Citat:
Ursprungligen postat av
BadMF
Jag tänkte en tanke en gång när jag såg Özz på TV nämligen;
-"Rätt gött ändå att det finns typer som han som ser ut som en taliban men som på ett rätt avslappnat sätt kan få den mest fördomsfulle att inse att alla av hans likar inte är potentiella självmordsbombare och extremister.
Är inte ironin maximal nu när företrädaren för mitt fördomsfria tänk lik förbannat visade sig vara inblandad på ett eller annat sätt i det värsta terrordådet vi haft i Sverige?

Ja, jag tänkte också något liknande när den där figuren sågs i TV för länge sedan. Nu tittar jag aldrig på tv utom någon gång på Aktuellt. Men oftast stänger jag av eländet direkt pga lögnerna och propagandan de kör med varje kväll.
Tror att just utseendet är en stor del av komikerns värde. Inte bara för tossiga batiktanter, utan också för att visa att mörka, håriga typer visst är snälla och inte alls farliga. Meningen är att svenne skall förstå att hans fördomar mot rikligt behårade män med ögon som svarta, rullande kulor är totalt fel. Svartpälsade män är inte elaka talibaner, är budskapet här.
Om Svenne får för sig att mörka, håriga killar trots allt är fientliga och farliga, så kan tråkiga saker inträffa. Som att svenskar låter sina känslor komma fram och visar sin misstro mot sagda typer.
Att TV4 håller honom om ryggen och fortsätter att ge honom TV tid skall nog ses som att de desperat försöker att motverka "fördomar". De visar upp sin "väldresserade "rottweiler i rutan och säger"titta så snäll han är, klappa honom själv så får du se". Klapp, klapp,