2019-09-01, 15:36
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Länge sedan jag följde en sån rörig tråd Bevis för att sambon är död verkar vara mycket trovärdiga.
Dödsorsak så länge verkar vara hemlig.
Klart att det inte verkar vara en sjukdom i alla fall med tanke på Annikas plötsliga time-out.

Oavsett person och dödsorsak så måste man lida med Strandhäll även om jag tycker hon är en av våra sämsta och vidrigaste politiker vi har i landet. Men ingen förtjänar att förlora någon nära anhörig

Sedan skulle det vara intressant och det finns någon fakta i all dess ryktesspridning som nu finns. Någon som kan presentera något av värde med lite mer fakta?

Ditt inlägg sammanfattar läget bra och den info som mest troligt stämmer. Vad som hänt vet vi inget alls om. Och tragiskt är det oavsett ja, 15 år tillsammans. Klart det är en tragedi för henne och familjen.
Citera
2019-09-01, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Nej, inte är man garanterat medvetslös på 30m. Som jag har fattat det så lägger stuntmännen gränsen vid 60m för fall i vatten, nu fattar jag att det inte är frågan om någon stuntman men med tanke på att det är dubbelt så högt upp till stuntmännens gräns så tvivlar jag på att man garanterat, som du säger, blir medvetslös.
Gränsen går vid 20 meter. Efter det är risken hög för skador eller död. Du pratar i nattmössan!
Citera
2019-09-01, 15:39
Medlem
erp.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Ska vi sammanfatta det vi vet i fallet.
AS har under flera år varit spermahink åt Y..man, M.Jo..nsson och I B..lan.
Hennes make har under denna tid snattat o lurat en arkitekt, för att sedan hoppa från estlandsfärjan (han ville väl spara några hundra o biljetten var billigare än till Helsingfors).

Du menar vad vi tror alternativt vill att det ska vara?
Citera
2019-09-01, 15:42
Medlem
Varför pratar vi om henne just nu denna tidpunkt? Vad har hon gjort för fel?
Citera
2019-09-01, 15:43
Medlem
Rodjas avatar
Enligt passagerarlistan har de "en hum" om vem det är som fallit över bord enligt:

https://mitti.se/nyheter/overbord-so...=sodraroslagen

Det verkar ju inte vara mitt i havet så om inte temperaturen i vattnet KAN man ju ta sig till
en nära belägen ö.

Vet nu inte om det är AS:s sambo precis, men i så fall ska det grävas fram. Andra politiker har har det
ju gått bra att avslöja om tidigare. Men sossarnas kontrollapparat kan nog skydda och komma undan med mycket.
Citera
2019-09-01, 16:38
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Enligt passagerarlistan har de "en hum" om vem det är som fallit över bord enligt:

https://mitti.se/nyheter/overbord-so...=sodraroslagen

Det verkar ju inte vara mitt i havet så om inte temperaturen i vattnet KAN man ju ta sig till
en nära belägen ö.

Vet nu inte om det är AS:s sambo precis, men i så fall ska det grävas fram. Andra politiker har har det
ju gått bra att avslöja om tidigare. Men sossarnas kontrollapparat kan nog skydda och komma undan med mycket.
Av länken får man intryck att fartyget var på väg IN mot Stockholm.
Citera
2019-09-01, 16:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Varför pratar vi om henne just nu denna tidpunkt? Vad har hon gjort för fel?

Det är en skvallertråd, här skvallrar vi?! Men var ska man börja? Hon än fel hela hon. Tragiskt det hon dock råkat ut för. Om det nu är hennes make och hon är ensam mamma till tre.

Men hela hon är ju sjuk. Extremt störande människa som verkar extremt okunnig också.
Citera
2019-09-01, 16:50
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Av länken får man intryck att fartyget var på väg IN mot Stockholm.

Ja, så har jag förstått det också, genom annan media.
Citera
2019-09-01, 17:09
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
FB är till för vädra de mest vidunderliga fantasier., dvs det är ett forum du kan addera allt ifrån rena konspirationsteorier till religösa resonemang. Men självklart uppskattas hårda fakta! Särskilt i sådana här fall. En lika ruggig som spekulativ tanke är att om han ville lämna denna världen på ett spektakulärt sätt - som alltså inte skulle passera obemärkt - så är ju hopp från enorm färja ett säkert kort.

Hemskt hur som helst. Hoppas de går ut med officiell information snart.

Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Jag kan inte svara för alla andra, men i mitt fall handlar det nog mest om önsketänkande.

Citat:
Ursprungligen postat av Tardolicious
En användare refererade poetiskt till färjekarlar och floden Styx. Mindre bildade användare förstod förstås ingenting. De trodde att hänvisningen handlade om ett aktuellt försvinnande från en Finlandsfärja. Plötsligt blev det en trådsanning.

Eftersom mannen som hoppade från färjan inte hittats, medan sambon redan tycks vara dödförklarad, hoppas jag att vi slipper vidare spekulationer i denna riktning.

Tack för svaren. Finns alltså inget konkret överhuvudtaget som styrker att Strandhälls man skulle vara personen som föll/hoppade från Finlandsfärjan.
Citera
2019-09-01, 17:16
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Tack för svaren. Finns alltså inget konkret överhuvudtaget som styrker att Strandhälls man skulle vara personen som föll/hoppade från Finlandsfärjan.
Nej. Men det finns också möjligheten föll/hoppade/BLEV KASTAD från färjan. Bara så att vi inte utesluter något scenario.
Citera
2019-09-01, 17:26
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Nej. Men det finns också möjligheten föll/hoppade/BLEV KASTAD från färjan. Bara så att vi inte utesluter något scenario.

Självklart ska inget uteslutas. Men jag var bara ute efter att få reda på om det fanns nån bäring i de skriverier om färjan och hennes man, vilket det uppenbarligen inte fanns.
Citera
2019-09-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är en skvallertråd, här skvallrar vi?! Men var ska man börja? Hon än fel hela hon. Tragiskt det hon dock råkat ut för. Om det nu är hennes make och hon är ensam mamma till tre.

Men hela hon är ju sjuk. Extremt störande människa som verkar extremt okunnig också.

Tre? Är mamman till den 23-årige - nu kanske något äldre - bonussonen avliden? Också??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in