2018-02-26, 19:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apricate
Från åklagarens utfrågning av Akilov:

http://www.nsd.se/nm4769935

Kan dessa ateistiska kurder som Akilov pratar om bland annat vara familjen Nujen?
Borde han inte ha mördat familjen Nujen, eller var det så att han utpressade dom?
Citera
2018-02-26, 21:11
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
http://www.friatider.se/zz-nujen-tillbaka-i-tv4-soffan

TV4 förnekar sig inte. En trivsam mysstund med terrorfinansiären Nujen. Inte en enda fråga om pengarna till Akilov. Inte ens om svartpengar. Däremot ges beröm om att han är fantastisk.

TV4 är svårt infekterade. In i märgen.
Citera
2018-02-26, 21:38
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om det nu blir en undersökning om skattebrott så kommer polis & åklagare att gå igenom kontoutdragen för ett antal år tillbaka. Har dom varit lika fartblinda i övrigt så kanske man hittar diverse utbetalningar till andra "flyktingar" med meddelande av liknande typ "Trädäck Nacka", "Ommålning Värmdövägen".

Jag tror snarare att Nujens fixat fördelar av Debbies anställning i kommunen på annat sätt, ”under bordet”.
Att hon, maken och Özzen samarbetat för att tjäna på invandrare och flyktingar som de kom över personuppgifter till genom Debbie.
Lätta byten, systematiskt och planerat, hade hållt långsiktigt om inte Akilov kukat ur.
Citera
2018-02-26, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Jag tror snarare att Nujens fixat fördelar av Debbies anställning i kommunen på annat sätt, ”under bordet”.
Att hon, maken och Özzen samarbetat för att tjäna på invandrare och flyktingar som de kom över personuppgifter till genom Debbie.
Lätta byten, systematiskt och planerat, hade hållt långsiktigt om inte Akilov kukat ur.

Precis det du skriver är så otroligt uppenbart för oss vanliga människor att se (plus beviset med penningtvätten till RA). Det här är så olagligt och oetiskt som hon gjort på så många nivåer.
Citera
2018-02-27, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Bra gräv. Leta vidare efter koppling och pengaflöden kring detta suspekta sällskap.

Under tiden kan vi erinra oss vad Carlsson i Strindbergs Hemsöborna var för figur.

Carlsson var en stroppig invandrare (från Småland) som kom till ön Hemsö i Stockholms skärgård. PING!

På Hemsö mötte han motstånd, bl a från gårdens unge starke man Gusten. PING!

Carlsson var nämligen helt okunnig om livet på ön med jordbruk och fiske. PING!

Men jäkligt mallig och skrytsam var han. PING!

Han lyckades dock tjäna pengar på att hyra ut bostäder till sommargäster. DUBBELPING! MINST!

Men han förstod sig aldrig på folket på ön och blev aldrig en av dem. PING!

Carlsson gifte sig med Gustens mor Madam Flod (Moder Svea?) PING!

Men ganska snart började Carlsson jaga gårdens unga pigor. PING!

Madam Flod avlider. Vid likfärden över isen till kyrkan går kistan till botten. ÄR DET VAD SOM VÄNTAR?

VÄNNER, ÖZZ NUIJEN MÅSTE SPELA CARLSSON. ALLT ANNAT ÄR OMÖJLIGT.

Grymt roligt presenterat! Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Hur kommer det sig att vi i Sverige 2018 skall behöva vänta mer än en vecka innan utredning påbörjats och vissa fakta presenterats ?

1. Var är EBM ?
2. Var är Skatteverket ?
3. Var är Säpo ?
4. Var är Facken som vill stävja svartjobb ?

Det finns en mängd myndigheter som har krav på sig att agera när denna typ av nyheter uppdagas.

