2018-05-28, 21:07
Medlem
Eatkebabwithbreads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storebjorn
Jag tror att dendär händelsen var med i denna story som jag spelade in 2017 - 05 - 07 16:53.
https://www.youtube.com/watch?v=Ky8l...ature=youtu.be
Var ser man att hon ramlar i en pöl?
Citera
2018-05-31, 04:23
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Ordentligt med cash är nog att ta i, beror såklart också på hur länge till han sitter. Jonas Falk fick t.ex. "bara" drygt 1 miljon efter suttit häktad i tre år, men då Abbe är häktad för allvarligare brott kanske det blir mer per dygn. Sen tillkommer väl arbetsförlust också men tvek om Abbe har vit inkomst

Men visst, det kanske blir en rolle som han kan flasha till IG

Nej nej, 1 mille för 3 år kan du bara fetglömma. Man får drygt 10 miljoner per 8 år i snit. Summan skiljer sig såklart något beroende på advokat, brott (som alltid är grovt om du suttit den tiden)

Men ja. 4-5.5 miljoner per 5 år.
Citera
2018-05-31, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Nej nej, 1 mille för 3 år kan du bara fetglömma. Man får drygt 10 miljoner per 8 år i snit. Summan skiljer sig såklart något beroende på advokat, brott (som alltid är grovt om du suttit den tiden)

Jonas Falk fick 1.6 miljoner efter att ha suttit oskyldigt häktad i över 3 år. Kolla på dokumentären på svt "operation playa" så får du se själv. Han hade riktigt bra advokater också.

Edit: http://www.dagensjuridik.se/2015/11/...lvt-ar-i-hakte
Senast redigerad av levfordagen90 2018-05-31 kl. 17:15.
Citera
2018-05-31, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eatkebabwithbread

Det klippet jag tänker på där sitter hon på huk bredvid bilen. En ljus sommarnatt.
Citera
2018-05-31, 21:43
Bannlyst
Citat:

Det beror på ens inkomst med och självklart får man skatta på beloppet.
Citera
2018-06-01, 23:51
Medlem
Citat:

Glömde att han fick ytterligare skadestånd i efterhand, du har rätt. Han fick som någon tidigare skrivit 1,6 miljoner inledningsvis men fick det dubblat efter överklagan.
Citera
2018-06-02, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Glömde att han fick ytterligare skadestånd i efterhand, du har rätt. Han fick som någon tidigare skrivit 1,6 miljoner inledningsvis men fick det dubblat efter överklagan.

Ja i fredags togs beslutet om att han ska få yttligare 1.5 miljoner.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...are-ersattning

Sorry för offtopic.
Tillbaka till Abbe nu. Det är väldigt tyst om detta mordet. Hur tror ni att bevis läget är mot honom? Självklart kan vi bara spekulera eftersom att ingen av oss har läst förundersökningen ännu.
Citera
2018-06-02, 17:57
Medlem
JBernards avatar
Var det tjejen som var med på filmen som blev mördad?

Den där snubben är ju Sean Banan på riktigt.
Citera
2018-06-02, 22:56
Medlem
Storebjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatkebabwithbread

Märkte efteråt att den inte var med men om jag målar upp en bild för dig:

Hon satt på huk utanför bilen med dörren framför sig varpå Abbe backar och hon går bakåt med händerna lutade mot bildörren medans hon står på huk, varpå hon ramlar och (antagligen) pissar ner sina byxor då hon var smällfull den kvällen.

Jag är inte den bästa på att berätta saker, men äsch.
Citera
2018-06-02, 22:59
Medlem
Storebjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Den där snubben är ju Sean Banan på riktigt.

Sean Banan har dock trippelmängen IQ än denna blåsta hobbyblatte "Brap Brap, skottsäker väst" Vilket jävla skämt..
Citera
2018-06-03, 11:20
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storebjorn
Sean Banan har dock trippelmängen IQ än denna blåsta hobbyblatte "Brap Brap, skottsäker väst" Vilket jävla skämt..

Är det tjejen på filmen som senare blev dränkt i badkaret?
Citera
2018-06-03, 12:50
Medlem
Storebjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Är det tjejen på filmen som senare blev dränkt i badkaret?

Jag har misstankar om att det är hon, men jag är inte helt hundra. Tror nämligen det var någon annan brud. Har det dykt upp något namn från polisanmälan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in