Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-30, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramboll
Take a long hard look at yourself. (du verkar ju gilla engelska uttryck så kanske lättare förstå för dig)

Det ÄR ett brott att deläga ett hus och låta svartarbete förekomma där. Det ÄR ditt ansvar även om du inte är på plats och inte ens känner till det. Fast hur troligt tror du det egentligen är att Özz inte "hade en aaaning" ...

Istället försöker Özz utmåla Janne Josefsson som i princip pedofil. Vafan är det?

HUR kan du stötta det? TÄNK lite, SE förbi "raser" och all sån skit du kommer med - gör ett litet tankeexperiment och tänk att det är Jimmie Åkesson som har avslöjats i detta scenario istället för Özz. Skulle du göra ett upprop till stöd för JÅ då?

Efter att han lagt upp den intervjun på sin sida så har han blivit paria i hela offentliga Sverige. Tveksamt om någon överhuvudtaget vill bli sammankopplad med honom.
Senast redigerad av Pausererik 2018-04-30 kl. 00:28.
Citera
2018-04-30, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Tänk er ett omvänt scenario.

Jag är svensk och advokat och bor och arbetar i ett annat land.
Jag är gift med en man som är född i det land vi bor i.
Min svenska brorsa är standupkomiker.

Vi köper några hus ihop och vi anlitar en från Sverige som inte har rätt at vara i det här landet.
Den vi anlitar betalar vi svart utan faktura och denne begår senare ett terrorbrott.

Tror jag och brorsan blivit insydda och det hade inte räckt med ett fråga min svåger.

Om något liknande hänt i tex USA så hade säkerligen alla 3 redan varit frihetsberövade.
Citera
2018-04-30, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
1) Ni dömer ju utan att ha alla fakta klara och redo.

Fakta:
*Özz medger glatt i ett reportage att han renoverar kåken med sin syster, och "de ringer varandra så gott som varje dag".
*Av utredningen av Akilov framgår att familjen Nujen fört över pengar direkt till Akilovs privata konto för arbete utfört i kåken som Nujens äger. Inget underlag för överföringarna existerar.
*Özz medger i Sveriges Radio att inget underlag finns. Utan faktura/underlag är det inte vitt. Här finns inget tolkningsutrymme.
*Özz är byggherre med allt vad det innebär.

Vilka fakta skall tillkomma? Han har alla möjligheter i världen att rentvå sig själv om underlaget presenteras. Underlag som enligt Özz utsago ej finns.

Allt är tillgängligt, klart och redo genom media. "Open-and-shut case" för att blanda in lite engelska.
Senast redigerad av Eventor 2018-04-30 kl. 01:15.
Citera
2018-04-30, 00:40
Medlem
Vad som hände i intervjun i UG tolkat i olika moraliska koder.

https://ledarsidorna.se/2018/04/nar-ozz-motte-janne-en-kulturkrock-mellan-skam-och-skuld/
Citera
2018-04-30, 01:10
Medlem
AliAchmeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausererik
Efter att han lagt upp den intervjun på sin sida så har han blivit paria i hela offentliga Sverige. Tveksamt om någon överhuvudtaget vill bli sammankopplad med honom.
Då vet du inte hur offentliga Sverige fungerar.
Den här affären visar hur korrupt MSM är. Som exempel kan vi ta "Panama-papers" som var ett gediget grävjobb från de absolut bästa journalisterna.
Allt det gav var att Leif Östling hade ett bolag utomlands. De pengar han tjänat i Sverige skattade han för här. Katastrof enligt MSM. Sen hade han fräckheten att ifrågasätta vad han får för miljonerna han betalat till svenska staten. MSM drevar och han får avgå från Svenskt Näringsliv.

Sätt detta i konstrast till Özz. Han är miljonär. Han begår skattebrott. Han finansierar arbetare som inte har rätt att befinna sig i landet, som senare begår den värsta terrorhandlingen i Sveriges historia.

Det finns en del att gräva i. Men det är kusligt tyst.
Citera
2018-04-30, 01:37
Medlem
Lobengulas avatar
Skattesmitaren Özz bevisar bara att det finns kulturskillnader i Sverige. Kurden Özz är i en klan som ser till sitt eget bästa och skiter i staten Sverige. Här har vi ett av problemen med invandring från andra värdegrunder.

