2010-06-01, 17:00
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleone
Hej!
Nybliven golfare tips på nybörjarset som är bra att börja med ?

Du kan få köpa mitt gamla set

Skämt åsido, Dormy.se rear ut både Big Bertha Irons och Callaway X-20 serien vilket båda ska vara "nybörjarklubbor" men också kan hänga med länge. BBI har en tjockare sula vilket ska göra det lättare att få upp bollen i luften, så tror dessa lämpar sig bättre för personer som aldrig spelat förut.

Men vilken prisklass hade du tänkt dig?
Citera
2010-06-01, 17:12
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Var inne och kollade efter nybörjarset på Dormy.se och måste säga att de är förvånansvärt dyra, 2.5-3000 kronor för ett. Samtidigt säljer dem ut Callaways Big Bertha för 3,5 med stålskaft som Dr. Sativa säger. Kan utan tvekan vara det mest prisvärda settet du kan finna just nu.
Citera
2010-06-02, 17:24
Medlem
Hade tänkt mig något mellan 1000 - 2000 kronor till att börja med för att sedan införskaffa mig ngt bättre
Citera
2010-06-02, 19:19
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Hade tänkt mig något mellan 1000 - 2000 kronor till att börja med för att sedan införskaffa mig ngt bättre

Eller så skaffar du Big Bertha serien för 3.5k som kan följa med enda ner till handicap 10-15!
Citera
2010-06-02, 19:49
Medlem
Länka till ngn bra butik tack
Citera
2010-06-02, 20:35
Medlem
Flexxuss avatar
Citat:
Länka till ngn bra butik tack

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=791

Bara välja och vraka, billigare blir det ju inte. Om du nu ska köpa golfklubbor online...
Citera
2010-06-02, 20:54
Medlem
Kanske inte är en bra idé ? , Är som sagt extremt nybörjare så är verkligen i behov av alla tips jag kan få
Citera
2010-06-02, 21:00
Medlem
Jag jobbar på en golfbana. Banarbetare.

Kanske kan tillföra tråden något.

mvh
Citera
2010-06-02, 21:04
Medlem
Flexxuss avatar
Citat:
Kanske inte är en bra idé ? , Är som sagt extremt nybörjare så är verkligen i behov av alla tips jag kan få

Nej besök en dormy-butik eller en shop på golfbanan som erbjuder custom-fitting...du får testa olika klubbor och sedan får du ett järnset utformat för dig. Om du däremot inte har spelat golf överhuvudtaget tidigare kanske du bara ska ta någon gammal klubba och försöka träffa bollen sen köpa golfklubbor du kan nog låna golfklubbor i shopen
Citera
2010-06-02, 21:46
Medlem
Jo jag har spelat ett antal rundor som gått hyfsat bra om jag får säga det själv. Doc så spelar jag just nu med min brors klubbor som dels känns lite kort samt att de känns som det är fel "böj"
Citera
2010-06-02, 21:57
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexxus
Nej besök en dormy-butik eller en shop på golfbanan som erbjuder custom-fitting...du får testa olika klubbor och sedan får du ett järnset utformat för dig. Om du däremot inte har spelat golf överhuvudtaget tidigare kanske du bara ska ta någon gammal klubba och försöka träffa bollen sen köpa golfklubbor du kan nog låna golfklubbor i shopen

Är han en "extrem nybörjare" så är ju en custom-fitting bara ett slöseri med tid och inget annat. Däremot att låna ett par klubbor i shoppen är en bra idé förutsatt nu att han aldrig har spelat golf förut.
Googleone OM du har bestämt dig för att börja spela golf och har råd att lägga ut 3 och ett halvt tusen kronor så ta vårat råd och inhandla Big Bertha Irons. Precis som Dr. Sativa säger så skulle de här klubborna kunna användas i säkert tio år framåt eller tills dess att du når ner på singelhandicap.

Enda anledningen jag ser att du kanske borde pröva är att du tycker att du spelar på fel håll med din brors klubbor. Men ta då Flexxus tips och åk ut till närmsta range och pröva klubbor på båda håll så du vet vad som gäller för din del, beställ sedan från internet om inte din lokala golfbutik kan ge dig ett riktigt bra pris. Slår han däremot det priset som Dormy har just nu så vill jag gärna ha namnet på butiken
Citera
2010-06-03, 19:25
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckelbarn
Jag jobbar på en golfbana. Banarbetare.

Kanske kan tillföra tråden något.

mvh

Jag med, vilken bana?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera