Citat:
Ursprungligen postat av
Norrlandspartisanen
När man läser den här tråden förstår man varför det ser ut som det gör i det här landet. Väldigt få som kan annat än löst spekulera, men inte klarar av att göra en korrekt analys.
1: TW tog livet av sig genom hängning, en av döttrarna hittade honom när hon kom hem från skolan.
2: TW var hög chef på arbetsförmedlingen och hade nog med den stora omvälvningen där nått sitt kapacitetsmax. Han klarade inte av det också.
3: Förhållandet mellan AS och TW var inte alltid det bästa. Det är i sig inget unikt, men det var jobbigt för TW som hamnat lite i bakvattnet av ministern.
4: Villan är inte exceptionellt dyr för människor med de här inkomsterna, men det är nog väldigt känslomässigt jobbigt för dem att bo kvar i ett hus där deras livskamrat och far hängde sig.
5: Vad det finns för livförsäkring, tillgångar, testamenten, lån, samboavtal etc vet jag väldigt lite om, men det brukar normalt sett inte vara några problem att lösa det för människor som tjänar bra. AS har sedan hon blev minister tjänat dubbelt så mycket som TW.
6: AS anses vara en skicklig politiker, men det var nog oklokt att göra henne till chef på socialdepartementet. Hon var inte det chefsämnet, och med två minderåriga barn hemma är det svårt att hinna med. Begler-historien var klantigt skött, och hon fick backa tillbaka ett pinnhål igen.
7: Kanske bör man istället fråga sig över lämpligheten att ha någon med tvåårig fordonsutbildning som högsta studienivå som chef för arbetsförmedlingen, och hur personalen där har drivits mot avgrunden av chefer som inte hanterar situationen?
Nog för att man baxnar av alla teorier om färjor och Säpo, men ingen kan göra den analys du gör ovan utan förstahandsinfo om punkt 1. Den informationen förändrar allt. Självklart blir det lösa spekulationer utan information.
Nåväl, jag tror dig. Nu faller bitarna på plats. Tack för klargörandet. En djävulusisk situation för AS och barnen. Jag lider med dem, och önskar dem allt gott.