2025-04-26, 09:17
Medlem
Dr_Dollars avatar
Nån som gjort premiären än?
Kanske årets första birdie?
Målsättning för säsongen?

Min premiär blir i mitten på maj, och målsättningen är att komma på "rätt sida 76"...dvs 76 och bättre.
Senaste åren är jag höga 70/låga 80 rundor och det är bara väldigt frustrerande att det aldrig släpper.
Men...detta är ett maraton och inte ett sprintlopp 😁
Senast redigerad av Dr_Dollar 2025-04-26 kl. 09:19.
Citera
2025-04-27, 14:21
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar

Min premiär blir i mitten på maj, och målsättningen är att komma på "rätt sida 76"...dvs 76 och bättre.
Senaste åren är jag höga 70/låga 80 rundor och det är bara väldigt frustrerande att det aldrig släpper.
Jag bor i Skåne jag har spelat ute hela året.
Citera
2025-05-01, 07:58
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar

Premiären har skett men vädret har varit sådär så det har bara blivit 4 rundor med varierande resultat. Alltifrån låga 80 till mid 90. Målet i år (som det har varit de senaste två åren) är att få under 80. Jag har snubblat på mållinjen men skillnaden i år mot tidigare säsonger är att drivern äntligen fungerar. Slicen är fixad, jag har en enkel svingtanke och det känns som att slicen är borta förevigt. Den går inte långt men den går rakt. Idag ska jag även iväg och köpa nya wedgar! Det blir Cleveland RTZ efter att ha haft mina Callaway MD3 sen de kom.
Citera
2025-05-01, 14:42
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Premiären har skett men vädret har varit sådär så det har bara blivit 4 rundor med varierande resultat. Alltifrån låga 80 till mid 90. Målet i år (som det har varit de senaste två åren) är att få under 80. Jag har snubblat på mållinjen men skillnaden i år mot tidigare säsonger är att drivern äntligen fungerar. Slicen är fixad, jag har en enkel svingtanke och det känns som att slicen är borta förevigt. Den går inte långt men den går rakt. Idag ska jag även iväg och köpa nya wedgar! Det blir Cleveland RTZ efter att ha haft mina Callaway MD3 sen de kom.

Grymt bra!
Och som vanligt...det är alltid bättre att ligga på fairway än bakom ett träd eller inne I ett rävgryt 😁
Citera
2025-05-15, 03:37
Medlem
Hej!

Någon som vet om det finns en korthålsbana (eller i andra hand driving range/pitching green etc..) i Skåne som har (bra/vettig) belysning? Dvs där det går att spela på kvällstid (t ex från 20 på lördag...).

Trodde inte det skulle vara så svårt att söka efter och hitta svar på, men jag går bet! Kanske för att det inte finns någon... eller för att jag söker galet....

Mod: ny i detta delforum. Provade först i annan golftråd. Noll respons där.
Citera
2025-05-24, 02:34
Medlem
Letar järnklubbor i budgetklassen då jag inte får många rundor per år. Tittar på Wilson D7 som är förlåtande och ger rejäl distans som vi nybörjare tycker är flashisht
Min fråga är om någon vet skillnaden på Wilson D7 Xs och Wilson D7 REAKT ? Vilken är den senaste modellen och vad är skillnade. Dormy verkar bara ha XS medans innescingen RE-AKT?
Om ni har andra tips i budgeteklassen 0-6000 kr så hojta.
Citera
2025-06-10, 13:46
Medlem
För er som använder eller som gått över till dessa square 2 square putters. Vad är era tankar och åsikter om dessa?
Har själv tanken på att gå över.
Har aldrig testat själv, och fattar så klart att allt är relativt. Har jäkligt långt till en golfbutik och min klubb vill inte ta hem en som jag kan få testa så blir i sådana fall att beställa en lite på chans och hoppas det känns bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in