Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-07, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Region Gotland har ett Instagramkonto. Förra veckan var det Enhet Bygg's chef L Ew*n som presenterade deras arbete. Blir intressant att se hur de nu kommer agera i fallet Nujen...

Här är ett inlägg:
L Ew*n är en kvinna som är van att få som hon vill påstår en nära vän som hade henne som arbetskamrat tidigare.
Jag kan inte uttala mig om hennes kompetens, men hon kan nog avgöra om Nujens skall behandlas som vanliga medborgare eller få värdegrundamnesti.
Vad jag hört så lutar det nog åt det senare.
Citera
2021-02-07, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghrister.Clenning
L Ew*n är en kvinna som är van att få som hon vill påstår en nära vän som hade henne som arbetskamrat tidigare.
Jag kan inte uttala mig om hennes kompetens, men hon kan nog avgöra om Nujens skall behandlas som vanliga medborgare eller få värdegrundamnesti.
Vad jag hört så lutar det nog åt det senare.
Som chef, anställd inom kommun/region, bör namnet i sin helhet kunna presenteras här i tråden.
Givetvis med den lilla artighet/hänsyn som en * instoppad i för- resp efternamn kan visas vederbörande.
Citera
2021-02-07, 17:28
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Som chef, anställd inom kommun/region, bör namnet i sin helhet kunna presenteras här i tråden.
Givetvis med den lilla artighet/hänsyn som en * instoppad i för- resp efternamn kan visas vederbörande.
Lisa Ewe* (*=n) heter hon.
Citera
2021-02-07, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Lisa Ewe* (*=n) heter hon.
Stort tack!
Citera
2021-02-07, 22:49
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Stort tack!
Ingen orsak. Du stöter på henne om du klickar på Ennes länk ovan.
Citera
2021-02-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Ingen orsak. Du stöter på henne om du klickar på Ennes länk ovan.
Ok, tack en gång till!
Slarviga jag..
Citera
2021-02-12, 07:16
Medlem
Byggnämnden hade möte i veckan. Inget ärende om byggsanktionsavgifter för Nujens fanns med, dock ett ärende om "Överklagade ärenden", vet inte om något nämndes där?

Vad gäller det avskrivna ärendet om Villa Zetterling så förefaller Mamoste fortfarande inte vistas där. Någon i familjen var där i helgen och tittade till huset ( och Skolan). Det är mycket snö i Tingstäde, men ingen snöröjning sker på Zetterlings väg. Lite opraktiskt om man nu skulle bo där...
Citera
2021-02-16, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Byggnämnden hade möte i veckan. Inget ärende om byggsanktionsavgifter för Nujens fanns med, dock ett ärende om "Överklagade ärenden", vet inte om något nämndes där?

Vad gäller det avskrivna ärendet om Villa Zetterling så förefaller Mamoste fortfarande inte vistas där. Någon i familjen var där i helgen och tittade till huset ( och Skolan). Det är mycket snö i Tingstäde, men ingen snöröjning sker på Zetterlings väg. Lite opraktiskt om man nu skulle bo där...
.. och om han inte skulle bo där, vad extra besvärligt för Mamoste att behöva åka till Gotland för att vaccinera sig mot covid-19..

För det är väl ändå inte så illa, så att Mamoste är listad på en VC i Nacka? Det skulle ju då indikera att han de facto inte alls bor på Gotland.
Vilket vi här i tråden har kunnat konstatera. Så makalöst fräckt av mamma och pappa Nujen!

Tänk att ha föräldrar som medvetet skenskriver sig på olika fastigheter, vah?!
Jag skulle skämts ögonen ur mig om mina föräldrar hade gjort så. Men i familjen Nujen, där det även finns en dotter=advokat, finns uppenbarligen inga som helst spärrar..
Citera
2021-02-18, 10:27
Medlem
Citat:
.. ...

Tänk att ha föräldrar som medvetet skenskriver sig på olika fastigheter, vah?!
Jag skulle skämts ögonen ur mig om mina föräldrar hade gjort så. Men i familjen Nujen, där det även finns en dotter=advokat, finns uppenbarligen inga som helst spärrar..

Det är Skatteverket/Folkbokföringen som ska agera i frågan om var föräldrarna Nujen ska vara folkbokförda. Vi får väl se om det kommer att ske.

Ja, det är mycket märkligt att dottern/systern fortfarande tillåts vara med i Advokatsamfundet. Hon är tillsammans med Özz de formella ansvarsbärarna, även om de vill förlägga ansvar till Debbies make. Han som nu tydligen lämnat makan och barnen för att istället jobba i Tyskland. Debbie som inte ens kunde ta fram kontoutdragen för hennes och broderns gemensamma fastighetsbolag till Disciplinnämnden. Hur orkar hon sköta en advokatfirma, med alla klientkonton, och ett fastighetsbolag med brodern, föräldraskapet för Özz syskonbarn som ensam mor och farsan skottande snö på Gotland.
Citera
2021-02-18, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
farsan skottande snö på Gotland.

Tidigare inlägg i tråden beskrev det snarare som att ingen avverkade någon snö överhuvudtaget. Han pulsar kanske till och från huset.
Citera
2021-02-18, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Det är Skatteverket/Folkbokföringen som ska agera i frågan om var föräldrarna Nujen ska vara folkbokförda. Vi får väl se om det kommer att ske.

Ja, det är mycket märkligt att dottern/systern fortfarande tillåts vara med i Advokatsamfundet. Hon är tillsammans med Özz de formella ansvarsbärarna, även om de vill förlägga ansvar till Debbies make. Han som nu tydligen lämnat makan och barnen för att istället jobba i Tyskland. Debbie som inte ens kunde ta fram kontoutdragen för hennes och broderns gemensamma fastighetsbolag till Disciplinnämnden. Hur orkar hon sköta en advokatfirma, med alla klientkonton, och ett fastighetsbolag med brodern, föräldraskapet för Özz syskonbarn som ensam mor och farsan skottande snö på Gotland.
Ang det fetade:
Har jag drömt, eller är det inte så att "någon" har bett om en 'second opinion' rörande Advokatsamfundets blindhet vad gäller att de nöjde sig med Debbies uppenbart lögnaktiga historia om att banken inte kunde få fram några år gamla kontouppgifter?
Är det något sånt på gång? Nån som vet?
Citera
2021-02-18, 16:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ang det fetade:
Har jag drömt, eller är det inte så att "någon" har bett om en 'second opinion' rörande Advokatsamfundets blindhet vad gäller att de nöjde sig med Debbies uppenbart lögnaktiga historia om att banken inte kunde få fram några år gamla kontouppgifter?
Är det något sånt på gång? Nån som vet?
Jag tror Medianox har påtalat det i en skrivelse till Advokatsamfundet. Men inget kommer givetvis att hända bland aktivisterna där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in