2011-04-23, 14:07
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djheaven
BondJamesBond

Har du kollat AP1rna? Sjukt trevliga klubbor som är förlåtande.

Var nere och spelade ljunghusen i veckan och vilken kondition den var i! Greenerna var riktigt bra, säkert runt 10 på stimpen. Spelade ganska bra men var rätt ostabil. 74(+2) blev det i alla fall med 5 birdies sista 9. Är riktigt sugen på att tävlingssäsongen ska dra igång.

Någon som har tankar om nya D3:an? Står mellan den och D2:an för mig.

Jag valde D3, det räckte att stå øver de bägge før att bestämma sig. D2 känns før blaffig.
Citera
2011-04-23, 16:28
Medlem
Hawxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranklinMarshal
Låter bättre än bra. Kan få 09:es modell för 4.200 kr, helt nya. Tycker det låter som ett trevligt pris. Annars, vad skiljer sig AP1 kontra AP1 710?

Spelar förövrigt med Ben Hogan Apex Pro, blir det ett bra byte att gå över till AP1?

Det vet jag faktiskt inte, vågar inte svara på det. Dock kan jag svara på din fråga angående bytet mellan Ben Hogan till AP1, det är som att byta från vinterdäck till sommardäck på sommaren, det är något som måste göras ! Tycker jag.

Angående mitt klubbköp så skippade jag Titleist faktiskt, blev Mizuno Mp53, testade olika sorters vapen i 1h, men kameror, olika skaft, osv osv. Så jag fortsätter på Mizunovägen ett par år till. Var dock tvungen att köpa Titleists nya driver med 8,5loft och tip-stiff skaft. Grym driver !
Citera
2011-04-23, 20:52
Medlem
För 4-5 år sen sågade jag golf längst fotknölarna. Trodde aldrig jag skulle känna så här men golf är banne mig det roligaste jag spelat
Citera
2011-04-23, 21:44
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
För 4-5 år sen sågade jag golf längst fotknölarna. Trodde aldrig jag skulle känna så här men golf är banne mig det roligaste jag spelat

Härligt!

Grejen är att det ibland räcker med ett fåtal bra slag för att man skall vara nöjd och vill fortsätta.
Citera
2011-04-23, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Härligt!

Grejen är att det ibland räcker med ett fåtal bra slag för att man skall vara nöjd och vill fortsätta.

Exakt! Grejen är att jag har slutat tänka på tekniken och låter kroppen sköta sig själv och det funkar kanonbra. Får bra slag och jag kollar inte ens på bollen vid träffen
Citera
2011-04-24, 04:36
Medlem
BondJamesBonds avatar
Det blev Callaway X22 tillslut. Dormy har tydligen nöjd kundgaranti i 30 dagar, så om jag inte är nöjd så blir det till att byta. Ska kolla AP1orna isf. Tee off kl 14:20 i morgon, så efter det kommer ett utlåtande!
Citera
2011-04-24, 14:09
Medlem
Hej alla!

Jag håller på att ta grönt kort (andra lektionen idag) och jag förstår fortfarande inte det här med hcp..
Vad är par 3,4,5 osv?
Vad gör att jag sänker mitt handicap?

Är det någon vänlig själ som kan förklara det för vilsna mig utan massor med golftermer (som vår instruktör använder sig av all the time...)

Tack på förhand
Citera
2011-04-24, 15:12
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wasaka
Hej alla!

Jag håller på att ta grönt kort (andra lektionen idag) och jag förstår fortfarande inte det här med hcp..
Vad är par 3,4,5 osv?

Är det någon vänlig själ som kan förklara det för vilsna mig utan massor med golftermer (som vår instruktör använder sig av all the time...)

Tack på förhand

* Par 3-4-5
Är alltså hålets par, dvs dom optimala slagen som krävs för att du ska gå på rätt antal slag.

* Sänka ditt handicap
Man börjar på 54 (tror jag då)...och då ska du göra 3 slag över banans par för att erhålla 2 poäng...en trippelboggie som det kallas på fackspråk.
Om du mot all förmodan skulle göra en dubbelboogie, dvs två slag över banans par, då får du 3 poäng, och smäller du på med en boogie dvs ett slag över banans par då får du helt sonika 4 poäng.

Kommer du över 36 poäng så sänker du ditt handikapp.

Hoppas det hjälpte lite iaf
Citera
2011-04-24, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wasaka
Hej alla!

Vad är par 3,4,5 osv?

Tack på förhand

Par är helt enkelt det antal slag du ska ha för att bara gå jämt ut. Slår du 3 på ett par 3 händer det ingenting bara utan det är det resultatet du ska ha. Detta är för folk som har 0 i handikapp, när du börjar kommer du ha 36 har jag för mej att man börjar på nuförtiden och då får du ju räkna ut hur många slag du har extra utöver banans par och på vilka hål. Alla hål har ett index för att visa vilka du har extraslag på så säg att du har 17 extraslag då har du ju ett extra slag utöver par för att gå på ditt optimala resultat på alla hål utom ett och det hålet är det med index 18 då vilket säger att det hålet är lättast enligt index. Du sänker ditt handikapp genom att slå mindre slag än banans par plus ditt handikapp så säg att en bana har 70 slag totalt och du har 18 extraslag då ska du ha ett resultat som är lägre än 88 slag för att sänka ditt handikapp.
Citera
2011-04-25, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BondJamesBond
Det blev Callaway X22 tillslut. Dormy har tydligen nöjd kundgaranti i 30 dagar, så om jag inte är nöjd så blir det till att byta. Ska kolla AP1orna isf. Tee off kl 14:20 i morgon, så efter det kommer ett utlåtande!

Vad tyckte du? Tänkte dra förbi Dormy imorgon och checka läget. Nya järn behövs...
Citera
2011-04-25, 15:13
Medlem
Hallå alla golf älskare där ute!

Jag hade tänkt att börja lira golf igen efter några års "uppehåll", har sålt mina gamla klubbar och söker nu efter ett par nya. Hade väll inte tänkt att spela speciellt seriöst, utan mer 9 hål med farsan och polare och liknande, så behöver inga svindyra klubbor ifall man säger så. Söker helt enkelt ett billigt klubbset, någon som vet något billigt och bra som ni kan rekommendera? Hade uppskattas väldigt mycket!

http://www.thesportshq.com/palm-spri...-klubbset.aspx
http://www.thesportshq.com/voit-v7-g...g-grafit-.aspx
http://www.thesportshq.com/voit-v7-g...5cm-lngre.aspx
http://www.thesportshq.com/woodworm-...bset--bag.aspx

Något som kanske skulle kunna vara något? Är runt 190 lång och 19 år btw. Länka på, inga svin dyra. Runt prisklassen på de jag har länkat kanske..

Mvh
Citera
2011-04-25, 15:25
Medlem
DanteAlighieris avatar
Blev en artonhålare idag. Tror aldrig jag slagit så vidriga järnslag. Tryckte typ alla järnslag vänster.

Får väl glädja mig åt de fyra birdiesen som jag lyckades få i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in