2013-06-19, 20:02
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Pron visade/sa att jag måste börja vrida överkroppen och sluta böja benen så mycket.

Så har nästan alla som jag sett, i alla fall med höga järn. Drivern börjar lågt för att sedan stiga en bra bit och sedan går den neråt. Hur ska bollbanan se ut ?

Då förstår jag vad du menar - och då har han rätt. Men jag hoppas också han var igenom hur du startar nedsvingen med?

Här ser du lite bra bollflykter med drivers från olika spelare
http://www.youtube.com/watch?v=Woz_J3GYlhs
Citera
2013-06-19, 20:27
Medlem
Dr_Dollars avatar
Solglasögon?

Jag får så förbannat ont i skallen av att gå och kisa i 18-hål och har nu tänkt att investera i ett par fräcka solbrillor
Men vilka ska jag köpa?

http://www.best-b2b.com/userimg/606/...lasses-554.jpg
Den här modellen känns sportig och lagom kaxiga, men det verkar ju finnas obegränsat i denna djungel av glasögon.

Vad använder ni?
Citera
2013-06-19, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Då förstår jag vad du menar - och då har han rätt. Men jag hoppas också han var igenom hur du startar nedsvingen med?

Här ser du lite bra bollflykter med drivers från olika spelare
http://www.youtube.com/watch?v=Woz_J3GYlhs

Jag stod på rangen och bredvid mig stod en snubbe och det var han och pron som hjälpte mig lite, alltså det var ingen lektion. Så hela svingen gick inte igenom, mestadels baksvingen. Jag är ganska osäker på nedsvingen och jag vet att den inte är som den ska.

1:58 det är ungefär sån jag ser fast den börjar lägre.
Citera
2013-06-19, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Solglasögon?

Jag får så förbannat ont i skallen av att gå och kisa i 18-hål och har nu tänkt att investera i ett par fräcka solbrillor
Men vilka ska jag köpa?

http://www.best-b2b.com/userimg/606/...lasses-554.jpg
Den här modellen känns sportig och lagom kaxiga, men det verkar ju finnas obegränsat i denna djungel av glasögon.

Vad använder ni?

Jag använder inga, men jag tycker de där var riktigt fräcka
Citera
2013-06-19, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBack
Vilken jävla bana det är alltså!

Jag gillar Sand GC (när jag har fått skatteåterbäringen ) sjukt roligt att spela där.

Söderöver gillar jag Lunds Akademiska fast jag har spelat bort en otrolig massa bollar där.

Det som mest har fastnat i mitt minne är midnattsgolf på Klövsjö/Vemdalens GK för en del år sen. Det var som att åka i svart pist.Överdjävligt smala fairways och allt däromkring ospelbart läge. Mygg nåt så in i norden, en stukad handled efter slag från ljung, sten och mossa. Men det var hur kul som helst att spela i midnattsolen. Kan rekommenderas.
Citera
2013-06-19, 21:43
Medlem
Sebbee8s avatar
Lirade 18 hål på Grödinge GC idag!

Första 9 gick grymt bra (kändes det som) gjorde bla en birde på banans par (3) efter ett grymt utslag! (gav mig 6 poäng tror jag ) men puttingen var förvånansvärt dålig, missade massa enkla som bara ska sitta!
Sista 9 vart det tvärtom! (Golf kan vara förvirrande) Järnen och Driver blev helt förfärliga och puttningen grym! Så det slutade med att jag scorade väldigt jämt, 29 poäng på första 9 och 28 på sista! Det kändes bättre på första! Men jag räddade nog sista 9 scoren tack vare de två sista hålen. Alltid skönt att avsluta bra!

Gick ikapp två herrar som jag lirade med sista 4 hålen! Verkar som att bara trevligt folk lirar golf! Det är alltid kul att träffa nya trevliga människor Slutade på 57 poäng! Lyckad runda helt enkelt!
Senast redigerad av Sebbee8 2013-06-19 kl. 21:55.
Citera
2013-06-19, 21:55
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Jag gillar Sand GC (när jag har fått skatteåterbäringen ) sjukt roligt att spela där.

Söderöver gillar jag Lunds Akademiska fast jag har spelat bort en otrolig massa bollar där.

Det som mest har fastnat i mitt minne är midnattsgolf på Klövsjö/Vemdalens GK för en del år sen. Det var som att åka i svart pist.Överdjävligt smala fairways och allt däromkring ospelbart läge. Mygg nåt så in i norden, en stukad handled efter slag från ljung, sten och mossa. Men det var hur kul som helst att spela i midnattsolen. Kan rekommenderas.

Sand tycker jag är lite väl överhajpad - visst saknar den nästan motstycke i Sverige (säger inte att den är bättre än ex PGA Sweden eller Bro Hof) men är den verkligen så bra som bana?

Har också spelat Midnattsgolfen på Klövsjö - hur häftigt som helst, en riktig upplevelse. Många fjällbanor som är förbisedda men som dels är mycket svårare men också mycket roligare än parkbanorna i södra Sverige.
Citera
2013-06-19, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbee8
Lirade 18 hål på Grödinge GC idag!

