Citat:
Ursprungligen postat av
Kronoparken
Polisen borde ju vara rätt intresserade av gräva lite mer bakom de här 85000. Inte för att familjen Nujen skulle vilja finansiera terror men däremot utifrån att beloppets storlek gör det sannolikt att det är flera personer som avlönats av Özz&co. Akilov kanske fick in pengarna på sitt konto och fördelade sen ut dem på sina polare. Dessa polare måste anses vara högriskpersoner som genast borde tas i förvar eller utvisas.
Jag tror inte att denne Akilov, som var anställd som rivare, städare och burkhållare, var den som hållit i andras svarta pengar. Däremot har det kommit fram i förhör att Akilov fixat fram falska handlingar ... Något som kan behövas för t ex andra svartarbetare?
Vilka fler har Debbie, Rickard och Mamoste avlönat?
Direkt har inte Nujens finansierat terror. Men indirekt har de sett till att RA kunnat hålla sig kvar i Sverige tillräckligt länge för att döda sex pers med en lastbil.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sam.Boyd
Så om Akilov säger att han städat och assisterat för 85 000 kr under 2 månader, så ka vi välja att lita på det eller inte.
Är Akilov trovärdig?
Ja. Nej.
Om man misstror att en advokat och chef på telia betalar ut en månadslön som motsvarar en chefslön efter skatt till person som utfört svart städhjälp så bör man kryssa i allt: Nej.
Då återstår frågan. För villka tjänster (job gotland) har man betalt Akilov?
PRECIS - det är så enkel matematik, jag fattar inte att det tagit oss så lång tid att komma till denna slutkläm, det står ju helt självklart att han inte fått pengarna för att hålla i en målarburk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sam.Boyd
Har Gottlandstidningen varit ute i Tingsede och tittat om det byggts någon teater i skolan.
I så fall om det finns någon Flashbackare på Gotland /Tingsede så vore det fint om denne kunde kolla läget, fota lite och ge oss andra en rapport.
Ja det vore fint.
Katerina har lite bilder på hus på sin blogg, jag gissar att bilderna är relevanta till texten.
http://katerinamagasin.se/familjen-nujens-pengar-till-akilov-blottlagger-ett-storre-systemhaveri-namligen-asyladvokaters-profi tering-pa-massinvandring/