2010-06-07, 11:15
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettis
Vad spelar ni med för putter?
Inhandlade nyligen en Ping iN Anser V2 och jag måste säga att jag har aldrig puttat bättre i hela min golfkärriar.

Har funderat lite på just denna, och måste säga att den är grymt skön!
Citera
2010-06-07, 12:25
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Bara måste gilla att Ping börjar komma tillbaka till de gamla hederliga Ping Zing designen, där har jag en personlig favorit
Citera
2010-06-07, 13:38
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG

Blev bara en runda i det här härliga vädret och två under par från vit tee här på hemmaklubben, hur har det gått för er?

Spelade två rundor på korthålsbanan igår och slog till med nytt personligt banrekord, gick på par. Korthålsbanan är otroligt utmanande till skillnad från många andra med små, ondulerade greener som omringas av djupa bunkrar vilket gör den alldeles utmärkt som träningsbana.
Citera
2010-06-07, 14:17
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Woho, nu dök äntligen klubborna upp på posten, ska bli härligt att åka ut till klubben och spela ikväll!
Citera
2010-06-07, 21:49
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettis
Vad spelar ni med för putter?
Inhandlade nyligen en Ping iN Anser V2 och jag måste säga att jag har aldrig puttat bättre i hela min golfkärriar.
Har en gammal Taylor TPA, kommer nog aldrig byta ut den
Tror det här är exakt min modell faktiskt

http://cgi.ebay.com/NEW-ORIGINAL-TAY...-/250562121023
Citera
2010-06-07, 22:15
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Har en gammal Taylor TPA, kommer nog aldrig byta ut den
Tror det här är exakt min modell faktiskt

http://cgi.ebay.com/NEW-ORIGINAL-TAY...-/250562121023

Spela med en sådan på riktigt snabba greener måste vara otroligt skönt! Har en bekant som sitter på en bladputter från en av Scotty Camerons första designer, har försökt köpa den av honom flera gånger men han vägrar sälja den. Har provputtat på normala och snabba greener med den och man känner sig som en halvgud, känslan slår allting jag puttat med förut.
Citera
2010-06-07, 22:38
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Woho, nu dök äntligen klubborna upp på posten, ska bli härligt att åka ut till klubben och spela ikväll!

Grattis!

Jag har blivit så jävla sugen på att göra en omstart i golfen och kvala till Nordeatouren i höst. Har fortfarande åldern inne, men pluggar så måste kunna kombinera det på något sätt.
Citera
2010-06-08, 06:31
Medlem
Tjena, jag har en fråga angående flexibiliteten på skaften (grafit, driver, i detta fall).

Tänkte köpa mig en ny driver eftersom att jag saknar en. Har inte tyckt att jag behövt en eftersom att jag slår så inåt helvete långt. Nu ljög jag, men iaf.

Vad jag vet har jag tidigare alltid spelat med "regular", men funderade på att jag kanske är mer lämpad för "stiff". Jag läste på lite grann och hittade punkter om att stiff är vad man behöver om man slår 250yards (225 meter), carry, eller längre. Dessutom har jag i princip konstant draw. Jag får skicka fram högerdojan två dec. för att fadea.

Vidare gillar jag att ta i som en galning. Jag menar hur kul vore golf annars? När jag läste om stiff kontra regular stod det att en snabb sving inte nödvändigtvis motiverade till ett styvare skaft om svingen är "smooth". Det intressanta var om svingen var "jerky", vilket jag antar betyder att man har en rätt normal baksving och att man först vid övergången till nedsving börjar ta i som vid en hårdmageskitning. Rent logiskt borde ju klubban sviktas betydligt mer om man är den typen.

Hur stor är egentligen skillnaden mellan regular och stiff? Om man ligger i gränslandet, hur mycket åt helvete kommer driverna att gå med för hårt skaft? I samma gränsland ska tydligen regular då vara att föredra. Men jag tar hellre i lite till i stället för att lugna ner svingen för att hamna rätt.

Jag har verkligen inte lust att gå till någon golfjöns för att mäta hastighet och så vidare. Det är för seriöst och han som sköter det på min klubb har en outhärdlig dialekt som ger mig kväljningar.

Är priset för den vägran att jag helt enkelt får chansa?

Alla tankar, synpunkter och erfarenheter i dilemmat uppskattas!

Svinga väl (och hårt)!
Senast redigerad av Ompaoor 2010-06-08 kl. 06:34.
Citera
2010-06-08, 18:01
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Spela med en sådan på riktigt snabba greener måste vara otroligt skönt! Har en bekant som sitter på en bladputter från en av Scotty Camerons första designer, har försökt köpa den av honom flera gånger men han vägrar sälja den. Har provputtat på normala och snabba greener med den och man känner sig som en halvgud, känslan slår allting jag puttat med förut.
jag köpte den för ihopsparade veckopengar när jag var liten, som jag minns det tyckte jag bara att bilderna i reklamen i svensk golf var så jävla snygga.

Jag är inte så insatt i skillnaderna men jag har provat farsans olika putters med diverse inserts o gillade dem inte alls. Med den här sticker bollen iväg mer och man kan smeka iväg puttarna mer, jävligt skönt. Jag har förstått att det anses mer lättspelat om puttern inte får bollen att sticka iväg så fort men jag tycker är lättare att få känsla om man ha en långsammare rörelse.
Citera
2010-06-09, 15:48
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
jag köpte den för ihopsparade veckopengar när jag var liten, som jag minns det tyckte jag bara att bilderna i reklamen i svensk golf var så jävla snygga.

Jag är inte så insatt i skillnaderna men jag har provat farsans olika putters med diverse inserts o gillade dem inte alls. Med den här sticker bollen iväg mer och man kan smeka iväg puttarna mer, jävligt skönt. Jag har förstått att det anses mer lättspelat om puttern inte får bollen att sticka iväg så fort men jag tycker är lättare att få känsla om man ha en långsammare rörelse.

Är precis anledningen till att jag gillar putters med så lite insert som möjligt eller ingen alls. Känslan i de gamla hederliga putters som finns slår allt det nya, nuförtiden så är det ju bara att pendla och slå och bollfan går ditåt du tror du siktar typ.

Måste förövrigt gnälla över tajmingen över att mina nya klubbor kommer när det fan inte varit över 12 grader varmt eller uppehåll på tre dagar. Även om man har stått på rangen under taket och slagit så märks det ju en skillnad på förhållanden. Dessutom har två närspelspass regnat inne tack vare vattensjuka greener, jag vill träna nu!
Citera
2010-06-09, 19:54
Medlem
Dr.Sativas avatar
Då har man investerat Callaway x-20 järn, Diablo Hybrid och en Ping Anser putt. Underbart!

Hybriden var riktigt skön!
Citera
2010-06-09, 22:32
Medlem
Flexxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Grattis!

Jag har blivit så jävla sugen på att göra en omstart i golfen och kvala till Nordeatouren i höst. Har fortfarande åldern inne, men pluggar så måste kunna kombinera det på något sätt.

College i USA är ju ett alternativ om du nu inte är alldeles för gammal, kanske vore något?
Tänkte också kvala i höst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in