Flashback bygger pepparkakshus!
2018-04-01, 17:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Jo men den domen var från 1997. EU har instiftat regler som ganska nyligen införlivats i svensk lagstiftning som går ut på öppenhet och transparens(som det heter nu för tiden).

Exempelvis får inte stöd ges till ett bolag som är nära KK.

Tror du har fel med "Örebro-domen".
Hoppas jag har fel. För det skulle ju vara en jävla scoop att avslöja om klanen Nujen har gett stöd till sig själva via Almi.
Citera
2018-04-01, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hoppas jag har fel. För det skulle ju vara en jävla scoop att avslöja om klanen Nujen har gett stöd till sig själva via Almi.

Ett scoop är bara förnamnet. Grymscenariot är att det saknas bygglov, ALMI genom Ula Nujen, går in med 2 mkr i BIDRAG för att Özz och Debbie skall bygga om skolan till en teater.

Nujen betalar Akilov svart m.fl. för detta.

Att i Sverige leva sitt liv utan Flashback hade varit ett gigantiskt mörker.

Hur många Nujens finns det på Gotland?
Citera
2018-04-01, 18:18
Medlem
"Innovationscenter Gazeliigården" tycks ha tankat EU pengar via "Leader Gotland"
Citera
2018-04-01, 18:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojje777
"Innovationscenter Gazeliigården" tycks ha tankat EU pengar via "Leader Gotland"
Intressant. Var hittade du denna info?
Citera
2018-04-01, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Intressant. Var hittade du denna info?
Alla vi här i tråden skall ge oss själva en stor käftsmäll. Hur har vi kunnat missa Özz och Debbies bror Ula.

Det här blir spännande framöver.....
Citera
2018-04-01, 23:07
Medlem
Citat:
Alla vi här i tråden skall ge oss själva en stor käftsmäll. Hur har vi kunnat missa Özz och Debbies bror Ula.

Det här blir spännande framöver.....

Det här blir MYCKET spännande framöver!
Vi borde ha hittat bror Ulas (obs stavn) Nujen tidigare, håller med. Att Özz Nujen hade en bror i Visby upptäckte jag i samband med att jag grävde när det gäller hur Özz Nujen kunde få rollen som Carlsson i Hemsöborna. Jag släppte det med brorsan. Jag skäms.

Men tack vare 'hannes.muller' och som skriver om Gotland, så kom doldisbrodern Ulas Nujen upp till ytan. Min våta dröm och som jag tror jag delar med de flesta här i tråden, det vore ju att kunna nagla Ulas Nujen till att ekonomiskt ha stöttat svåger/syster/bror i den nujenska klanen.

Fortfarande undrar jag varför 'hannes.muller' är så ensam. Var finns alla skrivkunniga gotlänningar? Här i tråden har det inte synts till några. Vågar de inte skriva? Är de rädda för Nujens? Eller för de andra kurderna som enl uppgift här i tråden, nu håller på att breda ut sig på ön. Minns inte att vi sett nån från Tingstäde skriva om hur det ser ut runt "Kurdiska Kulturhuset". Solidariserar sig medelguten med Nujen-packet?

Edit: Eftersom statistik är ett av mina skötebarn, så roade jag mig med att titta närmare på Özz Nujen-trådarna. Själva skvallertråden rörande ÖN startades år 2005. Den har ca 1000 inlägg. Den har haft totalt ca 370 K visningar.
Den här tråden har ca 3000 inlägg. Den startades för bara två månader sedan. Den har redan haft ca 300 K visningar.
Detta lär betyda att det är en oherrans massa människor som är här inne i tråden och läser. Och snokar. Och lär sig. Om att Özz Nujen inte är den de kanske trodde, utan en ljugande och parasiterande man med invandrarbakgrund och som kallar svensken för rasist, men som utan att tveka låter anställa svart arbetskraft som senare blir massmördare på Drottninggatan.
Senast redigerad av Carinah78 2018-04-01 kl. 23:35.
Citera
2018-04-01, 23:22
Medlem
Hur många Nujens finns det som är skrivna på Gotland?
Citera
2018-04-01, 23:33
Medlem
Citat:
Ett scoop är bara förnamnet. Grymscenariot är att det saknas bygglov, ALMI genom Ula Nujen, går in med 2 mkr i BIDRAG för att Özz och Debbie skall bygga om skolan till en teater.

