Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-28, 23:00
  #13
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cpbajs1
Att köpa är inga problem.
Staten jag ska till sätter folk ut annonser i den lokala blaskan, sen gör man upp affären på en parkeringsplats typ.

och precis som vid bilaffärer som avgörs på en parkeringsplats, så kommer de att vilja se dina "credentials" innan det blir någon affär mellan er.
Citera
2018-01-28, 23:05
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
och precis som vid bilaffärer som avgörs på en parkeringsplats, så kommer de att vilja se dina "credentials" innan det blir någon affär mellan er.
Nej, jag har gjort det förr, dock inte tagit med något hem.
Citera
2018-01-28, 23:07
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Varför vill du ta med just pipa och mantel på planet? Det är totalt sinnessjukt och idiotiskt! Om du nu tänkt göra detta, så posta ALLA delar var för sig istället. Försök hitta någon som kan hjälpa dig att posta pipa och manteln efter att du kommit hem och redan har de andra delarna hemma.

Tack!

Det är sån här konstruktiv kritik jag vill åt.
Du har självklart rätt.
Citera
2018-01-28, 23:07
  #16
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cpbajs1
Nej, jag har gjort det förr, dock inte tagit med något hem.


Öppen illegal vapenhandel alltså, där vapenhandlarna till och med bereds annonsplats i tidningen.

Vad säger Trumpeten om det?
Citera
2018-01-28, 23:12
  #17
Medlem
köp något från denna sidan när du är i amerikat så slipper du skummnisar på parkeringsplatser

https://www.ghostguns.com

det är 80% färdiga så du behölver borra lite hål och meka ihop resterande 20% själv. inget svårt för någon normalhändig,


ang att posta så kör på,

jag skulle själv inte vara nojjig över att lägga i det i bagaget, dvs ej handbagage
Citera
2018-01-28, 23:15
  #18
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Öppen illegal vapenhandel alltså, där vapenhandlarna till och med bereds annonsplats i tidningen.

Vad säger Trumpeten om det?

Faktum är att det inte är illegalt, som jag förstått det. Och detta funkar bara i vissa delstater, och i de delstater det är tillåtet så måste säljare och köpare båda vara bosatta i samma delstat och Amerikanska medborgare givetviss. Det är alltså olagligt att sälja till TS, men känner ts någon som vill hjälpa honom så är det fullt möjligt.
__________________
Senast redigerad av Framtyr 2018-01-28 kl. 23:17.
Citera
2018-01-28, 23:18
  #19
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Faktum är att det inte är illegalt, som jag förstått det. Och detta funkar bara i vissa delstater, och i de delstater det är tillåtet så måste säljare och köpare båda vara bosatta i samma delstat och Amerikanska medborgare givetviss.


Det applicerar inte direkt på TS status dock.
Den som säljer en pistol till honom på det sättet, kunde lika gärna sälja en till en blivande terrorist.. Same crime.
Citera
2018-01-28, 23:29
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Posta skiten, antagligen plingar tullen på och vill ta ett samtal

De begär ofta id när man skickar grejer utomlands från USA, så det kan vara knepigt.
Citera
2018-01-28, 23:30
  #21
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det applicerar inte direkt på TS status dock.
Den som säljer en pistol till honom på det sättet, kunde lika gärna sälja en till en blivande terrorist.. Same crime.

Jo givetviss. Men har man inte turban på huvudet och pratar bra engelska så är det nog inga problem, säljarna vill ju bara bli av med skiten och få pengarna så fort som möjligt. Och vill en terrorist få tag på vapen så får han det, oavsett vapenlagstiftning uppenbarligen. Vi har fler terrordåd i Europa trots att vi har hårdare vapenlagar än USA, problemet är inte vapen och har aldrig varit. Vi vet alla vad problemet är, tyvärr är folk opportunister och sinnessjuka i huvudet i vissa fall och man vägrar erkänna de verkliga problemen.
Citera
2018-01-28, 23:38
  #22
Medlem
skalman1973s avatar
Tja känner du någon så väl att du ber dem kringå federala exportregler och riskera ett federalt åtal med efterföljande tid i ett federalt fängelse för så lite pengar som en glock motsvarar så kör hårt :-)
Citera
2018-01-29, 02:08
  #23
Medlem
Motor_666s avatar
Det har hänt mer än en gång att det trillat ur en lapp ur incheckade bagaget när jag kommit hem från USA som meddelat att väskan blivit genomsökt. Antagligen just för att vapendelar och handladdningsgrejer synts på röntgen.
Det lär ju bli din sista USA resa på länge om du åker fast.
Citera
2018-01-29, 20:34
  #24
Medlem
akvifers avatar
Självklart kan man köpa och sälja vapen mellan privatpersoner i USA.
Att kontrollera ID är inget krav i alla stater heller.

Finns videos på Youtube där folk köper utan ID på mässor. Vad är oddsen att den där vapentokiga Amerikanen på parkeringsplatsen kommer vara mer seriös?


Till frågan:
Ta det inte på flyget. Skicka det.
Att sända internationella paket kräver ofta ID, ibland inte.
Skicka ett paket utan organiskt material.
Skicka en produkt där metall i formen på mantel/pipa finns.
Tvätta delen med lösningsmedel otaliga gånger.
Tänk på fingeravtryck.
Köp ett "färdigt paket" av FEDEX eller vem du nu använder.
Skicka, och åk till flygplatsen direkt.
Fastnar det i USA, så åk aldrig tillbaka. Du begick precis ett federalt brott där du riskerar tvåsiffrigt fängelsestraff.

Mina 2cent lite snabbt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback