2019-09-01, 14:16
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Ska vi sammanfatta det vi vet i fallet.
AS har under flera år varit spermahink
Hennes make har under denna tid snattat o lurat en arkitekt

Det fetade vet vi, det kursiva verkar sannolikt. Resten saknar belägg än så länge.
Citera
2019-09-01, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Ska vi sammanfatta det vi vet i fallet.
AS har under flera år varit spermahink åt Y..man, M.Jo..nsson och I B..lan.
Hennes make har under denna tid snattat o lurat en arkitekt, för att sedan hoppa från estlandsfärjan (han ville väl spara några hundra o biljetten var billigare än till Helsingfors).

Jag är sannerligen ingen fan av Annika "snabbt åldrande befolkning" Stirrhäll, men det känns som den summeringen är lite, eh, luftig...?
Citera
2019-09-01, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Stämmer det att AS man tagit livet av sig är det intressant varför så skedde. AS har ett grundmurat ”rykte” av att vara en slampa. Det är bara ett rykte, men då MSM/PS skyddar och inte kommer skriva om hennes privatliv måste det finnas någon här som sitter på information, eller?

A.S hade ju en chilenare före T.W
Chilenare är ju mer katolskt konservativa så det var väl därför - AS har ett grundmurat ”rykte” av att vara en slampa. - han dissade henne
Citera
2019-09-01, 14:46
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchDoge
"I Sverige regleras dödförklaring genom lag om dödförklaring (2005:130). Ansökan om dödförklaring får göras av make, sambo eller arvingar.

Om personen är försvunnen och det med hänsyn till omständigheterna är hög sannolikhet att personen har dött får ansökan om dödförklaring lämnas in ett år efter försvinnandet.

Om personen har försvunnit kan ansökan inlämnas tidigast fem år efter försvinnandet.

Efter att en dödförklaring blivit godkänd av Skatteverket så måste den kungöras och träder i laga kraft efter ett halvår (förutom vid naturkatastrofer/stora olyckor, då två månader gäller) om inga andra uppgifter inkommer."
https://lagen.nu/2005:130

Tack för svaret, och för att du inte "skällde" på mig för att jag inte orkade googla fram det själv! För det kunde jag naturligtvis ha gjort...
Citera
2019-09-01, 14:56
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
A.S hade ju en chilenare före T.W
Chilenare är ju mer katolskt konservativa så det var väl därför - AS har ett grundmurat ”rykte” av att vara en slampa. - han dissade henne
De flesta chilenare i Sverige är kommunister så han trivdes säkert bra med vänsterkärringen.
Senast redigerad av Reda 2019-09-01 kl. 14:59.
Citera
2019-09-01, 15:09
Medlem
persona.von.gratas avatar
Eh. Är det en trådsanning eller "inofficiellt känt" att AS man har försvunnit/ begått självmord genom att hoppa från en Finlandsfärja?
Citera
2019-09-01, 15:11
Medlem
Tardoliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Vad KONKRET är det som gör att man på fb tror att det är Strandhälls man som hoppat/ramlat från båten? Kollat passagerarlistor? Skvaller?

En användare refererade poetiskt till färjekarlar och floden Styx. Mindre bildade användare förstod förstås ingenting. De trodde att hänvisningen handlade om ett aktuellt försvinnande från en Finlandsfärja. Plötsligt blev det en trådsanning.

Eftersom mannen som hoppade från färjan inte hittats, medan sambon redan tycks vara dödförklarad, hoppas jag att vi slipper vidare spekulationer i denna riktning.
Citera
2019-09-01, 15:13
Medlem
Tardoliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Eh. Är det en trådsanning eller "inofficiellt känt" att AS man har försvunnit/ begått självmord genom att hoppa från en Finlandsfärja?

Se mitt svar ovan.
Citera
2019-09-01, 15:19
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tardolicious
Se mitt svar ovan.
Tack för förtydligande! Tills vidare saknas alltså minsta koppling till Finlandsfärjan.
Citera
2019-09-01, 15:21
Medlem
Redas avatar
Citat:
En användare refererade poetiskt till färjekarlar och floden Styx. Mindre bildade användare förstod förstås ingenting. De trodde att hänvisningen handlade om ett aktuellt försvinnande från en Finlandsfärja. Plötsligt blev det en trådsanning.

Eftersom mannen som hoppade från färjan inte hittats, medan sambon redan tycks vara dödförklarad, hoppas jag att vi slipper vidare spekulationer i denna riktning.

Hur vet du att hopparen inte hittats?
Citera
2019-09-01, 15:21
Medlem
Wajis avatar
Länge sedan jag följde en sån rörig tråd Bevis för att sambon är död verkar vara mycket trovärdiga.
Dödsorsak så länge verkar vara hemlig.
Klart att det inte verkar vara en sjukdom i alla fall med tanke på Annikas plötsliga time-out.

Oavsett person och dödsorsak så måste man lida med Strandhäll även om jag tycker hon är en av våra sämsta och vidrigaste politiker vi har i landet. Men ingen förtjänar att förlora någon nära anhörig

Sedan skulle det vara intressant och det finns någon fakta i all dess ryktesspridning som nu finns. Någon som kan presentera något av värde med lite mer fakta?
Citera
2019-09-01, 15:23
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:

Nja. ”Han tog färjan och försvann” påstods det. Jag frågade då om det var Baltic Queen varpå poesin startade.

(FB) Skvaller om Annika Strandhäll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in