Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-25, 19:39
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

När det gäller trollfabriken Bonniers så är det tillgången Özz dom vill skydda & inte Akilov.
Kan du utveckla detta?
Citera
2018-02-25, 19:42
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det verkar inte som du riktigt kunde förstå vad jag skrev. Måhända var du trött. Eller kanske bara lördagspåverkad?
Antalet personer som stöder NMR är i detta sammanhang helt irrelevant! Min poäng och idé baseras på att tidningen GP inte missar att bevaka och kommentera i princip allting som NMR tar sig till på gator och torg i Göteborg.
ERGO:
Om så bara en handfull NMR-anhängare med plakat och banderoller befinner sig på Götaplatsen en lördag (t ex den 2 mars), med mycket folk i rörelse i trakterna av detta Göteborgs kulturella centrum, och GP skickar en av sina fotografer till att dokumentera händelsen, så kommer tidningsläsarna att kunna se vad NMR denna gång ville säga. T ex att Özz Nujen som del i asylantkrämar- och Akilovstödjarfamiljen Nujen inte är välkommen att på en skattefinansierad teater som Göteborgs Stadsteater få gestalta Carlsson i Hemsöborna.
Blev det lättare för dig nu?

frågan är ju vad du vill åstadkomma?
De flesta svenskar tänker inte, de associerar, NMR är dåligt, alltså är det som står på skylten fel.

Eftersom Özz har offerstatus så kommer folk bara försvara Özz mot de onda nazisterna. Vad har du vunnit då?
Citera
2018-02-25, 21:06
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
De flesta svenskar tänker inte, de associerar, NMR är dåligt, alltså är det som står på skylten fel.

Eftersom Özz har offerstatus så kommer folk bara försvara Özz mot de onda nazisterna. Vad har du vunnit då?

Här måste jag hålla med dig till 100%, Gertrud1. Visst har du rätt. Samtidigt som jag förstår CarinaH:s frustration. Men det är fel väg som h*n föreslår.

Att fanskapet får sitta och mysa hos Anders i morronsoffan är bara för mycket. Jag fick reda av en närstående på att han skulle dyka upp. Och kunde förpassa mig till TV-fritt rum.

Men jag tror att man måste vederlägga andra transaktioner eller dylikt, mer än det som står i aktuell FUP. För att det ska ta ordentlig skruv.
Citera
2018-02-25, 21:12
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Här måste jag hålla med dig till 100%, Gertrud1. Visst har du rätt. Samtidigt som jag förstår CarinaH:s frustration. Men det är fel väg som h*n föreslår.

Att fanskapet får sitta och mysa hos Anders i morronsoffan är bara för mycket. Jag fick reda av en närstående på att han skulle dyka upp. Och kunde förpassa mig till TV-fritt rum.

Men jag tror att man måste vederlägga andra transaktioner eller dylikt, mer än det som står i aktuell FUP. För att det ska ta ordentlig skruv.

Hur kommer det sig att vi i Sverige 2018 skall behöva vänta mer än en vecka innan utredning påbörjats och vissa fakta presenterats ?

1. Var är EBM ?
2. Var är Skatteverket ?
3. Var är Säpo ?
4. Var är Facken som vill stävja svartjobb ?

Det finns en mängd myndigheter som har krav på sig att agera när denna typ av nyheter uppdagas.
Citera
2018-02-25, 21:16
Medlem
...men vad i helvete är det som händer ? hur kan de låta en nazistrasistfaschist som stöttat en terrorist få sitta i tv-soffan och prata ? nu får det faanimig vara nog !
Citera
2018-02-25, 22:05
Medlem
BubbasBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Hur kommer det sig att vi i Sverige 2018 skall behöva vänta mer än en vecka innan utredning påbörjats och vissa fakta presenterats ?

1. Var är EBM ?
2. Var är Skatteverket ?
3. Var är Säpo ?
4. Var är Facken som vill stävja svartjobb ?

Det finns en mängd myndigheter som har krav på sig att agera när denna typ av nyheter uppdagas.

Myndigheter och intresseorganisationer vill nog gärna men...

1. Finns inga resurser.

2. Välfärdssystemet läcker som ett såll (kom en utredning om det för några veckor sedan) finns alltså inga resurser här heller.

3. Ja, herregud, de spanar väl på återvändande IS terrorister. Hur långt kan man tänja på personalen, resurserna räcker inte.

4. Utlänning + kurd = frikort.

Finns uppgifter att lösa men otillräckligt med medel, vad tror du händer när vi går in i en lågkonjunktur... det blir nog jävligt grisigt.

Förstår att dina frågor var retoriska men svaren bör lyftas fram för dem som lever kvar i fantasins värld.

/BubbasBoy
Citera
2018-02-25, 23:14
Medlem
Citat:

Citat: "De flesta svenskar tänker inte.."
Du är rätt magstark och föraktfull, du Gertrud!

