Flashback bygger pepparkakshus!
2010-08-11, 18:31
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottih
Nä du har rätt. Jag såg att dom hade ett par återförsäljare i Sverige också och det var inte mycket till vinst när man la på frakt, moms, tull. Om ens någon vinst alls.

4000kr för ett NYTT märkes helsett var dock lite att ta i. Bara ett järnset på Dormy går på 4000kr (cobra, callaway).

Får fortsätta leta i Sverige. Blir nog några begagnade märkesklubbor istället.

http://www.dormy.se/webshop/default.aspx?http://dormy.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p =H&%24echoLink=01005092&%24echoVar=1

Definera gärna du helset åt mig men i min värld är 7 järnklubbor ett helset Att det är fjolårets version kan man väl säga varken är nytt eller gammalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Dunder84
Tack för bra svar!

Inga problem!

Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
Köpt ny spoon på ebay! En Adams 4060 14.5* med ett Aldila NV 85 stiff-skaft! Har en adams-hybrid från typ samma år som är grym, så fortsatte på den linjen. Får se om jag behöver skafta om den sen, men fick den för ett hyfsat bra pris, $139 så inte hela världen om jag behöver lägga en tusing till för ett bra skaft.
Har kört med en träfemma från nåt gammalt cobra helset, med typ damflex i Så ska bli jävligt kul att ha en "riktig" träklubba förutom drivern!

Vilket år är dessa klubbor ifrån, ifjol var ju Adams ledande på hybrid sidan och spelade själv med två av dem, hur jävla bra klubbor som helst måste jag säga.
Citera
2010-08-11, 22:48
Medlem
Gottihs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
http://www.dormy.se/webshop/default.aspx?http://dormy.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p =H&%24echoLink=01005092&%24echoVar=1

Definera gärna du helset åt mig men i min värld är 7 järnklubbor ett helset Att det är fjolårets version kan man väl säga varken är nytt eller gammalt.

Med helset trodde jag du menade helset Dvs minst driver, järnklubbor, putter.
Är desverre inte ute efter järnset för tillfället, utan snarare driver och putter. Men jag har nog hittat mig det jag vill ha nu på www.onlinegolf.co.uk.
Citera
2010-08-11, 23:04
Medlem
Emobunnys avatar
Beställde ny driver igår! Titleist 909 D3 med x-stiff Aldila Voodoo.

Vilken underbar klubba D3an är, så stilren och sådant fantastiskt flow i klubben.
Citera
2010-08-11, 23:11
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Vilket år är dessa klubbor ifrån, ifjol var ju Adams ledande på hybrid sidan och spelade själv med två av dem, hur jävla bra klubbor som helst måste jag säga.

Hmm, nånstans 3-5 år gamla om jag minns rätt! Både hybriden och spoonen är tour prototyper, och således fanns de inte i affärerna. Men båda rankas ganska konsekvent som något av det bästa som släppts i sin respektive kategori. Tror de kom i början på Adams nuvarande svit av bra hybrid- och träklubbor.

Hybriden är en Idea Hybrid a2Ts iallafall.

spoonen

hybriden
Citera
2010-08-12, 10:28
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottih
Med helset trodde jag du menade helset Dvs minst driver, järnklubbor, putter.
Är desverre inte ute efter järnset för tillfället, utan snarare driver och putter. Men jag har nog hittat mig det jag vill ha nu på www.onlinegolf.co.uk.

Då hade vi helt klart egna uppfattningar om helset du och jag

Citat:
Ursprungligen postat av Emobunny

Vilken underbar klubba D3an är, så stilren och sådant fantastiskt flow i klubben.

Jag har D2an själv från ifjol och kan inte annat än att hålla med dig. Med tanke på hur alla jävla drivers från olika märken har börjat se ut nu så håller sig Titleist enkla och mycket vackra. Man känner verkligen att man kan slå med en sån klubba och inte bara hugga till.

Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
Hmm, nånstans 3-5 år gamla om jag minns rätt! Både hybriden och spoonen är tour prototyper, och således fanns de inte i affärerna. Men båda rankas ganska konsekvent som något av det bästa som släppts i sin respektive kategori. Tror de kom i början på Adams nuvarande svit av bra hybrid- och träklubbor.

