Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Människor som i ett enda inlägg svarar på varenda jävla delar av ett citat är extremt oseriösa att ha att göra med i en diskussion. Skriv ett enda långt sammanhängande inlägg med styckeindelning istället. Fan går du på gymnasiet eller?
Ingen här förnekar att batteriet sover under ett tak i Spanien och äter 10 kronors jordgubbar med lite nutella eller att han har en bunt cash i fickan. Faktum är att huset inte är hans, bilen inte är hans och pengarna inte är hans. Vi behöver inte bevisa ett skit. Det är så uppenbart som det bara kan bli.
Du däremot verkar imponeras av detta som om det är något svårt att kunna chilla i södra spanien i en lägenhet med pool och lite pengar. Skillnaden är att vanligt hederligt folk jobbar 9-17 måndag-fredag och tar hand om barn, familj och betalar av bolånet. Att batteriet förstört sitt liv och inte kan skaffa sig en stabil familj, jobb, vit inkomst, framtid ställer honom inför en situation där han inte har något att förlora. I kombination med att han fortfarande kan förföra dumma brudar så får han ut lån och kanske får in pengar via bedrägerier/harjakt. Sen tar han bilen och åker ner till Spanien på 20 timmar där han hyr en billig lägenhet på airbnb. Sen köper han jordgubbar och nutella på andras pengar. Vad är så komplicerat med det?
Allt du skriver låter väldigt vettigt utefter vad jag sett.
Jag kollade igenom hans senaste Insta-stories och fick precis den bilden.
I en av klippen låg en bunt sedlar i en toalettstol av någon anledning och enligt honom "har det hänt förr" att han tappat pengar i toan (hatar själv när det händer) och "det är ok att spola ner en röding, tusen men inte tio tusen" så han plockar upp.
Kändes spontant som att han placerat pengarna i toan bara för att få fram att han inte är så nogräknad med att spola ner pengar i toaletten.
Sen reagerade jag på alla de stories som är printscreens på där fans skriver ungefär att de brukade hata honom, eller började följa för att de hakade på hatet, men att de vänt och nu inser hur fin kille han är. I flera av dessa framgår också meningen "jag vet inte vad som är sant (om mordet uppenbarligen) men jag skiter i det".
Jag satsar mina fem spänn på att han själv eller någon han avlönat med en karta tramadol sitter och skriver de där chattarna bara så att han ska kunna antyda att folk har överseende och gillar honom.
"Förut fick jag bara hat och hot men nu får jag sådan kärlek. Jag vet inte om jag ens förtjänar det." (Parafraserat) Känns definitivt egenkonstruerat även om han säkert får massa love från vilsna tjejer som gärna ställer sig på diverse lån åt honom, som tidigare.
Han är ju inte i någon fysisk toppform direkt nu vilket han får kritik för men jag undrar vad han ska göra när han är äldre och inte ens anabola kan ge honom en schysst fysik. Ska han satsa på en annan slags karaktär? Kanske bli "Abbe den upplysta gurun" som lagt kriminaliteten bakom sig? Eller blir det slutet för honom?