Citat:
Ursprungligen postat av
Bebbanburg
jag är helt enig i denna jämförelse. jag vill tillägga att det finns några engelska och skotska föreläsare som gör samma sak, dvs skämtar om Sverige och svenskar. men de gör det så mycket bättre och med en mer igenkänningsfaktor. Özz är bara dryg och inte fattar att hans välfärd har jag och andra skattebetalare fixat.
Ja det är klart man får skämta om folk. Är själv tysk och älskar skämt om det. Men som du nämner är det en jäkla skillnad att göra lite skämt om t.ex hur awkward och fega svenskar är och att faktiskt anfall ett folks historik och kultur, det är liksom inget riktigt skämt utan mer bara ett försök att förnedra och håna, än mer när det inte heller finns något riktigt skämt i det hela.
Det är samma sak när folk skämtar om Britters tänder, Tyskars tendens att alltid hälsa med en höjd arm eller hur Japaner har en förkärlek till kvinnor på tåg. Det är humor och satir om just saker man själv vet är sanna, samtidigt är det dock inte hånande eftersom man själv inte behöver ta åt sig. När man sen däremot ska smutsa ned ett lands kultur så bör man vara jävligt försiktig oavsett land.
Själv förstår jag inte hur några svenskar inte slagit ner tölpen.
Iaf. Jävligt bra gjort av UG och JJ. Det bästa är ju att UG ses av vanliga svenskar och inte bara dem av oss som är intresserade av politik. Men hur är det, är det bara på svtplay eller kommer det sändas alls i TV? (Alltså intervjun med Özz)
Är rätt säker på att hans karriär i det stora hela är över. Däremot har jag svårt att se att media hänger honom, de har ju inte ens nämnt att det här är det hetaste ämnet på sociala medier (inom politik).