Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
jag köpte den för ihopsparade veckopengar när jag var liten, som jag minns det tyckte jag bara att bilderna i reklamen i svensk golf var så jävla snygga.
Jag är inte så insatt i skillnaderna men jag har provat farsans olika putters med diverse inserts o gillade dem inte alls. Med den här sticker bollen iväg mer och man kan smeka iväg puttarna mer, jävligt skönt. Jag har förstått att det anses mer lättspelat om puttern inte får bollen att sticka iväg så fort men jag tycker är lättare att få känsla om man ha en långsammare rörelse.
Är precis anledningen till att jag gillar putters med så lite insert som möjligt eller ingen alls. Känslan i de gamla hederliga putters som finns slår allt det nya, nuförtiden så är det ju bara att pendla och slå och bollfan går ditåt du tror du siktar typ.
Måste förövrigt gnälla över tajmingen över att mina nya klubbor kommer när det fan inte varit över 12 grader varmt eller uppehåll på tre dagar. Även om man har stått på rangen under taket och slagit så märks det ju en skillnad på förhållanden. Dessutom har två närspelspass regnat inne tack vare vattensjuka greener, jag vill träna nu!