Hur många svenskar skulle slippa fortsatt utredning och straff för samma sak?
Citera
2018-02-27, 08:47
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti

Precis så lär det vara. Nyckeln är givetvis Debbie Nujens kontakter och uppdrag genom Migrationsverket. Jag är ganska säker på att både skatteverk och ekobrottsmyndighet redan börjat titta på det här, men kvarnarna mal ganska långsamt och därför kommer inget ut till allmänheten i det här skedet.
Citera
2018-02-27, 11:23
Medlem
Bara en fundering eller två.
Ponera att asyladvokaten Debbie Nujen också tar uppdrag som brottmålsadvokaten Debbie Nujen och Stockholms TR av en slump hade förordnat Debbie Nujen till att bli offentlig försvarare för Rakmat Akilov. Tror ni att hon i så fall accepterat uppdraget? För i så fall hade hon ju tidigt i utredningen i lugn och ro med terroristen kunnat lägga upp en strategi för hur han skulle försöka förklara överföringarna av de 85 tkr. Först därefter skulle hon (kanske?) anmält jäv..
Först när hon i cellen tycker att Alilov har nåt bekant över sig inser att det var han som var hos dem på Gotland och jobbade. Fast det var ju maken Rickard Damm som hade.. etc..

Det allvarliga i mitt resonemang är ju detta med att ombuden i form av advokater inte undersöks ordentligt när de skall träffa häktad klient. De kan i princip föra med sig vad som helst in -eller ut.
I t ex en svensk domstol passerar inte advokaterna security check. Just saying..

Jag litar inte det minsta på Debbie Nujen. Nån här i tråden med avvikande uppfattning? Enligt mig skulle Debbie Nujen utan att blinka kunna tänka sig att föra med sig ut ett brev från Akilov ur häktet. Typ ett brev med skriftliga instrutioner om både det ena och det andra.
Senast redigerad av Carinah78 2018-02-27 kl. 12:15.
Citera
2018-02-27, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Bara en fundering eller två.
Ponera att asyladvokaten Debbie Nujen också tar uppdrag som brottmålsadvokaten Debbie Nujen och Stockholms TR av en slump hade förordnat Debbie Nujen till att bli offentlig försvarare för Rakmat Akilov. Tror ni att hon i så fall accepterat uppdraget? För i så fall hade hon ju tidigt i utredningen i lugn och ro med terroristen kunnat lägga upp en strategi för hur han skulle försöka förklara överföringarna av de 85 tkr. Först därefter skulle hon (kanske?) anmält jäv..
Först när hon i cellen tycker att Alilov har nåt bekant över sig inser att det var han som var hos dem på Gotland och jobbade. Fast det var ju maken Rickard Damm som hade.. etc..

Det allvarliga i mitt resonemang är ju detta med att ombuden i form av advokater inte undersöks ordentligt när de skall träffa häktad klient. De kan i princip föra med sig vad som helst in -eller ut.
I t ex en svensk domstol passerar inte advokaterna security check. Just saying..

Jag litar inte det minsta på Debbie Nujen. Nån här i tråden med avvikande uppfattning? Enligt mig skulle Debbie Nujen utan att blinka kunna tänka sig att föra med sig ut ett brev från Akilov ur häktet. Typ ett brev med skriftliga instrutioner om både det ena och det andra.

Det är ingen slump vilken advokat som tillsattes för att försvara Akilov!
Nu när världen följer detta terroristmål så får bilden av Sverige inte skadas genom advokater som kan ställa till med skandal.

Det är det som är det tragi-komiska med svenskt rättsväsende. Alla inom rättsväsendet känner till vilka advokater som är rötägg och vilka som har integritet. Alla vet vem de själva skulle anlita, eller hålla sig långt borta i från.

När vissa advokater ger sig in i ett ärende är det ett varningsflagg om att den ordinarie rättsordningen kommer på undantag. Debbie Nujen har kvalificerat sig som advokat hos Elisabeth Massi Fritz.

För att förklara saken måste det till ett bibelcitat:

Matteus 15:14, De äro blinda ledare; och om en blind leder en blind, så falla de båda i gropen.
Citera
2018-02-27, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är ingen slump vilken advokat som tillsattes för att försvara Akilov!
Nu när världen följer detta terroristmål så får bilden av Sverige inte skadas genom advokater som kan ställa till med skandal.

Det är det som är det tragi-komiska med svenskt rättsväsende. Alla inom rättsväsendet känner till vilka advokater som är rötägg och vilka som har integritet. Alla vet vem de själva skulle anlita, eller hålla sig långt borta i från.

När vissa advokater ger sig in i ett ärende är det ett varningsflagg om att den ordinarie rättsordningen kommer på undantag. Debbie Nujen har kvalificerat sig som advokat hos Elisabeth Massi Fritz.

För att förklara saken måste det till ett bibelcitat:

Matteus 15:14, De äro blinda ledare; och om en blind leder en blind, så falla de båda i gropen.

Du har förstås helt rätt i att det inte var en slump att det var en juridisk gigant som Johan Eriksson som utsågs till ombud för Akilov. JE lyckades ju visserligen få Kent Ekeroth fri, men med Akilov lär det inte sluta på samma vis.

Jag ville med mitt inlägg försöka visa på att det för advokater föreligger helt okontrollerade svängdörrar till häkten och domstolar för att där på plats agera ombud för misstänkta och/ eller dömda.
Vill en korrupt advokat (eller en advokat som står under press av org brottslighet) till en domstol föra in en laddad pistol och överlämna den till sin klient, så lär det inte kunna hindras.
Advokater åtnjuter därmed (= ingen "muddring"), bland det allra högsta förtroendet i samhället.

Jag vill betona att ingenting tyder på att AH har fört med sig något olämpligt in till Johanna Möller.

PS: Glömde tacka dig för bibelcitatet. Det var extremt välfunnet för att beskriva vad vi bevittnar.
Senast redigerad av Carinah78 2018-02-27 kl. 13:46.
Citera
2018-02-27, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du har förstås helt rätt i att det inte var en slump att det var en juridisk gigant som Johan Eriksson som utsågs till ombud för Akilov. JE lyckades ju visserligen få Kent Ekeroth fri, men med Akilov lär det inte sluta på samma vis.

Jag ville med mitt inlägg försöka visa på att det för advokater föreligger helt okontrollerade svängdörrar till häkten och domstolar för att där på plats agera ombud för misstänkta och/ eller dömda.
Vill en korrupt advokat (eller en advokat som står under press av org brottslighet) till en domstol föra in en laddad pistol och överlämna den till sin klient, så lär det inte kunna hindras.
Advokater åtnjuter därmed (= ingen "muddring"), bland det allra högsta förtroendet i samhället.

Jag vill betona att ingenting tyder på att AH har fört med sig något olämpligt in till Johanna Möller.

PS: Glömde tacka dig för bibelcitatet. Det var extremt välfunnet för att beskriva vad vi bevittnar.

Det är så sant, att det är skillnad på advokater. Det jag ser är ett mönster med olika dubiösa personer som nu söker sig till juristyrket, och lyckas bli advokater. Just för att advokater har hög trovärdighet. Ingen person har haft tidigare i något demokratiskt land, en kran med ohemula pengar från staten som bara rinner i väg till deras orätta fickor.

Advokater har ett kollegialt skydd mot rättsliga åtgärder som gör yrket till ett perfekt gömställe för allt från mindre seriösa advokater till gangstrar. Med egen rättsordning i advokatsamfundet som går ut på att bevara advokaters generella goda rykte, får Debbie Nujen en hantering av sina brott utanför det normala rättsväsendet.

Det vi noterar är det absurda, att Ann Ramberg öppnar ett disciplinärende när hon får kännedom om brott i stället för att göra en polisanmälan. Som avokat borde Ann Ramberg ha koll på att penningtvätt, skatte- och bokföringsbrott, är brottslighet under allmänt åtal och inte ett disciplinärende.

Om du såg SVT Agenda om att pengarna snart är slut, trots att vi har högkonjunktur, så bjuder jag på ytterligare visdomsord:

Tusen tjuvar kan inte plundra en naken man

Är det så klanen ville att det skulle bli i detta underbara land de fick skydd i?
Är det deras hemsnickrade definition på integrering, att våra pensioner integreras i deras skumraskaffärer, och till terroristen Avilovs personliga utgifter för att kunna mörda oss?
Citera
2018-02-27, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är så sant, att det är skillnad på advokater. Det jag ser är ett mönster med olika dubiösa personer som nu söker sig till juristyrket, och lyckas bli advokater. Just för att advokater har hög trovärdighet. Ingen person har haft tidigare i något demokratiskt land, en kran med ohemula pengar från staten som bara rinner i väg till deras orätta fickor.

Advokater har ett kollegialt skydd mot rättsliga åtgärder som gör yrket till ett perfekt gömställe för allt från mindre seriösa advokater till gangstrar. Med egen rättsordning i advokatsamfundet som går ut på att bevara advokaters generella goda rykte, får Debbie Nujen en hantering av sina brott utanför det normala rättsväsendet.

Det vi noterar är det absurda, att Ann Ramberg öppnar ett disciplinärende när hon får kännedom om brott i stället för att göra en polisanmälan. Som avokat borde Ann Ramberg ha koll på att penningtvätt, skatte- och bokföringsbrott, är brottslighet under allmänt åtal och inte ett disciplinärende.

Om du såg SVT Agenda om att pengarna snart är slut, trots att vi har högkonjunktur, så bjuder jag på ytterligare visdomsord:

Tusen tjuvar kan inte plundra en naken man

Är det så klanen ville att det skulle bli i detta underbara land de fick skydd i?
Är det deras hemsnickrade definition på integrering, att våra pensioner integreras i deras skumraskaffärer, och till terroristen Avilovs personliga utgifter för att kunna mörda oss?

Det du skriver om advokaters immunitet och potentiella gansterism och det du skriver om Anne Ramberg är förstås alldeles riktigt alltsammans! Enig med dig där.

Din fråga om klanen Nujen ville att Sverige, "det underbara land de fick skydd i" skulle plundras inpå bara skinnet, svarar jag lakoniskt: " -Tja, det ser väl inte bättre ut?"

Den parasitiska och skattebrottsliga klanen Nujen har ju visat upp det allra sämsta man kan finna hos människan: svek, hyckleri, girighet, avund, otacksamhet, tjuvnad, empatilöshet, arrogans, hånfulllhet m m.
Nujens är genuint väldigt fula människor. För att inte kritiseras för att jag beskriver Nujens som fula, vill jag påpeka att det inte är utseendet, utan deras beteenden jag angriper.
Med all rätt dessutom!
Citera
2018-02-27, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Nej, fan, skrev fel, värmlänning var han. Precis som du sa.
Från de norra kurdkontrollerade områdena i bergen kring Töcksfors.

Det är svårt att skilja på värmlänningar och smålänningar i det sammanhang du skrev om. Det är egalt, om det är Töckfors eller en håla i Småland för oss som saknar beröringspunkter med dessa obygder.

Ännu svårare blir det när vi avhandlar kurder, assyrier, araber, muslimer eller kristna från Mena, då det är kulturellt betingat att främja sin egen klan. Akilov kommer från en kultur med klantänk, då staten alltid varit folkets fiende i de trakter han kom ifrån. Det fanns en tillit, då Nujens lämnade Akilov att arbeta på deras fastigheter obevakat, eller fanns det fler personer som jobbade på det bygget? Kan någon av de andra av dessa svartjobbare planera ett terrorbrott medan vi skojar till det om Nujens i denna putslustiga tråd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in