2018-04-26, 22:55
Medlem
Glödskals avatar
Nöjen skiljer sig inte från ägare till bolag som gör allsköns saker som, rätt eller fel, uppfattas som omoraliska. Samtliga skyller på operativ ledning och hävdar att de själva varit helt ovetande om oegentligheterna.

Man ger ledningen direktiv om att tjäna så mycket pengar som möjligt och ställer inga frågor (eller låtsas om som man inte gjort det). Dyker något otrevligt upp skyller man på ledningen. Intet nytt under solen

Nöjen har en moralisk kompass, men den är av samma fabrikat som den som Philip Morris använder.
Citera
2018-04-26, 22:57
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Egentligen håller jag med Uzz Nöjen i sak. Det går inte bevisa att han hade något med det att göra. Hans förklaring är åtminstone hyfsat trovärdig. Kanske ljuger han, kanske inte. Men han kan mycket väl tala sanning och jag tror inte han kommer bli dömd för det. Hade det inte varit för att han är Uzz Nöjen så hade inte JJ gått efter honom. Svartarbete sker överallt.

Han borde ha agerat "svenskt" i intervjun helt enkelt. Beklaga, säga att han fördömer det hela, att han inte visste något.

Kaxig-blatte attityden funkar inte bland svenskar. Uzz tjänar sina pengar på att skämta om svenskar, för svenskar. Dumt av honom att framställa sig som en pajas.
Hans fans är väl mest batikhäxor, ängsliga hipsters av Andres Lokko-typ och andra självflagellanter? Özz skulle kunna vara seriemördande pedofil men de skulle förmodligen ändå hylla honom, för inte kan man väl fiska i grumliga vatten?
Citera
2018-04-26, 22:59
Medlem
Özz Nujen framstår som en rabiat idiot i intervjun som han delat på youtube, snacka om att skjuta sig själv i foten.
Att sedan anklaga JJ för härskartekniker när han själv gör allt för att förminska och sänka dennes kompetens med glåpord är ju bara löjligt.

Är ingen psykolog, så ska inte ställa någon diagnos på ÖN, men sådant beteende framstår inte som något en normal vuxen människa drar sig med.
Citera
2018-04-26, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Hur i helvete tänker man som rikskändis när man anlitar svart arbetskraft?

Och som advokat......????

Har folk missat att minsta musprutt letar sig in på nätet, allt är 20 sekunder bort.
Folk sitter förfan i trådar och kacklar om vilken fittfrisyr kända fruntimmer har.
Allt åker ut på nätet.

Har man några mille på banken och drar in saftiga belopp genom gigg eller advokatarvoden så riskerar man allt för att spara ett par dussin tusenlappar.
Att kurden inte bara pudlar, håller käft och går vidare är bortom mig.

Hela skiten blir ju 10ggr värre när han avsäger sig ansvaret för sitt eget hus.
Eller så är det så jävla illa att kurden verkligen ville supporta Akilov i gärningen.
Helt obegripligt annars....

Fattar inte folk att man är körd i dessa instagram-tider i ett litet land med lika stor befolkning som en storstad ute i världen.
Helt otroligt.....

Inte handlar det om ynka 85.000,- i alla fall. Handlar det om miljoner så är det fängelse och det kan jag förstå stressar kurden.

Handlar det om modernt slaveri så utgår jag från att det är fängelse också.

Med tanke på bergsturkens rabiata beteende utesluter jag inte kanske terrorfinansiering också.

Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Ja, och det är det som måste vara skälet till att Nujen själv lägger upp "intervjun" på nätet,
skälet till att han öht "ställer upp".
Han låtsas inte ens greppa vad en intervju är (man svarar på intervjuarens frågor).
Nujen är där för att stärka sin position inom den kurdiska nationaliströrelsen, framstå som den erövrare han är.

Nujen förstår inte att det är han som gör bort sig bland oss,
att han agerar som de lägsta bland människor.
Nujen, som lyfts fram som en förebild, lyckad, har inte ens förstått vilka vi är.

Hans motsvarighet på kvinnosidan är exempelvis den muslimska kvinnan, femtekolonnaren, Suad Ali som Åhléns höstmagasin 2016 lyfte fram, korad som supertalang, raketkarriär på Migrationsverket.
Hon tror att hon sätter svenska män på plats när hon får tala till punkt.

Det här är ett guldläge för Nujen,
han är säker på att han vann.
Kurder, alla tillhörande mena-kulturer, i Sverige ser det som att han vann,
utan att ens kunna svenska.
Alla i hela världen av mena-kultur tycker att Nujen vann när dom ser hur han skäller ut JJ.

Tur för Nujen att JJ inte är kvinna,
för då hade Nujen varit tvungen att fysiskt misshandla JJ för att framstå som trovärdig i den kurdiska nationaliströrelsen, i mena-kultur.

Men det har Nujen förstått,
att hade han misshandlat en kvinna,
hade han varit rökt hos oss svenskar.

Din analys av MENAs uppfattning om vem som vann tror jag på fullt ut.

Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Skydda sin svåger? Han gör ju inget annat än att beskylla sin svåger! Sen har han beordrat svågern att inte säga någonting.
Svenskar har svårt att förhålla sig till klanmentalitet/muslimer. De förstår inte att aggressivitet är deras normala modus. Istället tolkar man det som "att ha rätt" går ut på att agera arrogant.
Det håller inte i längden dock.
Och när svenskar börjar surna på att bli behandlade som åsnor så uppstår något som inte ens finns i klanmänniskornas begreppsvärld.