Jag hävdar att de flesta vuxna i Sverige är läskunniga. De kan därför läsa vad som framgår av bilder i GP. Skulle GP bevaka en NMR-demonstration, skulle läsarna kunna läsa att klanen Nujen stöttat den numera världskände, uzbekiske terroristen Akilov.
Fast du hävdar ju att de flesta svenskar inte tänker. En fråga: är du själv möjligen svensk?
Citera
2018-02-25, 23:30
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Citat: "De flesta svenskar tänker inte.."
Du är rätt magstark och föraktfull, du Gertrud!

Jag hävdar att de flesta vuxna i Sverige är läskunniga. De kan därför läsa vad som framgår av bilder i GP. Skulle GP bevaka en NMR-demonstration, skulle läsarna kunna läsa att klanen Nujen stöttat den numera världskände, uzbekiske terroristen Akilov.
Fast du hävdar ju att de flesta svenskar inte tänker. En fråga: är du själv möjligen svensk?
Varför tror du att svenskar inte redan vet det? De är ju som du säger läskunniga.
Citera
2018-02-25, 23:47
Medlem
Citat:
Varför tror du att svenskar inte redan vet det? De är ju som du säger läskunniga.

För att (1) svenskar tänker inte. Källa: Gertrud1
För att (2) jag är osvensk innebärande att jag kan både tänka och läsa. T ex dagstidningar. Det skrivs inte i tidningar generellt om skandalen med att Nujens betalat Akilov massa pengar.

Nu är jag trött på din nujenofila attityd. Gå och bråka med andra i tråden, för den här madamen rår du inte på, det skall du ha klart för dig!
Citera
2018-02-26, 10:59
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadMF
Jag tänkte en tanke en gång när jag såg Özz på TV nämligen; -"Rätt gött ändå att det finns typer som han som ser ut som en taliban men som på ett rätt avslappnat sätt kan få den mest fördomsfulle att inse att alla av hans likar inte är potentiella självmordsbombare och extremister.

Är inte ironin maximal nu när företrädaren för mitt fördomsfria tänk lik förbannat visade sig vara inblandad på ett eller annat sätt i det värsta terrordådet vi haft i Sverige?
Ja, jag tänkte också något liknande när den där figuren sågs i TV för länge sedan. Nu tittar jag aldrig på tv utom någon gång på Aktuellt. Men oftast stänger jag av eländet direkt pga lögnerna och propagandan de kör med varje kväll.
Tror att just utseendet är en stor del av komikerns värde. Inte bara för tossiga batiktanter, utan också för att visa att mörka, håriga typer visst är snälla och inte alls farliga. Meningen är att svenne skall förstå att hans fördomar mot rikligt behårade män med ögon som svarta, rullande kulor är totalt fel. Svartpälsade män är inte elaka talibaner, är budskapet här.
Om Svenne får för sig att mörka, håriga killar trots allt är fientliga och farliga, så kan tråkiga saker inträffa. Som att svenskar låter sina känslor komma fram och visar sin misstro mot sagda typer.
Att TV4 håller honom om ryggen och fortsätter att ge honom TV tid skall nog ses som att de desperat försöker att motverka "fördomar". De visar upp sin "väldresserade "rottweiler i rutan och säger"titta så snäll han är, klappa honom själv så får du se". Klapp, klapp,
Citera
2018-02-26, 16:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Ja, jag tänkte också något liknande när den där figuren sågs i TV för länge sedan. Nu tittar jag aldrig på tv utom någon gång på Aktuellt. Men oftast stänger jag av eländet direkt pga lögnerna och propagandan de kör med varje kväll.
Tror att just utseendet är en stor del av komikerns värde. Inte bara för tossiga batiktanter, utan också för att visa att mörka, håriga typer visst är snälla och inte alls farliga. Meningen är att svenne skall förstå att hans fördomar mot rikligt behårade män med ögon som svarta, rullande kulor är totalt fel. Svartpälsade män är inte elaka talibaner, är budskapet här.
Om Svenne får för sig att mörka, håriga killar trots allt är fientliga och farliga, så kan tråkiga saker inträffa. Som att svenskar låter sina känslor komma fram och visar sin misstro mot sagda typer.
Att TV4 håller honom om ryggen och fortsätter att ge honom TV tid skall nog ses som att de desperat försöker att motverka "fördomar". De visar upp sin "väldresserade "rottweiler i rutan och säger"titta så snäll han är, klappa honom själv så får du se". Klapp, klapp,

Han är inte väldresserad utan han har dresserat PK att inte bara försörja honom och göra honom respektabel utan faktiskt rik. Hans klan är mycket rikare än svennarna som göder honom.
Citera
2018-02-26, 18:12
Medlem
Från åklagarens utfrågning av Akilov:

Citat:
Ihrman frågar om vilka svenska organisationer eller företag som uzbeken anser har bidragit till kampen mot IS. Akilov säger sig tro att ateistiska kurder här har samlat pengar som skickats till trupper som bekämpar IS.

Bland annat pizzerior samlar pengar för samma ändamål, påstår han.

http://www.nsd.se/nm4769935

Kan dessa ateistiska kurder som Akilov pratar om bland annat vara familjen Nujen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in