en dåre renoverade hans hus en gång?

Tror inte bara denna terrorist hade varit hos bara hans hus och arbetat.
Özz är definitivt den enda som anlitat honom och därefter suttit på en hög häst och skrivit krönikor om att skattesmitare är onda.
Citera
2018-04-28, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eventor
De flesta svenskar som fuskar med sina sommarstugor skriver inte regelbundet krönikor i Sveriges näst största tidning om hur fruktansvärt onda skattefuskare är.
Har nån en länk?
Citera
2018-04-28, 13:24
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A32
Janne J representerade Svt (svider att säga, men där är det en viss etik ändå).
Janne J koncentrerade sig enbart på de svarta affärerna inget annat typ bakgrunder, rasism och hela kittet när bergsturkar blir trängda. Men Özz flyttade focus hela tiden och gick in på sig själv som (förföljd) person. Det var ju meningen att detta skulle med vissa delar mixas in i huvudprogrammet men det blev ju stört omöjligt.
Denna taktik kör även Löwén och Strandhäll (S S) med också!

Janne gjorde ett bra jobb!

Hehe ja Janne var för snäll!

Skönt att som Özz inte ta något som helst ansvar för huset han äger, bara skylla på sin svåger eller liknande om man kör svartjobb! Det här är det nya!
Citera
2018-04-28, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karelin-
Har nån en länk?

Har varit uppe i tråden oändligt många gånger redan:
https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/en-ny-underklass-vaxer-fram-i-sverige/
Senast redigerad av Eventor 2018-04-28 kl. 13:40.
Citera
2018-04-28, 13:36
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det ser vi ju redan nu. På sjukhus.
I skolor
I "utanförskaps områdena"

Chefsåklagaren kallade Akilov marginaliserad.

Vi som har de här människorna nära oss i vår vardag vill inte ja med dom att göra - nej. Det skulle kräva att vi ger upp oss själva.

Absolut. Väldigt många av dessa människor lyckas ju inte ens skaffa sig den här tunna falska fernissan av svenskhet. De går "full retard" hela sin vakna tid. Och trivs med det.

Men jag menar att vi sitter på en tickande bomb av människor som låtsas smälta in. Som Özz.

Vad skulle hända om vi verkligen, på riktigt, , med polis- eller till och med militäreskort, skulle börja hårdgranska alla märkliga livsmedelsaffärer, pizzerior, bilverkstäder, städbolag mm mm mm som dessa människor driver?

Jag tror uppriktigt sagt att det skulle kunna uppstå ett mindre inbördeskrig (observera att jag brukar fnissa gott åt alla foliehattsnazister som tjatar om inbördeskrig.).

Hur många svenska affärsinnehavare kan sälja cocacola-burkar för en femma och tro att de inte ska åka dit? Ingen så klart. Men dessa klanmänniskor gör det helt ogenerat. Är det någon som ifrågasätter är det ju bara att gå till attack, a' la Özz. Det har ju alltid fungerat i Sverige. Hittills.

Möjligen drar vi lite OT här men jag tycker det är relevant, för Özz har lyft locket av ett mycket större problem vi står inför de närmaste åren.
Citera
2018-04-28, 13:42
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Tack jag blev jätterörd av fina ord, det gör det värt att kämpa tills ögona blör...

Jag har massor mer, just det här var bara så enkelt att exemplifiera.

Det som gör mig riktigt förbannad är att ingen har tagit reda på det här före mig. I Sverige så är de enda experterna på kultur två journalister... Den ena har bedrivit etnografiska studier av hur man levde i Sverige förr. Den andre är religionsvetare.
Vad är det här för djävla mediokrati

Nej fel - Sverige är en skyddad verkstad

bllrb bllrup som Kallen Aanka på julafton när han spelar på läpp

Always at your service!

Sedan jag har börjat gräva i det här har jag blivit mer uppmärksam. Jag har ganska nära insyn i en firma som drivs av kurder.

Människor som är i min generation och äldre vet att det är svenskar som har jobbat ihop till Sveriges rikedomar, vi var tillräckligt smarta för att förvalta våra naturtillgångar och vi har många ingenjörer. Det har gått bra för oss. Enligt Engelau så beror det inte på att vi stod utanför kriget utan vi blev rika för egen maskin. Statskassan var vår gemensamma kassa och man utnyttjade bara bidrag om man absolut behövde. Bidragen var för att människor skulle slippa förnedringen med fattighus osv. Alla vet att det inte är ett godisregn.

