Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-27, 18:40
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Han är en väldigt dålig komiker men hoppas han inte slutar för detta påhopp. Han hade extrem otur bara.
Ja, man har extrem otur när man betalar svart, det är ju allmänt känt? Finns ingen medveten handling alls i att anlita svarta hantverkare.
Citera
2018-04-27, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja, man har extrem otur när man betalar svart, det är ju allmänt känt? Finns ingen medveten handling alls i att anlita svarta hantverkare.

Özz var helt ovetandes om att detta ägde rum. Extrem otur bara att han var delägare.
Citera
2018-04-27, 18:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Özz var helt ovetandes om att detta ägde rum. Extrem otur bara att han var delägare.
Ja att man äger fastigheter är ren otur. Stackarn...
Men du menar att nån tagit sig friheter att renovera utan hans vetskap? En gotländsk form av irländska asfaltsläggare?
Citera
2018-04-27, 18:45
Medlem
AdjÖzz lär ju ha gjort massa svarta humorgig back in the days. Där borde UG gräva. Eller kanske försöka få tag i nån av de andra uzbekerna förutom Akilov som jobbade på gården. De kanske kan intyga att det var svart.
Citera
2018-04-27, 18:46
Medlem
Citat:
Ja att man äger fastigheter är ren otur. Stackarn...
Men du menar att nån tagit sig friheter att renovera utan hans vetskap? En gotländsk form av irländska asfaltsläggare?

Ja, jag litar på att han inte haft vetskapen om detta.
Citera
2018-04-27, 18:46
Medlem
Özz är inget vidare som komiker, men han går hem hos den PK-drillade gruppen självhatande svenskar.

Kredit till Janne J, professionellt att behålla lugnet under hela intervjun, en stark insats. Själv han jag nog börjat koka efter ett par minuter och kanske rent av gått till handgripligheter.

Att den genomfalske Ohly stödjer Özzen är inte förvånande.

Özz kollage a den arge blatten:
https://youtu.be/wuGZs6BEUjk
Citera
2018-04-27, 18:48
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Jag är en snäll person, oftast för snäll för jag höra ofta men nu är jag förbannad. Hur i helvete har bergsturken klarat sig ur detta? Hatar slumpen och här har hans syster en advokatbyrå för asylsökare och samtidigt har hennes man ett företag som jobbar med asylsökare. De här 85k är så garanterat involverade i asylantindustrin och inte enbart svartjobb så det inte ens är spelbart på Bet365.
Citera
2018-04-27, 18:49
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Tittar man på Twitter och Fejan så verkar det mest vara kommunanställda tanter som gillar honom. De har väl blivit skickade till att se hans shower betalt av arbetsgivaren.
Kommunanställda tanter är väl påfallande ofta batikhäxor?
Citera
2018-04-27, 18:50
Medlem
Citat:

Tror du på allvar att Özz sitter och kollar på allt hans företag betalar ut?
Även om Özz bestämt att de skulle anlita ett specifikt företag för arbete så behöver han inte ha en aning om hur detta företag betalar ut löner öht, än mindre vad företaget betalar ut svart.
Sen kan ju företaget ägas av någon i familjen, men det vet vi väl inte? Vi vet väl inte ens vilket företag det rör sig om?

Nej, jag står inte bakom Özz i detta, men häxjakten har blivit väldigt löjlig.
Varför får inte Pripps en massa kritik? Det var trots allt deras fordon som användes... *foliehatt*
Citera
2018-04-27, 18:51
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ja, jag litar på att han inte haft vetskapen om detta.
Du litar på att han inte känt till att hans fastighet renoveras? Vänta, jag har några erbjudanden om guldgruvor i Nigeria som kanske kan intressera dig...
Han är fastighetsägare, och eftersom inget annat avtalats, byggherre. Du kan tro, tycka, tänka, ljuga och hoppas. Det hela är faktiskt kristallklart. Enda andra sättet vore att påstå att det var en gåva (icke skattetpliktig) till Herr Terroristen men det skulle inte heller gå så bra va?
Citera
2018-04-27, 18:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Tror du på allvar att Özz sitter och kollar på allt hans företag betalar ut?
Även om Özz bestämt att de skulle anlita ett specifikt företag för arbete så behöver han inte ha en aning om hur detta företag betalar ut löner öht, än mindre vad företaget betalar ut svart.
Sen kan ju företaget ägas av någon i familjen, men det vet vi väl inte? Vi vet väl inte ens vilket företag det rör sig om?

Nej, jag står inte bakom Özz i detta, men häxjakten har blivit väldigt löjlig.
Varför får inte Pripps en massa kritik? Det var trots allt deras fordon som användes... *foliehatt*
Jag har försökt få folk att förstå ansvaret man har som byggherre, aka fastighetsägaren om inte annat avtalats, men tydligen utan framgång. Så min fråga till dig är: Vem har ansvaret om inte hans bolag och han som fastighetsägare?

Ditt löjliga försök till glidning betr. det bolag som fick sitt fordon stulet är noterat. Och inte på ditt pluskonto.
Citera
2018-04-27, 19:01
Medlem
Citat:
Jag har försökt få folk att förstå ansvaret man har som byggherre, aka fastighetsägaren om inte annat avtalats, men tydligen utan framgång. Så min fråga till dig är: Vem har ansvaret om inte hans bolag och han som fastighetsägare?

Ditt löjliga försök till glidning betr. det bolag som fick sitt fordon stulet är noterat. Och inte på ditt pluskonto.

Fastighetsägarna* De var tre st.
Känns fortfarande inte som att det va Özz personligen som skickade över pengar till Akilovs konto, det var någon annan, farsan, svågern eller systern.
Kan tycka att Özz borde gå till botten med detta själv om han nu är helt oskyldig, men kurder brukar hålla hedern högt så det lär inte ske. Han biter sig själv i tån med det tankesättet dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in