Nu lär det här inte hindra SVT från att ge feta utbetalningar till Özz eftersom han är en profil. Pengar som med hot om våld har indrivits från svenska skattebetalare. Fyfan.
Citera
2018-04-30, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Skattesmitaren Özz bevisar bara att det finns kulturskillnader i Sverige. Kurden Özz är i en klan som ser till sitt eget bästa och skiter i staten Sverige. Här har vi ett av problemen med invandring från andra värdegrunder.

Nu lär det här inte hindra SVT från att ge feta utbetalningar till Özz eftersom han är en profil. Pengar som med hot om våld har indrivits från svenska skattebetalare. Fyfan.
Etablissemanget sågar ihärdigt i den gren dom sitter på, ser faktiskt ut som att de redan befinner sig i fritt fall. På riktigt.
Citera
2018-04-30, 02:28
Medlem
Har Den Heliga Värdegrunden™ nu äntligen gått på grund ?

Citat:
"Posta enbart om ni kan tillföra ämnet något."
Okej.
Var hälsade.

Har följt ämnet ända sedan det blev känt och är helt förundrad över ödets ironi. Först och främst, vart är #backaÖzz hashtaggen som han faktiskt förtjänar?

Özz, en framtill nyligen, folkkär komiker har alltså, mer eller mindre, anlitat en person att utföra renoveringsuppgifter och personen i fråga utförde Sveriges smutsigaste och värsta terrordåd. Okej, vi är med på det än så länge.

Men kan vi bara reda ut varför detta hat mot Özz? Och om han visste om pengatransaktionerna till Akilov?

Vad i helvete är det du skriver ? Här händer ett stort terrordåd och folk dör och blir skadade för livet - Är det då inte rimligt att få veta om Akilovs bakgrund här i landet ?
Varför skulle frågan vara förbjuden ? Du är skyldig inför Polisen att tala om vad du vet, annars kan du åka på mened eller falsk vittnesbörd
Att Özz är så korkad att han låtsas att han inte vet något är ju så dumt som det låter.
Helvete vilket jävla stolpskott
Ger mig fan på att om bankerna och Polisen börjar att snoka att de vet på ett ungefär var pengarna tog vägen ändå. Så det spelar kanske ingen roll om Özz börjar sjunga som en kanariefågel inom kort

Gissningsvis så är Özz rädd för något men vi vet inte vad, är det någon utpressning bakom eller ?

Troligen inte, skulle Özz varit utsatt för utpressning så hade han inte haft råd att köpa hus så där och bygga om och renovera. Utpressningsoffer är oftast nästintill panka hela tiden, om det nu är sådan utpressning som är vanlig i dessa omhuldade hederskulturer som det rör sig om.

Skulle Özz & klanen åka på straffskatt & skattebrott så blir det nog inte så där jäkla hårt tror jag, beloppsmässigt ändå. Karln kan nog överleva ändå skulle jag tro.
Värre för Debbie som blir av med sin advokatlicens - Men gissningsvis överlever hon också

Ditt rantande är bara så jävla korkat - Ta mig fan om någon här skulle vara inblandad att man försökte hjälpa till så mycket att reda ut vart pengarna tagit vägen och om de använts till brottslighet. Inte bara blåneka så där, FYY FAAN VILKEN JÄÄVLA IDIOT

Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Det säger något om vilken apkonst han gör av nationens stora trauma... icke ett endaste ord om DET - sådan tafflighet avslöjar att någonting mycket värre ligger under ytan och går aldrig att raderas.

Ja, heder och åter heder, hedern är viktigare än sanningen, typ ?

Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Tror jag och brorsan blivit insydda och det hade inte räckt med ett fråga min svåger.

En svensk som hade gjort terrorbrott i Kurdistan skulle nog fan blivit hängd direkt, plus att alla omkring åkt in på lååånga fängelsestraff

Citat:
Och allihopa! Kasta stenarna om ni är fria från synd, dear God. Var inte det någon skitgammal gubbe för svensk näringsliv som rent öppet sa "varför ska jag betala så jävla mycket skatt?" Ja? Men gå och lyncha den mannen också då?

Men gubben betalte ju skatten ändå så what the point ? -- Det är väl alltid så att svensken gnäller på att det är så jävla mycket skatt, men de allra flesta betalar den ändå

Citat:

2) Ert mjöl i påsen är förmodligen inte 100% rent och sedan sitter ni förmodligen inte och sticker under stol under lunchtid på ert underbetalda jobb och skryter om hur ni undkom dyr skatt genom att fiffla. Fan vad jag älskar ordet fiffla.