Nujen betalar Akilov svart m.fl. för detta.

Att i Sverige leva sitt liv utan Flashback hade varit ett gigantiskt mörker.

Hur många Nujens finns det på Gotland?

Otroligt bra grävt. Vad är oddsen för att allt gått till enligt alla regler och paragrafer? Lite för många Nujens inblandade i myndigheter, migrationskarusellen, ruffel och båg. Jag säger inte terrorism. Än.

Det finns bara en Nujen på Gotland.

Ul*s Nuj*n. *a, e
Bryggareg*t*n
Vis-by
f. 76
Citera
2018-04-02, 00:01
Bannlyst
Vad är ALMI för något? Ungefär som affärsänglar?
Özz- syskonen får nys om att det finns ALMI på Gotland där det kan få investering till sin flyktingboende utan att riskera eget kapital? Debbie som bor i en villa för 18 miljoner kronor vill inte satsa en krona av sina egna pengar, inte brodern Özz heller som har flera miljoner i årsinkomst?

Sen kommer en doldis upp i bilden, en som heter Ula, Ulas? Han väljer att bosätta sig långt ifrån familjen på en ö som inte är så kulturberikad. Av vilken anledning? Hittat kärleken kanske? Eller ett jobb som var väldigt svårt att få i fastlandet?

Ulas bosätter sig på Gotland och syskonen Özz väljer en gammal skola på Gotland till att göra en flyktingboende som är flera timmar med båtresa?

Hans.Muller säger att många kurder har kommit på sistone och alla sysslar med affärer. Är det familjemedlemmar till Nujen som fått viskat i örat att på Gotland har dom brodern Ulas som hjälper till med att godkänna bistånd, bidrag?

Har man orken och gräva i det här tror jag man kan nysta upp Sveriges värsta bidragsfusk. Bedrägerifall.
Och inte från vilken familj som helst utan Nujen.
Citera
2018-04-02, 10:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitingen
Vad är ALMI för något? Ungefär som affärsänglar?
Almi är ett statligt ägt bolag som kan liknas vid riskkapitalister. Dom lånar ut pengar till företagsidéer som inte bankerna lånar ut till. Då tar dom en större risk, men tar också högre ränta. Man kan också få hjälp med att utveckla sin affärsidé, få coachning & mentorskap.
Citera
2018-04-02, 11:24
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fortfarande undrar jag varför 'hannes.muller' är så ensam. Var finns alla skrivkunniga gotlänningar? Här i tråden har det inte synts till några. Vågar de inte skriva? Är de rädda för Nujens? Eller för de andra kurderna som enl uppgift här i tråden, nu håller på att breda ut sig på ön. Minns inte att vi sett nån från Tingstäde skriva om hur det ser ut runt "Kurdiska Kulturhuset". Solidariserar sig medelguten med Nujen-packet?

Väldigt relevanta frågor som jag själv undrar över.

Heder åt hannes.muller som rapporterar direkt på plats, men det måste ju finnas fler Gotlänningar som läser här och sitter på fakta (eller skvaller)?

Vad är det som händer på Gotland?
Citera
2018-04-02, 11:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Väldigt relevanta frågor som jag själv undrar över.

Heder åt hannes.muller som rapporterar direkt på plats, men det måste ju finnas fler Gotlänningar som läser här och sitter på fakta (eller skvaller)?

Vad är det som händer på Gotland?
Om någon cyklade dit till gården & tog lite bilder så kunde man bilda sig en uppfattning om hur stora renoveringar som egentligen har utförts & vad dessa borde ha kostat.

Givetvis utan att på något vis göra intrång eller bryta mot lagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in