Citat:
Som Carinah78 skriver så säger Özz själv (i Expressen) att ingen kontaktat familjen (förutom journalister).
Nedan: Özz Nujens politiska självmord:
https://www.expressen.se/noje/ozz-nujen-slar-tillbaka-mot-akilov-uppgifter/
Såvitt allmänheten vet är ingen åklagare inblandad i något som har med överföringarna till Akilov att göra.
Jag tror Debbie och Rickard vet mer än deras tystnad säger. Fortsätt gräva.
Under spoilern: kopia/del av mitt tidigare inlägg med frågeställningar för den som är intresserad av att gräva vidare.
BL A HÄR finns många bilder, utskrifter, avskrifter från FUP i Drottninggatan-målet.
Även hos www.katerinamagasin.se
http://www.savemysweden.com/terrorist-akilove-receive-85000-ozz-nujens-family/
Bl a HÄR finns en sammanfattning
(FB) Familjen Nujens penningtransaktioner med Rahmat Akilov (utbrutet)
Nedan: Özz Nujens politiska självmord:
https://www.expressen.se/noje/ozz-nujen-slar-tillbaka-mot-akilov-uppgifter/
Såvitt allmänheten vet är ingen åklagare inblandad i något som har med överföringarna till Akilov att göra.
Jag tror Debbie och Rickard vet mer än deras tystnad säger. Fortsätt gräva.
Under spoilern: kopia/del av mitt tidigare inlägg med frågeställningar för den som är intresserad av att gräva vidare.
Ställ alla frågor du kan tänka dig, fråga dig sen hur du får tag i svaren.
Kan man skicka brev till någon lämplig? Vad mer kan man göra? Kräva att Polis/SÄPO agerar? Vad? Hur?
Frågor som är viktiga i nuläget:
* Vem var Akilovs migrationsjurist /asylrättsadvokat och har Debbie varit inblandad i kontakterna?
-- hur tar man reda på detta?
--- ring, sök, gräv!
* Går det verkligen rent juridiskt att komma ifrån ansvar, om man som ägare av fastigheterna överlåter åt en nära släkting att sköta de svarta affärerna?
--- ring, sök, gräv!
Enoch.Thulin skrev:
Som ägare räknas man som ansvarig byggherre, fram tills man skrivit ett (vitt) avtal med någon annan som sköter byggandet. Om jag plockar hem några polacker som byter takpannor utan godkänd skyddsutrustning till exempel, så är det jag som husägare som får böter. Om jag däremot lägger ut arbetet på PEAB (vitt), så är det dom som ryker ifall det finns brister.
* Hur många fler stod på avlöning hos Nujens? Där är det totalstopp för gemene man. Bankuppgifter är privata.
* Vad fick Akilov egentligen betalt +85 000 kr för att göra under 6 veckor på Gotland? Summan blir lika dyr som om du betalar svenska hantverkare vitt, efter skatt. Nåt stämmer inte.
I förhör berättar Akilov att han förfalskat handlingar åt folk. Hänger det här ihop? Se till att alla svartarbetare såg "rena" ut på ytan?
Uträkning av 85 400 kr för 6 veckors arbete, 6 dagar i veckan, 12 timmar om dagen blir 200 kr (rent) i timmen (motsv 300 kr vitt i timmen, före skatt)
Räknar man på en 40 h arbetsvecka x 6 veckor blir timlönen istället 356 kr.
Kan man skicka brev till någon lämplig? Vad mer kan man göra? Kräva att Polis/SÄPO agerar? Vad? Hur?
Frågor som är viktiga i nuläget:
* Vem var Akilovs migrationsjurist /asylrättsadvokat och har Debbie varit inblandad i kontakterna?
--- ring, sök, gräv!
* Går det verkligen rent juridiskt att komma ifrån ansvar, om man som ägare av fastigheterna överlåter åt en nära släkting att sköta de svarta affärerna?
--- ring, sök, gräv!
Enoch.Thulin skrev:
Som ägare räknas man som ansvarig byggherre, fram tills man skrivit ett (vitt) avtal med någon annan som sköter byggandet. Om jag plockar hem några polacker som byter takpannor utan godkänd skyddsutrustning till exempel, så är det jag som husägare som får böter. Om jag däremot lägger ut arbetet på PEAB (vitt), så är det dom som ryker ifall det finns brister.
* Hur många fler stod på avlöning hos Nujens? Där är det totalstopp för gemene man. Bankuppgifter är privata.
* Vad fick Akilov egentligen betalt +85 000 kr för att göra under 6 veckor på Gotland? Summan blir lika dyr som om du betalar svenska hantverkare vitt, efter skatt. Nåt stämmer inte.
I förhör berättar Akilov att han förfalskat handlingar åt folk. Hänger det här ihop? Se till att alla svartarbetare såg "rena" ut på ytan?
Uträkning av 85 400 kr för 6 veckors arbete, 6 dagar i veckan, 12 timmar om dagen blir 200 kr (rent) i timmen (motsv 300 kr vitt i timmen, före skatt)
Räknar man på en 40 h arbetsvecka x 6 veckor blir timlönen istället 356 kr.
BL A HÄR finns många bilder, utskrifter, avskrifter från FUP i Drottninggatan-målet.
Även hos www.katerinamagasin.se
http://www.savemysweden.com/terrorist-akilove-receive-85000-ozz-nujens-family/
Bl a HÄR finns en sammanfattning
(FB) Familjen Nujens penningtransaktioner med Rahmat Akilov (utbrutet)
ICA-kortsutdagen i fup pekar mot att han jobbade där bortåt 2 månader. Säg att han hade 200:-/tim x 8v x 48tim =76.800:-. Kan ju ha haft hyfsad svartlön för att vara lojal o tyst ? Kanske var behjälplig med
nåt smuts också som var värt mer ?