1. Är det inte rimligt att hjälpa till att reda ut vad som hänt, istället för att Yalla-Yalla sig igenom diskussionen ? Vilket jävla stolpskott alltså ? Varför skulle det vara sååå fegt att berätta sanningen då ?
2. Det är ett samtalsämne på lunchen ja, Det är inte brottsligt att diskutera sådant. Löjligt nog så de flesta som diskuterar sådant här öppet, de betalar ju likväl sin skatt, som de ska. Skatten är ett gnällämne framför andra, fast lite tabu, ja. Ungefär som att man gnäller på vädret

Citat:
Ursprungligen postat av Pausererik
Om något liknande hänt i tex USA så hade säkerligen alla 3 redan varit frihetsberövade.

Haha, ja häktade med 100 % restriktioner, fast i tex Turkiet så hade väl hela släkten varit utplånad vid det här laget, det brukar ju gå till så där...

Citat:
Ursprungligen postat av Eventor
Vilka fakta skall tillkomma som rentvår Özz? Han har alla möjligheter i världen att rentvå sig själv om han bara presenterar fakturorna, men fakturorna finns enligt Özz utsago ej.
Lika bra att karln erkänner att det var svartjobb, hur svårt ska det vara ? Kom igen för fan ?
En smäll på fingrarna, bara lite mindre hårgelé i plånboken...

Citat:
Ursprungligen postat av Klannationell
Antar att du redan satt dig ner i båten och lagt dig för att sova. Om inte, gör det.
Ja man kan ju hoppas att användaren dunia inklusive lustigkurden Özz nu tar med sig sin jävla skräphederskultur och seglar tillbaks till Kurdistan AKA Långtbortistan. Vi behöver inte idioter och skräpfolk här som inte kan stå för vad de har ställt till med
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-04-30 kl. 03:14.
Citera
2018-04-30, 02:54
Medlem
Klannationells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treo70
Vad som hände i intervjun i UG tolkat i olika moraliska koder.

https://ledarsidorna.se/2018/04/nar-ozz-motte-janne-en-kulturkrock-mellan-skam-och-skuld/
Briljant!! Här har vi allt som behövs för att förstå varför Özz Nûjen agerade så inihelvete primitivt och efterblivet som han gjort. Mycket bra av skribenten Erik van der Heeg.
Citat:
Affären Özz Nujen gömmer många bottnar. Här handlar det om den extraordinära situationen att en mycket berömd komiker tillsammans med ett par släktingar, i egenskap av byggherre för en fastighet på Gotland, anlitat den värste terroristen i svensk historia – Rakhmat Akilov.
Citat:
Svaret på denna fråga ligger emellertid inte i själva sakinnehållet, det vill säga i vad som sades under intervjun, för Nujen vägrade konsekvent att svara på några som helst frågor, utan i den underliggande konflikt i vad som gäller rätt och fel, heder och ära, manlighet och dess motsats, som blev så uppenbar mellan de två kontrahenterna. Det blev en krock mellan två kulturer som svårligen låter sig förenas på något lätt sätt. Inom socialantropologin går dessa två kulturer ibland under beteckningarna skuldkultur, respektive skamkultur – och de förhåller sig till varandra som olja och vatten.
Citat:
Den västerländska kulturen, till vilken Sverige hör, är med sina kristna rötter, en utpräglad skuldkultur. Den är med en teknisk definition ”inifrån-styrd”. Individen uppfostras till att ta ett stort ansvar för sina egna handlingar, inte skylla ifrån sig, inte förneka uppenbara fakta.
....................................
Den österländska kulturen i Mellanöstern är i huvudsak en skamkultur och ”utifrån-styrd”, där det viktigaste är hur medlemmar i den egna gruppen ser på problemet. Man styrs av en norm om att undvika skam eller ansiktsförlust inför andra, snarare än av en inre känsla för vad som är rätt eller fel. Det är alltid gruppen som definierar den enskildes status, inte en mängd individer som definierar ett kollektiv. Det är den hierarkiska ordningen som präglar gruppen, snarare än ett fritt utbyte mellan likar. Lojaliteten inom gruppen är det viktigaste – och den största skräcken handlar om att bli det som i det förkristna Sverige kallades ”biltog” eller ”varg i veum”, det vill säga utstött ur gemenskapen.
..................................
Citat:
När Janne Josefsson satte sig ned med Özz Nujen för att ställa de rimliga frågorna om dennes kontakt med terroristen Akilov, hur det egentligen gick till med utbetalningarna, vad han visste och inte visste.......
...................Men det vi fick se var exempel på det minst svenska man bara kan tänka sig, nämligen en fullständig exponering av skamkulturens alla permutationer.
Citat:
Hade Özz Nujen varit svensk hade han helt enkelt följt alla krismanualer som finns, nämligen att erkänna att det finns ett problem, lova att gå till botten med det inträffade och ta på sig ansvaret.
................................
Nu gjorde han inte det. För en svensk var hans beteende en uppvisning av den mest pinsamma formen av advokatyr. Han svarade inte på frågor, han avbröt sin kontrahent, han gled undan varje form av ansvar, han skyllde på sin (icke-kurdiske) svåger, han talade om ovidkommande saker, han märkte ord och försökte sig på lätt igenkännbara härskartekniker. Han avbröt inte bara Josefsson när denne försökte ställa sina frågor, han avbröt honom dessutom när programledaren försökte ge genmäle på Nujens egna motfrågor. En skribent på internetforumet Flashback (uppenbarligen med allt för mycket fritid) räknade ut att under intervjuns 22 minuter talade Nujen i 18 minuter och Josefsson i fyra. Det patroniserande upprepandet av intervjuarens hela namn (”Janne Josefsson”) skedde inte mindre än 28 gånger, det vill säga en gång var 46 sekund.

