• 1
  • 2
2018-01-26, 18:58
Medlem
SnobbenLs avatar
Tjena flashback. Min flickvän har problem med råttor så hon har placerat ut råttfällor osv men jag funderar på om det går att tämja "vilda" råttor? Folk har ju råttor som husdjur men kan man ta en redan vild och tämja?
Citera
2018-01-26, 19:02
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Tjena flashback. Min flickvän har problem med råttor så hon har placerat ut råttfällor osv men jag funderar på om det går att tämja "vilda" råttor? Folk har ju råttor som husdjur men kan man ta en redan vild och tämja?
Bäst att vaccinera sig mot precis allt som finns före man försöker sig på något sånt.
Jag tror det går att tämja alla djur som blir hungriga.
Citera
2018-01-26, 19:07
Medlem
Citat:
!

Nej det kan man inte ! Låt djuren vara ifred /döda dem ! Djur är inga leksaker , inte ens en kloakråtta !
Citera
2018-01-26, 19:12
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavpolisen
!

Nej det kan man inte ! Låt djuren vara ifred /döda dem ! Djur är inga leksaker , inte ens en kloakråtta !

How can you be so hearthless?
Citera
2018-01-26, 19:27
Medlem
BigFatCones avatar
Råttor är som jag förstår ganska lätt att tämja då dom helt enkelt gillar människor. Dock så kan ju vilda råttor ha loppor och massor av annat skit, så av den anledningen är det inte en särskilt bra idé. Vilda råttor är dessutom rätt jävla aggressiva och bangar inte för att slåss med i stort sett vem som helst så dom uppfattar som ett hot. Har sett stadsråttor i slagsmål med både katter och hundar och stått som segrare.

Råttor är dock riktigt softa och kul husdjur och om du är intresserad på riktigt så rekommenderar jag dig att ta kontakt med en uppfödare och åka dit och kela lite med några för att se om ni blir kompisar.
Citera
2018-01-26, 19:30
Medlem
Alla däggdjur går att tämja.

Med hunger.

Men riksen finns att råttan blir deprimerad och dör
Citera
2018-01-26, 19:43
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Råttor är dock riktigt softa och kul husdjur och om du är intresserad på riktigt så rekommenderar jag dig att ta kontakt med en uppfödare och åka dit och kela lite med några för att se om ni blir kompisar.

Lite OT, men vad kostar en tam råtta, och kan man ha dem ensamma, eller måste de vara i par?
Citera
2018-01-26, 20:18
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:

Är det verkligen råttor då?
Är det inte möss eller sorkar?
(STOR skillnad.)

Har man RÅTTOR inne har man riktiga problem.
Möss däremot är oförargliga.
Citera
2018-01-26, 20:45
Medlem
SnobbenLs avatar
Ok jag löste en karta sömnpiller i en tallrik vatten och en söndersmulad skogaholmslimpa. Återkommer ifall nån råtta varit och nafsat. Ska försöka tämja den
Citera
2018-01-26, 20:46
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Gillar du loppor och läskiga sjukdomar, för det är så man får loppor och läskiga sjukdomar. Näst efter fladdermöss är råttor det sista man bör gulla med. Men, jo, de går helt säkert att få en vildfångad råtta tam.
Citera
2018-01-26, 20:50
Medlem
Vilda råttor är kan vara riktigt agressiva! Någon skrev att man kan tämja alla djur som blir hungriga, prova att tämja en svart mamba så inser personen i fråga att det inte går/gick
Citera
2018-01-26, 22:29
Medlem
Zer0Shits avatar
Självklar går det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto