2021-12-03, 08:52
Medlem
Ser ut som att fastigheten styckats av - på google street view 2010 finns inget hus mellan Strandhällska villan och vägen, men på google maps ligger ett hus med pool på den platsen.
Båda husen verkar vara rätt så nybyggda. Innan styckning så var tomten ca 3400 kvm.
Frågan är hur ägandet ser ut - vem ägde fastigheten innan sambon tog sig av daga? Och är barnen gemensamma eller sambons - om sambons så är väl arvet åtminstone till hälften deras? Så om de vill ha ut arvet så måste Strandhäll lösa ut dem - kostar säkert en hel del. Dottern verkar ha sambons efternamn - sonen, kan det vara han som flyttat till Göteborg.
Så kanske Strandhäll fått ministerposten som en kompistjänst för att ha råd att lösa ut barnen? Då förstår jag att hon är ovillig att betala räkningar
Citera
2021-12-03, 08:59
Medlem
"Kreti och pleti" är ett intressant uttryck. Det var nog länge sedan hon vistades ute bland medborgarna.

p.s högernazistiska Google maps har också fotat hennes hus. Vad anser hon om detta?
Citera
2021-12-03, 09:00
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Färskt skvaller att hon inte kan skillnaden på var och vart

Exakt vad jag reagerade på.

Och att hon ser allmänheten som ”kreti och pleti”.

Fast det gör man väl om man är sossekoryfé.

Osmakligt inlägg från henne. Sedvanlig Strandhäll-kvalitet.

Och till folk som tycker att hon är snygg, ja vad säger man? Struma är väl så sällsynt numera att ingen reagerar.
Citera
2021-12-03, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Den här historien verkar ha tyvärr ha räddat Strandhäll. Ebba Busch uttrycker stöd för henne

https://twitter.com/BuschEbba/status...09617517768708

Nu kommer ingen få kritisera Strandhäll längre på grund av "hot från högerextremister".

För det första tror jag det är skitsnack från Strandhällskan - kan säkert ha varit en drönare uppe, men hon chansar bara med vem som styrt den.
Sedan förvånar det mig att Ebba ger henne stöd (om än litet) med tanke på Strandhällskans inlägg o bilder på Ebba för 1,5 år sedan.
Citera
2021-12-03, 09:05
Medlem
What-the-hecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja verkligen. Det rimmar ganska illa med en så vulgär livsstil både att vara sosse och klimatminister att tappa upp så jävla mycket vatten att man köper in den tjänsten för nästan en tusenlapp och dessutom skiter i att göra rätt för sig när man sitter i regeringen och allt.

Trodde från början att det här var en sån där tjej som inte ens går mot röd gubbe vid en folktom gata nu undrar jag mest vad Magda såg för tillgång i henne.

För det inlägget måste jag erkänna att du är inte helt bakom flötet. Jämför man med ditt första inlägg i tråden, inlägg 4, så är det en himmelsvid skillnad. Där var du så naiv, troligen skrevs inlägget i affektion efter att du sett Annika, med sitt påklistrade hästaskratt, stå och le i TV-rutan.

Alla har vi ju fel någon gång.
Senast redigerad av What-the-heck 2021-12-03 kl. 09:08.
Citera
2021-12-03, 09:10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiggeO
För det första tror jag det är skitsnack från Strandhällskan - kan säkert ha varit en drönare uppe, men hon chansar bara med vem som styrt den.
Sedan förvånar det mig att Ebba ger henne stöd (om än litet) med tanke på Strandhällskans inlägg o bilder på Ebba för 1,5 år sedan.
För att slippa sin(a) mobbare? Ganska jobbigt att ha "bästaste finaste tjejgänget" efter sig, med ständiga påhopp publikt...
Citera
2021-12-03, 09:18
Medlem
FriedrunVonSchlitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
För en dum/feg/partisk journalist kanske.
Vi är många som kan klä av henne direkt om tillfälle ges.
Fö, har man inga drogtester för riksdagsmedlemmar? Finns ju på många arbetsplatser där det är kritiskt at man är nykter och inte drogpåverkad.