Hybriden är en Idea Hybrid a2Ts iallafall.

spoonen

hybriden

Ser båda ut som föregångare till fjolårets klubbor som jag som sagt redan nämnt är ytterst omtyckta över hela världen så jag kan tänka mig att dessa håller samma mått
Citera
2010-08-12, 10:31
Medlem
vad tror folket om dagens major? =) funtar på att lägga en slant på Paul Casey, kan de vara nått?
Citera
2010-08-12, 11:03
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Då hade vi helt klart egna uppfattningar om helset du och jag

Jag har D2an själv från ifjol och kan inte annat än att hålla med dig. Med tanke på hur alla jävla drivers från olika märken har börjat se ut nu så håller sig Titleist enkla och mycket vackra. Man känner verkligen att man kan slå med en sån klubba och inte bara hugga till.

Ser båda ut som föregångare till fjolårets klubbor som jag som sagt redan nämnt är ytterst omtyckta över hela världen så jag kan tänka mig att dessa håller samma mått

D3:an ser riktigt bra ut! Tycker siktmärket på ovansidan är lite störigt dock! Fattar inte varför tillverkade sätter dit en sån, speciellt på en klubba som D3:an. Hur svårt är det att ställa upp drivern med bollen i mitten

Hybriden är den bästa jag slagit med! Har höga förhoppningar om spoonen! Nån som för övrigt har någon erfarenhet av Aldila NV-skaftet? Har bara haft ett "made-for" i min första driver, en Ben Hogan som var helt vedervärdig. Skaftet var som spaghetti och då svingade jag ändå inte i närheten så snabbt som jag gör nu. Självklart har made-for och "riktiga" skaftet inte så mycket gemensamt, men självförtroendet är inte det bästa i det där gröna skaftet redan innan jag slagit med den.
Dock har jag ett riktigt grönt voodoo-skaft i hybriden som är hur bra som helst, så förhoppningsvis funkar detta också.
Citera
2010-08-12, 11:03
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballefjonginho
vad tror folket om dagens major? =) funtar på att lägga en slant på Paul Casey, kan de vara nått?

Mahan verkar ju vara på gång, precis som Els. Men har tittat på alldeles för lite av de senaste turneringarna för att kunna avgöra vem som har stor chans att vinna. Skulle dock aldrig få för mig att betta på andras golfspel.
Citera
2010-08-12, 11:15
Medlem
Wedgies avatar
Min digitalbox har dött totalt typiskt nog! Så blir förpassad till nån trött stream Så jävla typiskt!
Men tror på Mickelson! Han har visst haft problem med arthritis, som nu ska vara nedtryckt med nån bra drog Så tror han är jävligt revanschsugen efter söndagens kassa runda!

Här är lite bilder på min driver (dock inte mina bilder, har ett annat skaft i också). Jag tycker den är riktigt trevlig att titta ner på!

bild 1

bild 2

bild 3

bild 4

bild 5
Citera
2010-08-12, 19:35
Medlem
sphinxen_111s avatar
Är lite intresserad av att besöka Bro Hof golfklubb. Har sett bilder där ifrån och det ser väldigt vackert ut, men dyrt. Jag bor rätt när men tänkte ändå åka dit och slå några hinkar. Min fråga är då om en ickemedlem bara kan åka dit och slå på rangen eller om man måste ha hcp 5 och vara klubbmedlem? Någon som vet vad det kostar att slå på rangen där?
Citera
2010-08-12, 23:42
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emobunny

Citat:

Är själv lite sugen på en ny driver och då Titleist, har kollat på D2 samt D3. Synd bara att jag jobbar på söndag då det är demodag på en närliggande klubb, får ta och åka och testa någon annan gång, eller vänta tills de reas ut.

Började dagens runda snyggt med en birdie, något som fick hjärnkontoret att gå i spinn, mellan första hålets green och tvåans utslag inbillade jag mig själv att jag för första gången skulle skjuta under par. Blev inte riktigt så...
Citera
2010-08-13, 21:25
Medlem
Gottihs avatar
Någon som känner till något ställe i Stockholm där man kan kolla sin swingspeed osv utan att känna sig tvungen att köpa något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in