För en svensk var det uppenbart att Özz Nujen ”förlorade” denna debatt. Det var uppenbart att han hade något att dölja. Han framstod som lögnaktig, hal och ytterst obehaglig. Hans ansatser till att le förbindligt framstod snarast som påklistrat, falskt och aggressivt. Han framstod heller inte som en man, utan snarare som ett omoget barn.
...........................
Citat:
Men Özz Nujen anser att han vann debatten och ”avslöjade” Janne Josefsson och SvT. Hur kan det komma sig? Jo det beror på att han faktiskt inte är svensk för fem öre, när det väl kommer till kritan. I hans ögon vann han debatten, genom att tysta Josefsson.
Citat:
I de efterföljande reaktionerna på Özz Nujens framträdande blev denna schism mellan kulturer mycket tydlig. De allra flesta svenskar som såg intervjun ansåg att komikern skämt ut sig fullständigt – inte för att han hade anlitat svart arbetskraft, utan på det sätt på vilket han hanterade efterspelet.
Citat:
Flera landsmän till Özz Nujen, liksom andra invandrare har hoppat på den allmänt kollektivistiska skamkulturvagnen. Här anser man att Nujen – och därigenom de själva – tappat i anseende genom att en av deras egna blivit utpekad som något slags skurk. Inte heller här handlar det om vad som faktiskt förevarit, utan om att någon i deras ”klan” blivit angripen av någon ur en annan ”klan”. Lojalitetsförklaringarna kommer därvidlag per automatik.
Özz Nujen, ta och läs detta!
Citera
2018-04-30, 02:56
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:

2) Ert mjöl i påsen är förmodligen inte 100% rent och sedan sitter ni förmodligen inte och sticker under stol under lunchtid på ert underbetalda jobb och skryter om hur ni undkom dyr skatt genom att fiffla. Fan vad jag älskar ordet fiffla.

3) Kom på en analogi nu. Och det blir förmodligen det sista jag skriver i tråden då jag gjort klart mitt #BACKAÖZZ. Hur vinner man i poker och hur vinner man i livet? Du måste vara ärlig mot dig själv om vilka kort du har i din hand. Svagheter som styrkor. Endast då öppnas vägarna för att du skulle kunna vinna, såväl som i poker. Och det är därför ni svenska män, och kvinnor för den delen är så bittra, arg och falska, för att ni är inte ärliga mot er själva.

4) Jag ber vänligen folk att inte citera mitt inlägg för att sedan dumförklara mig eller kalla mig rasist,har inte tid för skitsnack.
Förstår du inte vad rasism är för nått eller är du bara korkad?
Du är ju rasistisk mot svenskar i princip alla inlägg här.
Sverige har klarat sig bättre än Kurdistan och den hålan du kommer ifrån så varför kallar du oss bittra förlorare då ni spelat ut era händer? så ni kommer hit och ber om en ny giv.

