Flashback bygger pepparkakshus!
2019-06-05, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Vet inte om det är rätt tråd? Regnkläder golf. tips. Om det inte är rätt försökte jag

Regnkläder inom golf finns det mkt. Men skall du ha det finaste så är det Galvin Green som gäller.
Själv använder jag mig av Abacus och Footjoy. Tycker att deras regnkläder också funkar för en billigare peng.
Citera
2019-06-11, 12:04
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Vet inte om det är rätt tråd? Regnkläder golf. tips. Om det inte är rätt försökte jag

Citat:
Ursprungligen postat av TobbeGubben
Regnkläder inom golf finns det mkt. Men skall du ha det finaste så är det Galvin Green som gäller.
Själv använder jag mig av Abacus och Footjoy. Tycker att deras regnkläder också funkar för en billigare peng.

Jag har genom åren haft regnkläkder från både Abacus och Galvin Green. För tillfället har jag Galvin Green och jag tycker att det fungerar bra. Galvin Green känns dock onödigt dyrt men när jag köpte mitt regnställ så var det rea.

Som TobbeGubben skriver så är Abacus bra regnkläder och det är framförallt billigare än Galvin Green. Peak Performance brukar ha bra kvalitet och komfort på sina kläder men hur deras regnkläder för golf är vet jag inte.
Citera
2019-06-11, 12:09
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Eller om du inte vill spendera högvis med pengar bara för att få ett visst namn på bröstet på dina regnkläder så kan du gå till närmaste ordentliga sportbutik och kika runt där. Bara testa så att du får nått som inte ställer till det för din sving. Och inte prasslar för mycket.

EDIT: Jag köpte mina grejer på XXL, det är ju en av få riktiga sportbutiker som finns kvar så om du har en sån inom räckhåll så kan jag rekommendera det.
Citera
2019-06-11, 12:33
Medlem
Om det inte är svinkallt så använd funktionskläder.Spela i regnkläder,då blir man bara svettig å jävlig.Finns enligt mej inte några regnkläder som ventilerar tillräckligt bra.Alternativt använd bara Peak Performance regnbrallor.
Citera
2019-06-14, 10:42
Medlem
Hur går det för er nu en bit in på säsongen?
Har betat av ca 10 rundor och bästa score hittills är +2 från back tee, sämsta +12. Vill ner och spela på par eller bättre men dålig puttning har hindrat mig.
Citera
2019-06-14, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunkers
Hur går det för er nu en bit in på säsongen?
Har betat av ca 10 rundor och bästa score hittills är +2 från back tee, sämsta +12. Vill ner och spela på par eller bättre men dålig puttning har hindrat mig.

Banan jag spelar på öppnade förra veckan...

Har själv spelat tre niohålsrundor och inte slagit bort en enda boll, och verkar ha hittat lösningen med min pull hook som jag haft problem med i tre år. Väldigt nöjd än så länge.
Citera
2019-06-26, 07:58
Medlem
Dr_Dollars avatar
Mid-season när solen skiner och vi bara väntar på att kliva på semester/första tee

Hur går det för alla..?

Kan berätta om hur jag varit nere i djävulens avgrunder, tror till och med att han viskade till mig:
Citat:
Du kan inte spela golf.....
,och hur från ena dagen till den andra så var det bara....borta.

Hjärnspöken deluxe, och om ni haft det så vet nog dom flesta vad jag menar.
Fy faan i helvete vilken mardröm...att vara "där nere", att inte har en aning om vart bollen kommer ta vägen, hook, slice, vart siktar jag, ska jag ändra greppet...är jag square?!
Men som sagt, från ena dagen till den andra...så vips så var det som att den berömda "polletten trillade ner"
Men att stå på tee/fairway och ha den där känslan är fruktansvärt hemsk, och inget jag önskar någon.
För nån vecka sedan går jag mellan 5:an och 6:an och tänker;
Citat:
Är detta slutet?!
Ska jag verkligen bara helt sonika sluta spela??
Om jag säljer grejorna då

Du kan jag faan inte ens träffa en lagårdsdörr?!
Ska detta verkligen vara så skoj?

Tur det är mycket kvar av säsongen
Citera
2019-07-03, 20:55
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Mid-season när solen skiner och vi bara väntar på att kliva på semester/första tee

Hur går det för alla..?

Kan berätta om hur jag varit nere i djävulens avgrunder, tror till och med att han viskade till mig:

Fy faan i helvete vilken mardröm...att vara "där nere", att inte har en aning om vart bollen kommer ta vägen, hook, slice, vart siktar jag, ska jag ändra greppet...är jag square?!
Men som sagt, från ena dagen till den andra...så vips så var det som att den berömda "polletten trillade ner"
Men att stå på tee/fairway och ha den där känslan är fruktansvärt hemsk, och inget jag önskar någon.

Även jag var i avgrundsträsket men det börjar ordna upp sig. På hål där hjärnspöket är framme och viskar så har jag börjat att slå ut med hybriden istället. Känns som att bara jag överlever utslaget så kliver jag in på en bogey som sämst. Däremot den där obekväma känslan att redan innan veta att den här kommer hookas är inte rolig.
Citera
2019-07-03, 21:14
Medlem
Jodo21s avatar
Citat:

Hur går det för alla..?

Jag befinner mig i samma sits, träffar bollen tunt, på hälen (spoon & driver) slice och t.om putt & chip-yips.. så nä.. just nu känner jag ingen glädje på golfbanan. Man kanske behöver någon veckas break från golfen och hitta suget igen.
Citera
2019-07-05, 17:05
Medlem
Hawxs avatar
Citat:

Hur går det för alla..?

Kul läsning! Hoppas det bättrar sig
För min del går det förvånansvärt bra (dont jinx it). Tagit mig ner till 3.8 och känner att jag behöver fler tävlingar för att trycka ner mig ytterligare. Ny driver har det blivit som gett ett helt annat självförtroende från tee. Slår dock bara driver på 2-3 hål per runda men boosten har smittat av sig på resterande spel. Hade jag bara lagt ner lite mer tid på greenerna hade nog röda siffror varit enklare. Men, mycket kvar av säsongen som du sa och det kan bli både bättre och sämre.
Citera
2019-07-14, 20:36
Medlem
kukflashs avatar
Igår spelade jag min första runda för i år och det gick strålande. Första hålet slog jag bort två bollar, stoppade undan drivern och slog ut med min träfemma på resterande 17 hål. Träffade fairway hela tiden. Spelade ihop 13 poäng på första 9 hålen och 21 poäng på sista. (har 35 i handikapp men jag är nöjd ändå) Så det är ett tips från mig, ni som har svårt med drivern- Byt ut den mot en klubba som ni är duktiga med!
Citera
2019-07-15, 21:16
Medlem
Dingokuddes avatar
Ingen vidare säsong hittills... har klättrat uppåt i hcp från 25,1 till 25,5. De senaste rundorna har gått bättre och bättre så jag hoppas det vänder snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in