Citat:
Ursprungligen postat av
Stefan5432
Jag har aldrig röstat S tidigare, men tycker Margareta inger förtroende. Om det inte vore för att hon skulle ha med MP och V så skulle jag klart göra det. Problemet är högerpartierna inte känns så lockande. Lurade tidigare på KD men vill inte rösta på en brottsling som borde tänkt efter innan hon drog på sig en förtalsdom. Rattar hon politiken likadant? Ulf förstår jag inte hur han blev vald av M. SD kommer att urholka demokratin. Svenska mästare i riksdagsvildar och har stora problem att få in stabila människor som representanter. L kan vara en lösning. Johan verkar eftertänksam men tveksamt om han kan hålla igen mot rejäla galenskaperna från SD.
Det jag läser ut av detta är att du verkar hyfsat indoktrinerad av massmedia och den bild S vill föra ut.
Andersson gör
ingenting utan Riksdagens två mest extrema partiers stöd. Vänstern sprungen ur kommunismen med massmord, totalitära systemkrascher världen över samt MP som nu hellre vill att folk fryser ihjäl än att slå på elen.
Har inte det minsta intresse att övertyga dig om vare sig det ena eller andra, men att ens betänka att partier som drivit Sverige i absoluta botten på 8-år är tyvärr något av en dumförklaring av dig själv.
Summering: En politiker skall analysera och därefter agera, dennes aktion skall ge ett resultat. Det är på dessa resultat (eller avsaknad av dem) vi väljer nya ledare till landet vid nästa val. Pilens riktning har under 8-år fört oss rakt ner i diket.
“Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results.” Albert Einstein.