Måste nog dumma till det här lite, generaliserar man alla i en nationalitet eller etnicitet är man en rasist vilket du gör.
Jag har inget emot invandrare men jag har nått emot dig och Özz men er etnicitet är ovidkommande, det som spelar roll är dina korkade jävla resonemang och Özz falskhet.

Han har indirekt finansierat en terrorist tid i Sverige istället för att säga ok jag visste inte och ta ett ansvar för sitt egna jävla hus skyller han ifrån sig.

Folk är inte arga för att han hyrt svartarbete dem är arga för att han inte står för det.
Du försvarar att han anställer svart men Özz kan inte ens vara ärlig om det och försöker måla upp sig som en ängel och hans påhopp på JJ var patetiska.
Det är svenska folket som undrar inte bara JJ så att försöka smutskasta honom sänker bara Özz trovärdighet då han försöker ducka frågan.

Hade han haft rent mjöl i påsen hade det inte tagit månader att ordna denna intervju.
Citera
2018-04-30, 03:26
Medlem
Klannationells avatar
Marcus Birro: "Det största mediala harakiri jag bevittnat"
https://nyheter24.se/debatt/907270-marcus-birro-det-storsta-mediala-harakiri-jag-bevittnat
Citat:
När komikern Özz Nujen hyr in egna kameror och släpar ut sin svåger som Jesus med svaret på varenda fråga Janne Josefsson aldrig får ställa, är det humor på en nivå som han som komiker aldrig varit i närheten av.

Hade han bara stått rätt upp och ner och bett om ursäkt för att han missat att den terroristen från Drottninggatan arbetat svart i hans hus, om han bett om ursäkt, förklarat sig med det ödmjuka hjärta som varje människa måste kämpa för att inte gömma bakom en rustning av mörker, självcentrering, heder och försvar, om han bara hade gjort det hade detta varit ur i vägen.

Istället gör han sitt eget liv till en fars. Han tappar alla grepp och vi sitter där och stirrar hänfört på en show som ingen komiker i världen hade kunnat arbeta fram.

Detta kan vara det största mediala harakiri jag någonsin sett
.
Citera
2018-04-30, 04:05
Medlem
Citat:
Ditt rasistkortet-blaj funkar inte i och med att Özz Nûjen har gjort bort sig fullständigt, inför öppen ridå.

Ja, varje gång de drar rasistkortet ur röven så tycker man det borde bli skavsår där i rövspringan ?

Citat:
Briljant!! Här har vi allt som behövs för att förstå varför Özz Nûjen agerade så inihelvete primitivt och efterblivet som han gjort. Mycket bra av skribenten Erik van der Heeg.

Jo det är jättebra skrivit kunde inte skrivit det bättre själv.

Det finns dock en förlaga till samma text med samma resonemang som publicerades på engelska om just resonemanget kring hedersbegreppet. Och skam- och skuld-kulturers olika väsen. Och varför det går åt helvete när man blandar ihop skiten, Tror att den fanns publicerad på BBC
Den här svenska texten är dock bättre än den engelska eftersom den engelska skulle mått bättre av fler exempel.

Citat:
Marcus Birro: "Det största mediala harakiri jag bevittnat"
https://nyheter24.se/debatt/907270-marcus-birro-det-storsta-mediala-harakiri-jag-bevittnat
Istället gör han sitt eget liv till en fars. Han tappar alla grepp och vi sitter där och stirrar hänfört på en show som ingen komiker i världen hade kunnat arbeta fram.

Man kan ju hoppas att tex Trump och kabelkanalerna, tex FOX gör ett klipp på detta, skulle ju vara heeelt underbaart
Özz har verkligen överträffat sig självt med råge -- Dax för en bronsskulptur i Kungsträdgården rentav ?
Audiens hos Löfvén tro ?
Özz kan nu ju ha kvalat in i tex Svenska Akademien med god marginal ?
Eller Kungliga Vetenskapsakademien som raketforskare ?

Ja vi får se fram emot Lööfs & Röfvéns 1a Maj-tal, man kan ju hoppas att bägge ska överträffa varandra i superlativer om lyckad invandring, mera mångkultur och att vi nu behöver minst 391 miljoner till av Özz & Akilovs kaliber ?
Det finns ju plats sade landsfader Ruinfeldt ?
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-04-30 kl. 04:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in