Första 9 gick grymt bra (kändes det som) gjorde bla en birde på banans par (3) efter ett grymt utslag! (gav mig 6 poäng tror jag ) men puttingen var förvånansvärt dålig, missade massa enkla som bara ska sitta!
Sista 9 vart det tvärtom! (Golf kan vara förvirrande) Järnen och Driver blev helt förfärliga och puttningen grym! Så det slutade med att jag scorade väldigt jämt, 29 poäng på första 9 och 28 på sista! Det kändes bättre på första! Men jag räddade nog sista 9 scoren tack vare de två sista hålen. Alltid skönt att avsluta bra!

Gick ikapp två herrar som jag lirade med sista 4 hålen! Verkar som att bara trevligt folk lirar golf! Det är alltid kul att träffa nya trevliga människor Slutade på 57 poäng! Lyckad runda helt enkelt!

Då får man gratulera! 57 poäng har jag aldrig haft och kommer väl aldrig att få heller.
Citera
2013-06-19, 22:22
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:
Då får man gratulera! 57 poäng har jag aldrig haft och kommer väl aldrig att få heller.

Lirar på 54 HCP så det va inte något jätte bedrift (Har lirat golf sen slutet på juli förra året utan HCP)
Men tackar!
Citera
2013-06-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Sand tycker jag är lite väl överhajpad - visst saknar den nästan motstycke i Sverige (säger inte att den är bättre än ex PGA Sweden eller Bro Hof) men är den verkligen så bra som bana?

Har också spelat Midnattsgolfen på Klövsjö - hur häftigt som helst, en riktig upplevelse. Många fjällbanor som är förbisedda men som dels är mycket svårare men också mycket roligare än parkbanorna i södra Sverige.

Kan inte uttala mig för jag har inte spelat Bro Hof eller PGA Sweden. Eftersom jag mestadels spelar på parkbanor är Sand ett roligt avbrott.

Håller med om fjällbanorna. Om man åker norröver ska man absolut testa.Ska norrut i juli.Kan du rekommendera nån rolig fjällbana, helst inte norr om Luleå? Andra banor jag har spelat i Norrland är Frösön, Storsjöbygden, Åre och Funäsdalen.
Citera
2013-06-19, 22:45
Medlem
Bro Hof design/layout-mässigt tycker jag är överskattad. Finish/kvalitet är dock makalöst bra. Förstår inte heller hur Ö-hål som 17:e kan uppskattas. Ok för den mentala aspekten men kan det vara - och kännas - mer konstgjort? Äventyrsgolf någon? För mig, där naturlighet, symbiosen med övrig närliggande natur är A och O rent estetiskt för en golfbana känns såna hål bara fåniga.

Skulle väldigt gärna vilja spela en fjällbana. Den i Vemdalen såg på bilderna ut att vara just i ett med naturen.
Citera
2013-06-19, 23:27
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Kan inte uttala mig för jag har inte spelat Bro Hof eller PGA Sweden. Eftersom jag mestadels spelar på parkbanor är Sand ett roligt avbrott.

Håller med om fjällbanorna. Om man åker norröver ska man absolut testa.Ska norrut i juli.Kan du rekommendera nån rolig fjällbana, helst inte norr om Luleå? Andra banor jag har spelat i Norrland är Frösön, Storsjöbygden, Åre och Funäsdalen.

Jag har spelat en hel del i "området" Norrland vid det här laget - men tyvärr anser jag att just fjällbanor finns det inte många av. Östersund-Frösön GK tycker jag t.ex. är en parkbana i fjällmiljö, den spelar mer som en parkbana men har enormt vackra vyer. Storsjöbygden och Funäsdalens GK är desto mer fjällbanor och när Funäsdalen har spelat de första 6 och man vänder ner mot sjön, hur vacker som helst (även om 10 & 11 är ett skämt tyvärr).

Åre gillar jag och som sagt Klövsjö-Vemdalens är så mycket fjällbana det blir i mina ögon - känns som en jävla tur på fjället när du går och knallar i backar i skogen. Du har ju Sonfjällets Golfklubb som jag också klassar som parkbana i fjällmiljö men just hur häftig miljö runt om banan (tyvärr även några Kalle Anka-hål även där). Idrefjällens GK är helt okej och är ju också den en fjällbana i mina ögon. Sen är antalet jag spelat lite färre.

Jag har hört om fler fjällbanor betydligt längre norrut och mer i mitten av landet men dessa är ännu ej besökta.

Citat:
Ursprungligen postat av Ompaoor
Bro Hof design/layout-mässigt tycker jag är överskattad. Finish/kvalitet är dock makalöst bra. Förstår inte heller hur Ö-hål som 17:e kan uppskattas. Ok för den mentala aspekten men kan det vara - och kännas - mer konstgjort? Äventyrsgolf någon? För mig, där naturlighet, symbiosen med övrig närliggande natur är A och O rent estetiskt för en golfbana känns såna hål bara fåniga.

Skulle väldigt gärna vilja spela en fjällbana. Den i Vemdalen såg på bilderna ut att vara just i ett med naturen.

Kan faktiskt bara hålla med - en naturlig golfbana är något av det häftigaste som finns. Och det finns ju många exempel på det bara i Sverige. Å andra sidan finns det banor som byggs så att även om man förstår att mycket är fejk så smälter det in väldigt bra med miljön, något jag själv uppskattar. Tänker t.ex. Links Course på PGA Sweden som gör sig mycket bättre än Stadium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in