Har
Den Heliga Värdegrunden™ nu äntligen gått på grund ?
Citat:
Ursprungligen postat av
dunia
"Posta enbart om ni kan tillföra ämnet något."
Okej.
Var hälsade.
Har följt ämnet ända sedan det blev känt och är helt förundrad över ödets ironi. Först och främst, vart är #backaÖzz hashtaggen som han faktiskt förtjänar?
Özz, en framtill nyligen, folkkär komiker har alltså, mer eller mindre, anlitat en person att utföra renoveringsuppgifter och personen i fråga utförde Sveriges smutsigaste och värsta terrordåd. Okej, vi är med på det än så länge.
Men kan vi bara reda ut varför detta hat mot Özz? Och om han visste om pengatransaktionerna till Akilov?
Vad i helvete är det du skriver ? Här händer ett stort terrordåd och folk dör och blir skadade för livet - Är det då inte rimligt att få veta om Akilovs bakgrund här i landet ?
Varför skulle frågan vara förbjuden ? Du är skyldig inför Polisen att tala om vad du vet, annars kan du åka på mened eller falsk vittnesbörd
Att Özz är så korkad att han låtsas att han inte vet något är ju så dumt som det låter.
Helvete vilket jävla stolpskott
Ger mig fan på att om bankerna och Polisen börjar att snoka att de vet på ett ungefär var pengarna tog vägen ändå. Så det spelar kanske ingen roll om Özz börjar sjunga som en kanariefågel inom kort
Gissningsvis så är Özz rädd för något men vi vet inte vad, är det någon utpressning bakom eller ?
Troligen inte, skulle Özz varit utsatt för utpressning så hade han inte haft råd att köpa hus så där och bygga om och renovera. Utpressningsoffer är oftast nästintill panka hela tiden, om det nu är sådan utpressning som är vanlig i dessa omhuldade hederskulturer som det rör sig om.
Skulle Özz & klanen åka på straffskatt & skattebrott så blir det nog inte så där jäkla hårt tror jag, beloppsmässigt ändå. Karln kan nog överleva ändå skulle jag tro.
Värre för Debbie som blir av med sin advokatlicens - Men gissningsvis överlever hon också
Ditt rantande är bara så jävla korkat - Ta mig fan om någon här skulle vara inblandad att man försökte hjälpa till så mycket att reda ut vart pengarna tagit vägen och om de använts till brottslighet. Inte bara blåneka så där, FYY FAAN VILKEN JÄÄVLA IDIOT
Citat:
Ursprungligen postat av
Honey.B.Blue
Det säger något om vilken apkonst han gör av nationens stora trauma... icke ett endaste ord om DET - sådan tafflighet avslöjar att någonting mycket värre ligger under ytan och går aldrig att raderas.
Ja, heder och åter heder, hedern är viktigare än sanningen, typ ?
Citat:
Ursprungligen postat av
ba'loba
Tror jag och brorsan blivit insydda och det hade inte räckt med ett fråga min svåger.
En svensk som hade gjort terrorbrott i Kurdistan skulle nog fan blivit hängd direkt, plus att alla omkring åkt in på lååånga fängelsestraff
Citat:
Ursprungligen postat av
dunia
Och allihopa! Kasta stenarna om ni är fria från synd, dear God. Var inte det någon skitgammal gubbe för svensk näringsliv som rent öppet sa "varför ska jag betala så jävla mycket skatt?" Ja? Men gå och lyncha den mannen också då?
Men gubben betalte ju skatten ändå så what the point ? -- Det är väl alltid så att svensken gnäller på att det är så jävla mycket skatt, men de allra flesta betalar den ändå
Citat:
Ursprungligen postat av
dunia
1) Ni dömer ju utan att ha alla fakta klara och redo.
2) Ert mjöl i påsen är förmodligen inte 100% rent och sedan sitter ni förmodligen inte och sticker under stol under lunchtid på ert underbetalda jobb och skryter om hur ni undkom dyr skatt genom att fiffla. Fan vad jag älskar ordet fiffla.
1. Är det inte rimligt att hjälpa till att reda ut vad som hänt, istället för att Yalla-Yalla sig igenom diskussionen ? Vilket jävla stolpskott alltså ? Varför skulle det vara sååå fegt att berätta sanningen då ?
2. Det är ett samtalsämne på lunchen ja, Det är inte brottsligt att diskutera sådant. Löjligt nog så de flesta som diskuterar sådant här öppet, de betalar ju likväl sin skatt, som de ska. Skatten är ett gnällämne framför andra, fast lite tabu, ja. Ungefär som att man gnäller på vädret
Citat:
Ursprungligen postat av
Pausererik
Om något liknande hänt i tex USA så hade säkerligen alla 3 redan varit frihetsberövade.
Haha, ja häktade med 100 % restriktioner, fast i tex Turkiet så hade väl hela släkten varit utplånad vid det här laget, det brukar ju gå till så där...
Citat:
Ursprungligen postat av
Eventor
Vilka fakta skall tillkomma som rentvår Özz? Han har alla möjligheter i världen att rentvå sig själv om han bara presenterar fakturorna, men fakturorna finns enligt Özz utsago ej.
Lika bra att karln erkänner att det var svartjobb, hur svårt ska det vara ? Kom igen för fan ?
En smäll på fingrarna, bara lite mindre hårgelé i plånboken...
Citat:
Ursprungligen postat av
Klannationell
Antar att du redan satt dig ner i båten och lagt dig för att sova. Om inte, gör det.
Ja man kan ju hoppas att användaren
dunia inklusive lustigkurden Özz nu tar med sig sin jävla skräphederskultur och seglar tillbaks till Kurdistan AKA Långtbortistan. Vi behöver inte idioter och skräpfolk här som inte kan stå för vad de har ställt till med