Det verkar som hela Europa drar åt det hållet. Det kommer bli som dag och natt för dem i sinom tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag undrar hur det är som man att vara ingift i en kurdisk klan. När Özzen skyller på Richard, istället för att ta ansvar som ägare och byggherre för den anlitade terroristen Akilov, blir jag orolig. Det måste vara ett helvete som ingift. Det vi vet, är om kvinnor som gifter in sig i klaner, och blir manens ägodel, men vi vet inget om männens öde i klaner.

När Özz skyller på sin svåger har denne Özz inget att vinna, då vi vet att svågern inte äger de berörda fastigheterna där Akilov försörjde sig på svartarbete. Då uppkommer frågan om Özz är så korkad att han tror att alla andra är ännu mer korkade än honom. Sen så är det intressant hur en medioker person som Özz hamnade denna villfarelse!

Min slutsats är att det är fel att tala om för barn att de duger som de är. För då utvecklas de inte.

Richard kanske ställer upp på intervju om ett par år när klanen flyttat till öknen igen?
Citera
2018-04-26, 23:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Bjuder på första MEME:n :-D
https://imgur.com/a/KpHWXq3
Underbar!

Kurden var verkligen övertaggad. Går såna där narrar på cola, nån som vet?
Citera
2018-04-26, 23:25
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Inte handlar det om ynka 85.000,- i alla fall. Handlar det om miljoner så är det fängelse och det kan jag förstå stressar kurden.

Handlar det om modernt slaveri så utgår jag från att det är fängelse också.

Richard kanske ställer upp på intervju om ett par år när klanen flyttat till öknen igen?

Du har nog rätt i det att det är mer än 85.000 kr

Det lär finnas många som fått betalt. Kostnaden att renovera upp två gammla skolbyggnader till en standard som tilltalar en advokat och mediakändis lär kostaåtskilliga miljoner. På det lägger vi till en teaterscen.

Visst är det förvånande att här har vi ett ”kändishem” dessutom med högaktuellt nyhetsvärde och inga bilder på renoveringen vad jag hittat.

Ingen nyhetskanal tycks ha flygit drönare och dokumenterat. Ingen nyhetskanal tycks ha pratat med grannarna. Ingen tycks ha funderat över om byggnaderna köptes in till marknadspris.

Kan det vara så att det nu bara är misstanke om ekonomiskt brott.
Men när domen fallit och terroristen är en dömd terrorist så stegras insatserna till ekonomisk brottslighet, medhjälp till peningtvätt och stödjande av terrorism?
Citera
2018-04-26, 23:30
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Hans fans är väl mest batikhäxor, ängsliga hipsters av Andres Lokko-typ och andra självflagellanter? Özz skulle kunna vara seriemördande pedofil men de skulle förmodligen ändå hylla honom, för inte kan man väl fiska i grumliga vatten?

Tittar man på Twitter och Fejan så verkar det mest vara kommunanställda tanter som gillar honom. De har väl blivit skickade till att se hans shower betalt av arbetsgivaren.
Citera
2018-04-26, 23:35
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
De har väl blivit skickade till att se hans shower betalt av arbetsgivaren.

Ja, och roligare lär de aldrig ha haft i hela sitt liv.
Citera
2018-04-26, 23:40
Medlem
Glödskals avatar
Byggherre är väl den som äger fastigheten och kan vara en fysisk eller juridisk person?
Nujen är VD i sitt bolag och då blir han byggherre oavsett om han äger aktuella fastigheter privat eller om hans bolag gör det.

I så fall går det inte för Nujen att utan vidare friskriva sig ansvar. Rätta mig gärna om jag har fel.

Länk till wall of text från skatteverket om byggherrens ansvar och möjliga ansvarsöverlåtelser här:

https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/edition/2017.4/357648.html
Citera
2018-04-26, 23:41
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Ja, och roligare lär de aldrig ha haft i hela sitt liv.

Det finns en sån tragisk underton i detta.
Citera
2018-04-26, 23:47
Medlem
BrownEyedBoys avatar
Om jag äger ett hus ihop med min syster, och hon renoverar huset, med eller utan min vetskap, så ÄR det ju så att huset stiger i värde, och jag har således tjänat pengar på renoveringen, och även skapat möjligheter att större banklån med det ny-renoverade huset som pant; Hur kan jag säga att jag inte har med detta att göra? Jag förstår inte!

Om sedan Sveriges värsta mördare skulle visa sig ha befunnit sig i mitt hem så skulle jag nog ha en lite mera ödmjuk inställning till situationen i stort...

Jag finner ÖN´s agerande fullständigt absurt, han försöker gasa sig ur krisen, verkar det som? Han skulle nog kunna bli en väldigt intressant poker-spelare!
Citera
2018-04-26, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BliMedlemLoggaIn
Ponera nu att Özz och advokatsyster är väl medvetna om alla felaktigheter, och att de medvetet anlitat svart arbetskraft och trott att det ska gå obemärkt förbi. Frågan kvarstå ändå. Varför tar inte svågern smällen då det enligt Özz är han som skött det hela, och samtidigt är han den enda som inte direkt har någon karriär att förlora?

Vore det inte smartare att svågern tar på sig allting, ställs inför rätta och därefter offentligt ber om ursäkt till Özz och och sin fru? På så sätt räddar han deras karriärer, och kan få någon slags kompensation under bordet eller liknande.

Jag tror att det antagligen ligger en djupare konflikt mellan Özz och de andra parterna, eftersom detta hade varit det minst skadliga alternativet.

(det fetade)
Blir väl inte helt enkelt för svågern Rickard Damm, att på ett trovärdigt sätt förklara hur han skulle kunna förfoga över både sin frus och sin svärfars konton?
Utbetalningar har ju skett från dessa tre personer. Till Akilov, städaren med en remarkabel timlön..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in