Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-29, 23:48
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Självklart kan man köpa och sälja vapen mellan privatpersoner i USA.
Att kontrollera ID är inget krav i alla stater heller.

Finns videos på Youtube där folk köper utan ID på mässor. Vad är oddsen att den där vapentokiga Amerikanen på parkeringsplatsen kommer vara mer seriös?


Till frågan:
Ta det inte på flyget. Skicka det.
Att sända internationella paket kräver ofta ID, ibland inte.
Skicka ett paket utan organiskt material.
Skicka en produkt där metall i formen på mantel/pipa finns.
Tvätta delen med lösningsmedel otaliga gånger.
Tänk på fingeravtryck.
Köp ett "färdigt paket" av FEDEX eller vem du nu använder.
Skicka, och åk till flygplatsen direkt.
Fastnar det i USA, så åk aldrig tillbaka. Du begick precis ett federalt brott där du riskerar tvåsiffrigt fängelsestraff.

Mina 2cent lite snabbt.

Väldigt bra råd.
Jag lovar att hålla er uppdaterade om hur det går.
Citera
2018-01-30, 01:03
  #26
Medlem
Vad för slags mekanisk del borde man maskera mantel och pipa som? Finns det någon t ex rotorpump- el. bildel som är toppen för jobbet?
Citera
2018-01-30, 11:08
  #27
Medlem
Stureplansstekarens avatar
Jag fattade det som att TS tänker lägga delarna i det incheckade bagaget och inte handbagaget?
Citera
2018-02-01, 00:19
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stureplansstekaren
Jag fattade det som att TS tänker lägga delarna i det incheckade bagaget och inte handbagaget?

Jag ångrade mig, tänker posta delarna.
Vapnen är redan införskaffade, 3st ifall någon pipa skulle försvinna i posten.
Måste bara rengöra dessa och få bort fingeravtryck m.m.

Jag uppdaterar hur det går.
Citera
2018-02-01, 01:19
  #29
Medlem
Stureplansstekarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cpbajs1
Jag ångrade mig, tänker posta delarna.
Vapnen är redan införskaffade, 3st ifall någon pipa skulle försvinna i posten.
Måste bara rengöra dessa och få bort fingeravtryck m.m.

Jag uppdaterar hur det går.
Lycka till och vi är tacksamma för uppdateringar!
Citera
2018-02-01, 03:58
  #30
Medlem
Jag hade aldrig vågat skicka nåt så vanligt som glock, Vilken tullare som helt lär känna igen delarna på en enkel röntgen. Kel-tec p-3at eller annan mindre polymerpicka eller nåt riktigt litet som north american arms eller liten derringer i 22lr, men ingen glock eller liknande i "full size". Som tidigare nämnts, skicka samma dag eller dagen innan du åker hem. Sitta i amerikanskt häkte och sen fängelse kan inte vara nån höjdare.
Citera
2018-02-01, 07:23
  #31
Medlem
Stureplansstekarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarcov
Jag hade aldrig vågat skicka nåt så vanligt som glock, Vilken tullare som helt lär känna igen delarna på en enkel röntgen. Kel-tec p-3at eller annan mindre polymerpicka eller nåt riktigt litet som north american arms eller liten derringer i 22lr, men ingen glock eller liknande i "full size". Som tidigare nämnts, skicka samma dag eller dagen innan du åker hem. Sitta i amerikanskt häkte och sen fängelse kan inte vara nån höjdare.
Svårt att se att jänkarna kollar vad som är i paketet annat än att de röntgar för att kontrollera efter bomber. Problemet är väl snarare den svenska tullen.
Citera
2018-02-03, 19:53
  #32
Medlem
Jag har lite dalig koll pa vad en glock gar pa illegalt i sverige men skulle jag prompt behova ett vapen i sverige skulle jag personligen lata nagon annan ta risken vid transport och betala gott for det.

Lever man under nagonlunda ordnade forhallanden kanns det som att aka dit for grova vapenbrott i usa kostar mer an det smakar.

Vantar med spanning pa resultatet!
Citera
2018-02-03, 20:49
  #33
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Jo givetviss. Men har man inte turban på huvudet och pratar bra engelska så är det nog inga problem, säljarna vill ju bara bli av med skiten och få pengarna så fort som möjligt. Och vill en terrorist få tag på vapen så får han det, oavsett vapenlagstiftning uppenbarligen. Vi har fler terrordåd i Europa trots att vi har hårdare vapenlagar än USA, problemet är inte vapen och har aldrig varit. Vi vet alla vad problemet är, tyvärr är folk opportunister och sinnessjuka i huvudet i vissa fall och man vägrar erkänna de verkliga problemen.
Jag har kopt och salt hundratals vapen privat "FTF" (face to face), och du har helt ratt: I de vapenliberala staterna ar det inte markvardigare an att kopa en begagnad bokhylla. Ser man prydlig och turbanfri ut och talar bra engelska sa ar det mestadels en fraga om att byta vapen mot pengar och skaka hand, och kanske for artighetens skull visa korkort eller CCW. Jag talar i det narmaste perfekt engelska men med en latt brytning, och de ganger nagon har fragat var jag kommer fran har det mest bara varit av rent intresse (Sweden, huh? I heard they have pretty girls there!).

Jag har dock rakat pa en del som inte varit sa dar helt oreserverade (mestadels ovana privatsaljare som varit nervosa for att jag skulle rana eller valdta dem osv), och sadana saljare brukar begara "bill of sale", ID (korkort eller CCW) osv. Kopte t.ex. en PTR-91 haromdagen, och saljaren ville se bade CCW och FFL innan det blev affar. Sant brukar dock sortera ut sig sjalvt redan pa telefon.

Sen kan man ju bara garva at de som sager att man ska ta isar vapnet och skicka i separata paket. Att ha flera paket i posten okar i min mening risken for upptackt, eftersom chanserna att ett enda paket slinker igenom givetvis ar storre an for 7-8 paket att slinka igenom. Ta isar, arrangera delarna sa de ser sa oskyldiga ut som mojligt pa scannern, och hall tummarna. Ha det sa kul!
Citera
2018-02-04, 22:36
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cpbajs1
Jag ångrade mig, tänker posta delarna.
Vapnen är redan införskaffade, 3st ifall någon pipa skulle försvinna i posten.
Måste bara rengöra dessa och få bort fingeravtryck m.m.

Jag uppdaterar hur det går.
Hur packar du dom?
Citera
2018-02-04, 22:42
  #35
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Låter svårt, säkerheten i usa är vrålnoga, inte like slapphänta som i sverige.
Citera
2018-02-05, 00:51
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzershreck
Hur packar du dom?

Det vågar jag inte berätta förrän vapnen är i tryggt förvar hemma i Sverige.
Vi har ju trots allt tull även i Sverige.
Men uppdatering sker om ca 2-3v
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback