Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-26, 13:16
  #1
Medlem
vad är smartast? det jag vill läsa upp är ämnen jag bara har godkänt i men vill ha ännu bättre betyg
Citera
2018-01-26, 13:25
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
vad är smartast? det jag vill läsa upp är ämnen jag bara har godkänt i men vill ha ännu bättre betyg

Gör ett av de tidigare proven seriöst precis som de ska göras utan att fuska, själv i hemmet. Kolla vad du får för resultat, det resultatet kommer du förmodligen få på det riktiga HP - möjligtvis 0.1-0.2 lägre.

Men jag förmodar att det är för mycket att göra förfrågan om. Svårt att göra ett prov som tar 6 timmar "på skoj" och "seriöst". Blir lätt så man bara scrollar igenom och säger "kan det...kan det..."...Och i slutändan så sitter man där på HP och skriver 0.4. Sen undrar man vad som gick fel. Ops man testade aldrig provet hemma utan scrollade bara igenom skiten.
Citera
2018-01-26, 13:29
  #3
Medlem
Det ena utesluter inte det andra. Får du ett bra hp så behöver du inte läsa upp några kurser, så skulle utgå från ett hp resultat.

Att läsa upp ämnen känns per definition som slöseri med tid om man kan slippa det eller hitta andra vägar för att nå dit man vill.
__________________
Senast redigerad av har 2018-01-26 kl. 13:34.
Citera
2018-01-26, 13:56
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
vad är smartast? det jag vill läsa upp är ämnen jag bara har godkänt i men vill ha ännu bättre betyg

HP alla dagar i veckan så länge det inte rör sig om ett eller två ämnen samt om du är usel på matematik, svenska och engelska. Faller det inte under det kriteriet så är hp det bättre alternativet
Citera
2018-01-26, 19:29
  #5
Medlem
kimilsungias avatar
Det räcker ofta med HP + minst godkända betyg i kärnämnena för att komma in på många program, sök på "reell kompetens".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback