Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-26, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
En intressant frågeställning är varför man väljer att transportera en asylsökande hela vägen från norra Stockholm iställlet för att anlita någon lokalt om man ändå tänkt sig anlita svart arbetskraft?

Bra fråga! Och varför betala mer än nöden kräver? Akilov tycks ha tjänat ca 40 000 netto/månad på att vara hantlangare och målarbiträde. Hur många av oss får ut så mycket i handen? Och den ”riktiga” målaren bör rimligen ha tjänat mycket mer. Men varför dessa fantasilöner? Det är MYCKET som luktar skunk.
Citera
2018-04-26, 09:50
Medlem
Detta lär sluta precis som Soran, han lär säkert sluta med Stand-up
Citera
2018-04-26, 10:05
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Precis! Dessutom är det något skumt med summan 85 000 kr för en hantlangare under bara tre månader (en orimlig summa för ett okvalificerat svartjobb). Det här handlar inte bara om svartjobb. Där finns något mer och något annat. Frågan är bara vad?

IS vid tidpunkten tillgång äkta syriska ID-pressar. Akilov Turkiettripp efter Gotlandsknäck. Nujjens syster asyladvokat. Och Kurd från Turkiet. Kurder gillar hjälpa kurder. Kurder från Syrien bättre läge asylprocess än kurder från Turkiet.

Do the math. OK, lite lös ekvation men man måste börja spåna någonstans
Citera
2018-04-26, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Herregud är det någon mer som får kalla kårar av att titta på Özz. De omotiverade verbala attackerna kombinerat med de galna ögonen och det fejkade leendet. LÄSKIGT

Leendet som han ger hela tiden är samma leende jag sett på andra som kommer från den delen av världen.
Man använder inte ett leende som jag gör.
När jag leer så är det för att visa värme och övertyga någon om att jag är snäll.
När de jag möter som kommer från annan del av världen leer så är det ofta i situationer där det känns mera som om det är ett hån eller typ visa tänderna.
Har läst en artikel skriven av en svensk kvinna där hon nämner just detta "varma leende" från en som hotas av utvisning.
Tror vi tolkar detta leende fel och där tolkar många kvinnor leendet fel.

I övrigt så slås jag av detta med ÖN anklagelser mot Janne om att ringa barn.
Hur vet vi att det är et barns telefon om det står i hans pappas namn?
Hur vet vi då det kan vara vem som helst som svarar i telefonen? Jag svarar i mina familjemedlemmars telefon om de ringer och ligger utan personne närvarande. Precis som förr i världen när det fanns vanliga fasta telefoner i alla hus, ringer det så svarar man.

ÖN kallar Janne för fullständigt namn om och om igen vilket är något man använder sig av för att trycka ner någon, så otrevligt!
Janne Josefsson, Janne Josefsson om och om igen.

ÖN kommer fortsätta att användas och bokas då många feltolkar hans leende.
Citera
2018-04-26, 10:12
Medlem
Ursäkta en fråga?
Har någon företrädare för Svenska Åklagare svarat på VARFÖR Svensk Skattelagstftning inte gäller alla raser i Sverige?
Eller är det kändisskapet bland Hippast-i-barenfolket som ger full juridisk immunitet?
Vilket är normalstraffet för 85000 i svart betalning om det varit någon med "fel" Svenska rastillhörighet och medlem i "fel" parti SD?
Man häpnar med vilken självklarhet som Rättsväsendet silar mygg o sväljer kameler.
De hade passat bättre i Nazityskland, Sovjetunionen eller vilken efterbliven kriminell bananrepublik som helst, men inte i ett friskt land!
De är en slags cancertumörer för land och folk!
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Bra fråga! Och varför betala mer än nöden kräver? Akilov tycks ha tjänat ca 40 000 netto/månad på att vara hantlangare och målarbiträde. Hur många av oss får ut så mycket i handen? Och den ”riktiga” målaren bör rimligen ha tjänat mycket mer. Men varför dessa fantasilöner? Det är MYCKET som luktar skunk.

Jag vill inte försvara Nujens på något sett. Men många svartarbetande utlänningar jag stöt på i arbetslivet, jobbar längre än 8 timmar varje dag ej heller lediga på lördag-söndag i samma utsträckning som oss. Därför kan lönen Akilov fick kännas väl tilltagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Precis! Dessutom är det något skumt med summan 85 000 kr för en hantlangare under bara tre månader (en orimlig summa för ett okvalificerat svartjobb). Det här handlar inte bara om svartjobb. Där finns något mer och något annat. Frågan är bara vad?

85.000 är för mig att arbeta i 5 månader, det jag får ut i handen av 5 månaders arbete. Så varför ge honom så mycket pengar för någon månads arbete med att sopa och städa??
Citera
2018-04-26, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som ägare av företaget & fastigheterna så har han ansvaret. Oavsett om han skyller ifrån sig eller inte.

Försvaret "jag har varit naiv" funkar inte vid skattebrott. Det funkar bara för politiker.
Lagrum?
Citera
2018-04-26, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag vill inte försvara Nujens på något sett. Men många svartarbetande utlänningar jag stöt på i arbetslivet, jobbar längre än 8 timmar varje dag ej heller lediga på lördag-söndag i samma utsträckning som oss. Därför kan lönen Akilov fick kännas väl tilltagen.

Många inom vården arbetar lördagar och söndagar och dubbla pass. Jobba typ fredagkväll till kl.23 och sedan sova några timmar och upp igen och jobba lördag 7-14 rast 14-16 och sen jobba 16-23.
Med ett urusel OB tillägg som gör att de måste jobba många många månader för att få ut 85 tusen.
Citera
2018-04-26, 10:22
Medlem
Vrf tas detta upp i SVT om det nte får ngn följd?!
Citera
2018-04-26, 10:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Lagen om terrorfinansiering kräver inte att man är för terrorism för att fällas. Eller för den delen att man medvetet stöder terrorism.

Det handlar om att man är skyldig att kolla upp & redovisa vem man betalar ut pengar till. Annars kan man dömas för brott.

Jag hade nog inte rest utanför Sverige om jag varit Özz, för då kan det bli "Gå till Guantanamo utan att passera gå". För det kan ju vara så att någon har golat ner honom.
Hur fan ska han veta att Akilov ska döda någon? Är du helt blåst i skallen? All rekvisit uppfylls inte.

Diskutera om han verkligen varit medveten om den svarta utbetalningen. Men att få det till att han stödjer terrorism är korkat och bara konspiratoriskt.

Och ha inte skånska-svenska flaggan bredvid varandra din förrädare.
Senast redigerad av vitbmw 2018-04-26 kl. 10:27.
Citera
2018-04-26, 10:27
Medlem
Jag gillar inte Özz och hoppas han dras i smutsen, men jag blir tveksam efter att både ha sett UG + klippet Özz själv la ut. Özz har verkligen en poäng, bara för att han är delägare betyder inte det att han anlitat personen, betalat eller någonting.

Janne har inga bevis att Özz haft något med saken att göra, han försöker använda känslor för att snärja Özz, tyvärr är Özz korkad och är så hetsig att han gör bort sig, han borde varit lugn och förklarat metodiskt istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in