Svensk arbetartradition är att ha en hög arbetsmoral, svenskar är ärliga och plikttrogna, eftersom vi är en skuldkultur där vi själva reglerar oss utifrån normerna, så har det krävt minimal övervakning. Det har gått att lita på en svensk.

Genom alla år som man inte ens fick tänka negativa tankar om invandrare har jag noterat deras helt annorlunda förhållningssätt till staten. För dem är alla tillgångar till för att roffa åt sig snabbast och mest av. Klankulturen är en konkurrerande kultur, vår kultur är en samarbetande. De har ingen som helst VI - känsla för de har aldrig levt som medborgare i en gemensam stat. Och kurderna vill det inte ens. Jag har massor om det här,kurderna som vi lärt oss att tycka synd om motsatte sig demokratiseringsprocessen i Turkiet efter Ottomanska riket... De ville ha kvar teokratin.

Nu till saken, den firma jag har insyn i, så har de noll koll, de förstår inte att de borde ha koll, deras hederskodex är inte alls samma som vår hederlighet.
Vi tänker helt olika. De tycker vi är fåniga med alla våra regler. Vad de gör, är att de via sina landsmän får reda på alla bidrag man kan söka här. Den firman jag pratar om, anställer inte utbildad personal, de tar bara in människor på lönebidrag.
De har ingen skuldkänsla för de inte levererar de de har betalt för att leverera, de förstår inte ens att de har något att leva upp till. De delar inte vår kultur, de är inte uppfostrade som vi.

Själva säger de att de måste ge tillbaka nåt till Sverige och skapa jobb. De gör precis som här ovan. De börjar med enkel verksamhet, ger folk dålig lön, struntar i facket, den som klagar får gå. Av överskottet skapar de en till firma till, med människor på lönebidrag, så de slipper betala lön, och så igen och igen. LSS och hemtjänst är bra firmor, kunderna klagar inte. De här människorna har noll koll
Noll koll. Det de har koll på är hur man utnyttjar systemet maximalt.

I Sverige får man anseende för sina prestationer, de här får anseende hos andra klaner om de verkar rika och mäktiga. Det är oerhört omogna människor vi talar om. Låg IQ är bara en del av det.

Nu har jag säkert tappat tråden i diskussionen, jag bara talar om att vi svenskar, oftast är noga med att följa regler, för att de flesta kunder anlitar hellre en seriös än en oseriös firma. Människor från skamkulturer känner inte ens till begreppet att vara seriös. Det är så djupt detta. Man uppfostras inte till självständighet och att vara personligt ansvarig för sina handlingar. Man hindras att vara självständig, för det skulle spräcka klanen om alla gjorde som de ville.

De här människorna är här för att mjölka så mycket pengar som möjligt av svenskarna och skicka hem. Det är vad samtliga Turkar och kurder sagt till mig. En berättade att en landsman var sur för att det inte gick att tjäna tillräckligt. Djävla skitland som det inte går att mjölka grädde ur. Det är vad vi svenskar är för dom, kor att mjölka. Ju mer desto bättre. Starta alla firmor som går och öka förmögenheten - det finns ingen lojalitet.

Det som det här fallet visar så tydligt är just skillnaderna. Om en Svenne banan gjort liknande så skulle han göra det bästa för att skademinimera. De här människorna fattar inte problemet.

De ser inget problem.
Svenskar är fåniga, bara en massa regler.

Allt kommer vända när gemene man fattar hur de utnyttjar oss systematiskt. För så snälla är inte ens de arrogant goda. Nu tror de att det här bara är en miss i protokollet och skyddar en av sina egna.

När de fattar att de inte är tacksamma utan istället föraktar oss för att vi är så godtrogna och svaga som inte försvarar oss, då djävlar.