Räknas som kränkande och kränkta politiker är inte bra...
Citera
2021-12-03, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Strandhäll trumfar sitt lidande med att lägga in sin 12-åriga dotter.

Hon har verkligen inga skrupler. Hon gapar och hatar nonstop på twitter och känner inga gränser där. Sen påstår hon att SD förföljer henne med drönare. För att göra det hela extra känslosamt slänger hon in hennes dotter. Fullständigt gränslös.

Busch har visst eget intresse för att inte granskas för närgående av media pga hennes egen historia
med sitt husköp.
Fast ska vi vara ärliga så beror ebbas oro på ett riktigt bombhot mot henne för nåt år sedan mot hennes hem där barnen var vid tillfället. Du kan hitta domen på nätet. I samband med hotet engagerades stora delar av polisen i Uppsala via Säpo.
Jag tror att i samma läge skulle även du vara orolig.
Dessutom var det bilder från drönare hon reagerade på eftersom de visade hur det såg ut runt huset.

Jag avskyr strandhäll för hennes inkompetens och hat mot andra men drönarfilmer är att gå för långt även där.
Citera
2021-12-03, 09:28
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
För att slippa sin(a) mobbare? Ganska jobbigt att ha "bästaste finaste tjejgänget" efter sig, med ständiga påhopp publikt...

Snarare att hon inte sjunker till samma låga nivå som Annika själv när hon spridit massa artiklar om EB-husaffär.
Citera
2021-12-03, 09:39
Medlem
What-the-hecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiggeO
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Damage Control från Strandhäll failade. Jobbigt läge.
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
SD eller Riks har inte flugit någon drönare, det är bara trams. Det lär vara oklart var bilderna kommer ifrån. Nej, jag har sett flera lägga ut att man kunnat se hennes adress i närtid nu när hon blev minister. Nu verkar det dock ha ändrats sista dagarna när hon återigen blivit minister.

Kolla länkarna i mitt föregående inlägg, kolla bilderna. Vill du ha fler exempel på medier som visat bilder på var toppolitiker bor? Varför är inte detta också hemskt, fruktansvärt och farligt menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Vad löjlig hon är, högerextremister har filmat mitt hem. Vilken jävla idiot, hur fan kan man rösta på ett sådant pack som hon är och företrädare som vräker ut sig sådana okväde ord för att någon filma hennes hem. Hon har ingen vett och etikett den människan.

Jag hittar inte ens filmen det gäller?
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Den här historien verkar ha tyvärr ha räddat Strandhäll. Ebba Busch uttrycker stöd för henne
https://twitter.com/BuschEbba/status...09617517768708

Nu kommer ingen få kritisera Strandhäll längre på grund av "hot från högerextremister".

Från säker källa vet jag att Thomas ägde en drönare. Han var ofta som ett stort barn vad det gäller nya tekniska saker. Jag har hört roliga historier om hur han försökte få kontroll över farkosten.

Finns orginalfilmen någonstans? På metainformationen borde datumtagg finnas.

Sen kan ju hans drönare finnas kvar i familjens ägo. Hur pålitlig är strandhällskan och hennes bror? Så den kan ha blivit luftad, så att säga. Om det inte blir avslöjat så vore det en perfekt damage control. Sen finns det ju alla vänsterextremister. Möjligheterna är många.
Citera
2021-12-03, 10:05
Medlem
Strandhäll och morgan klassas väl båda som näst intill dvärgar..
Båda är runt 1.5 meter långa.
Citera
2021-12-03, 10:15
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
"Kreti och pleti" är ett intressant uttryck. Det var nog länge sedan hon vistades ute bland medborgarna.

p.s högernazistiska Google maps har också fotat hennes hus. Vad anser hon om detta?
Folkföraktet är en grundsten för vänstern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in