Men som sagt transaktionerna - de ser inte problemet. De gör bara lite affärer.
Det Özz sade till Janne - du tjänar mer (än kvinnorna)
anseende är att tjäna pengar, då gör man det på alla sätt som går utan att åka fast.
Utan Katerina Janouch så hade det funkat.
Om man börjar undersöka vidden av det här parasiterande levnadssättet och hittar pengarna så kunde alla pensionärer leva gott, mycket gott.
Mycket bra och sant inlägg.
Senast redigerad av CliviaMiniata 2018-04-28 kl. 13:44.
Citera
2018-04-28, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RitaHayworth
Känns bra att helagotland nu gjort en ny uppdaterad artikel om Özz och renoveringar. Nu lär väl ingen på Gotland missa detta och förhoppningsvis åker folket dit för att se vad som är gjort och inte. Finns en del fina kommentar till artikeln
http://www.helagotland.se/samhalle/terroristens-arbete-pa-gotland-granskat-av-svt-15154533.aspx

Från artikeln. Vore hon min advokat skulle jag känt mig skapligt blåst. Vilken jävla nolla. Får hon behålla sin advokattitel så har advokatsamfundet marginaliserat sig själva. Gränsen för när man återtar titeln måste gå långt tidigare.
Citat:

Enligt uppdrag granskning har systern efter intervjun med Özz Nûjen kontaktat SVT och uppgivit att hon inte har gjort några betalningar och att hon inte vetat att Akilov inte skulle redovisa pengarna för skatteverket.

Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Hehe ja Janne var för snäll!

Skönt att som Özz inte ta något som helst ansvar för huset han äger, bara skylla på sin svåger eller liknande om man kör svartjobb! Det här är det nya!

Det blir ju svårt för skatteverket att börja fälla svenssons när man så uppenbart lämnar invandrare ifred.

Hela affären "Nujens" är stötande på så många nivåer att jag får högt blodtryck. Sverige och svenskarna kanske verkar lugna, men under ytan...
Citera
2018-04-28, 14:05
Medlem
Citat:
Kunde inte sagt det bättre själv. Måste erkänna att jag varit vänster och invandrarkramare men börjat tänka.
När man börjar gräva i detta så hittae man så mycket vansinnigheter. Ingen har tänkt.
Sverige är en lekstuga.

Man undrar: om özz syster är advokat inom flyktingindustrin och de bygger en flyktinganläggning för att tjäna mer. Och de ger A kilow 85 000 så är det väl troligt att det har med flyktingindustrin att göra också.
Någon sorts investering.
Vilken sorts flyktingar bodde på boendet?

Att systern är advokat är mycket väsentligt nu när vi ser Svenska Akademin ruttna inifrån.

Advokatsamfundet är en liknande organisation som skyddar sina medlemmar i en egen rättsordning med hemliga beslut efter en hemlig handläggning! En sak som blivit ohållbar när det visar sig vad som händer när moral och etik saknas i alla samhällsgrupper.

Advokatsamfundet gjorde en egen anmälan om Debbie Nujen, till utredning i det egna samfundet, trots att de 85.000 terroristen Akilov fick överfört till sitt konto var ett skatte och bokföringsbrott, och ett brott mot penningtvättslagen.

Jag undrar hur Anne Ramberg tänkte, och om hon kan denna enkla juridik. Varför lämnades inte ärendet över till polis och åklagare? Är detta en bekräftelse på att Anne Ramberg anser att advokater har en egen rättsordning, där advokater som den debila Debbie kan söka skydd i en kompisanslutning, långt borta från den gängse rättsordningen och dess rättsliga konsekvenser?

Det vi såg var att Özz förmedlade en mentalitet som börjar få smittoeffekter, in i finrummen. Det är som i Ryssland efter Sovjet Unionens fall, där kleptokratin frodades. De som kunde, ville gardera sig, och trygga sin egen ekonomi, stal offentliga tillgångar och medel, utan att beakta vem som äger vad eller samhället som en enhet.

Snart blir Sverige tvungna att ta till sig den internationella kampen mot terror, genom att skriva under the Magnitsky Act, och implementera EUs regler, som inom kort kommer förverka den egendom, som likt klanen Nujens förvärvats genom penningtvätt och stöd till terrorrism. Där bevisbördan kommer vara helt till deras nackel om de inte sköter bokföring och skatter.

Jag ser smittoeffekter men också en uppgivenhet från dem som bidrar, och inte vill längre. När det inte ens blir en polisutredning när kurder begår brott och indirekt finansierar terror, är det mycket illa. Varför är kurder mer jämlika än andra medborgare undrar jag.

Ännu värre är det när en advokat gör utbetalningar till en terrorist som mördat oskyldiga människor på Drottninggatan. Och ingen reaktion från rättsväsendet!
Citera
2018-04-28, 14:10
Medlem
noipss avatar
Det måste vara så skönt för Özz att det inte är överföringar från hans bankkonton. Jag tror inte ett ögonblick på att han inte var minst lika insyltad i renoveringsplanerna som hans syster och svåger. Men när det bara finns spår genom transaktioner från systern och svågern så ser han sin utväg genom att hävda sin oskuld och ickekännedom till svartavlönad hantverkare och gladeligen kastar ut sin svåger till vargarna.

Självklart finns ingen faktura.
Självklart finns inget företag.
Självklart var Özz med på planerna och avlönade Akilov svart tillsammans med hans syster och hans svåger.
Citera
2018-04-28, 14:36
Medlem
Yaskos avatar
Özz Nujen stödjer öppet PKK i Sverige. Det är en maffia/terrorganisation som är ganska stark i Sverige. Många vet inte att de även kontrollerar knarkhandeln samt människohandeln i Europa. Även detta är ett spår som polisen borde undersöka.

https://nyhetsstudion.wordpress.com/2017/07/25/ozz-nujen-pkk-kopplingen/

Här kommer lite datum i samband med att Nujenklanen betalade terroristen

2015-09-11 En turkisk förening bombas i Bredäng
2015-09-13 Akilov får 10.000 kr från Nujens pappa
2015-09-15 Kurdisk förening i Fittja attackeras
2015-09-16 Nujens syster skickar 10.000 kr till terroristen

Sen blir det bråk när 100 PKKurder samlas i Fittja, men några månader senare, med skjutning. Polisen har inte hittat någon misstänkt.

http://www.internationalen.se/2016/02/skjutning-och-explosion-efter-kurdisk-demonstration-i-fittja/

Ett annat spår som polisen borde följa är huruvida hans syster Debbie Nujen har rekryterat folk för svartarbete via sin advokatbyrå som jobbar just med asylsökande.
Senast redigerad av Yasko 2018-04-28 kl. 15:20.
Citera
2018-04-28, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Özz Nujen stödjer öppet PKK i Sverige. Det är en maffia/terrorganisation som är ganska stark i Sverige. Många vet inte att de även kontrollerar knarkhandeln samt människohandeln i Europa. Även detta är ett spår som polisen borde undersöka.

https://nyhetsstudion.wordpress.com/2017/07/25/ozz-nujen-pkk-kopplingen/

Här kommer lite datum i samband med att Nujenklanen betalade terroristen

2015-09-11 En turkisk förening bombas i Bredäng
2015-09-13 Akilov får 10.000 kr från Nujens syster
2015-09-15 Kurdisk förening i Fittja attackeras
2015-09-16 Nujens syster skickar 10.000 kr till terroristen

Sen blir det bråk när 100 PKKurder samlas i Fittja, men några månader senare, med skjutning. Polisen har inte hittat någon misstänkt.

http://www.internationalen.se/2016/02/skjutning-och-explosion-efter-kurdisk-demonstration-i-fittja/

Ett annat spår som polisen borde följa är huruvida hans syster Debbie Nujen har rekryterat folk för svartarbete via sin advokatbyrå som jobbar just med asylsökande.

Den utbetalningen är från klanledaren Mamoste Nujen, dvs Özz och Debbies pappa. En mycket politiskt engagerad kurd.

Här en bild på "svågern" som fått agera målvakt åt klanen. Bilden är från Almedalen, bonus med Pascalidou på bilden samt Debbie och Özz Nujen:

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:5m5tMFGD7XoJ:https://twitter.com/rickdamm/status/881948737278554112+&cd=13&hl=sv&ct=clnk&gl=se
Citera
2018-04-28, 15:23
Medlem
Engelitzs avatar
Åh om ändå Hans Holme`r hade levt. Då polisens huvudfokus varit på att utreda Soran och Özz. Nu har väl telefonerna gått heta mellan Sosseledningen och berörda myndigheter såsom Säpo, polis och skatteverk. " UTRED INTE BERGSTURKARNA INNAN VALET. I ALLA FALL INTE SÅ ATT DET LEDER TILL ÅTAL ELLER EVENTUELLA SKRIVERIER"

Jannes eventuella guldklocka för många års slit, kommer frysa inne . . .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in